Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 748
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal/bruker bruke sopp som verktøy til og hjelpe meg med depresjon.
Det jeg lurer på er om man må ganske høyt opp i dosering for og få de trippene som er mest betydningsfull?
Jeg lagde te av 1.8 g og hadde en fin tur, men ikke noe mindblowing. Men føler kanskje at jeg har fått litt bedre kontakt med meg selv i ettertid. Er ikke like usikker, og tenker kanskje litt mindre. Så er det også lettere og holde seg unna , tror det blir sober oktober .
Er usikker på om jeg skal øke dosen, eller fortsette på samme for og bli bedre kjent med opplevelsen. Tripping føles som en "skill" for meg, og tenker at det kan være lurt og ta det gradvis.

Litt om turen min :
Var ganske så nervøs i starten, jeg mediterte på oppturen og inn i trippen. Samtidig som jeg "jobbet" med og bare akseptere og overgi meg. Dette hjalp meg veldig.Har slitt litt med og gi slipp tidligere. Jeg brukte litt tid på og bli kjent med opplevelsen. Stolte mer og mer på soppen, og følte meg tryggere og tryggere. Følte meg klar for og møte det som dukket opp. Etter peaken var jeg veldig fri og koste meg veldig, gjorde ting jeg vanligvis ikke gjør. Beveget og danset fritt. Så meg i speilet og gjorde grimaser og flira av meg selv Veldig befriende!
Hadde visuals med åpne og lukkede øyne. Mellom level 2 og 3 et sted tror jeg.

Ønsker veldig gjerne innspill fra dere med erfaring
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Min første fleintur bestod av 1g tørket.
Setting: Jeg var i skogen nær Glomma med to personer jeg stoler mest på i livet, de tok samme dose.

Jeg mener at en normal "enkel" dose på 1g gir deg god healing og en interessant opplevelse, dette er fordi du ikke forsvinner inn i tankene eller at visuals blir så kraftige at hovedfokuset blir kun en psykedelisk tur. 1g er spesielt egnet for nybegynnere vil jeg si, som kan bli hengene mellom nivå 1 og 2.

Din sinnstilstand blir hengende mellom tripp og virkelighet, dette synes jeg ga kreative tanker og man kunne analysere tankene lettere. Kun enkle visuals oppstår på peakene. Og man kjenner ganske godt hvor du er i berg-og-dal-banen i motsetning til høyere doser.

Etter å ha prøvd sopp en del ganger, synes jeg tankene, følelsene og dialogene med de du stoler på, etter trippen er en opplevelse i seg selv.

En normal dose satt en boost hos meg med en spirituell start i livet

Sopp i seg selv er en snarvei til spiritualitet, men ikke for alle. Man må være interessert, innerst klar for det og vite hvorfor man vil. Min erfaring er individuell som med alle andre.
Sist endret av Chromatics; 4. oktober 2018 kl. 09:54.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
ts her-
Jeg hadde en veldig god venn sammen med meg, og det gikk også opp for meg hvor viktig timene etterpå var. Klarte og uttrykke følelser på en ekte måte. Uten all den programmeringen og filtrene jeg vanligvis har. Ting var klarere.
Første opplevelsen min var ayahuasca og etter det ble jeg veldig interessert i det spirituelle. Men følte ikke soppen gav meg noe i den forstand. Men det er kanskje mest på høyere doser? Eller at alle tripper er forskjellige.
Skal holde meg til 1,8 g neste gang også. Vil ikke gå på en smell og ødelegge dette fantastiske verktøyet med og bite over mye mer en jeg er klar for.
Syns psychedelics er utrolig interessant og viktig. Skulle ønske man hadde flere og snakke om det med.
Takk for svar
Selv har jeg ikke brukt psychidelia på en del år nå, men jeg har eksakt samme formål som deg som gjør at interessen for dette fortsatt er iboende i meg. Meditasjon i seg selv om man gjør det minst en gang til dagen over tid har en enorm effekt for og se inn i sitt eget indre. Ellers høres det ut som du bruker substansene eksakt i tråd med oppskriften. Det lure er og bygge seg opp til og mentalt tåle den potensielle belastningen det kan gi. At du hver gang du tripper kan øke dosen dersom det føles naturlig og at du er klar for det som kommer. Ellers så må man nødvendigvis ikke så høyt opp tror jeg for at det skal være betydningsfult selv om guruer som Terence MCkenna snakker om heroic trip på minimum 5 gramm med andre typer psilocybin en fleinsopp. Første gangen jeg trippet tok jeg bare en halv lapp med LSD som medførte at jeg hadde en kamp inne i meg mellom det gode og det onde. En slags kamp mellom egoet og en mer autentisk utgave av personligheten min. Dette bragte jeg med meg inn i hverdagslivet i etterkant. Psycidelia har for meg mest vært et verktøy bare for og skru opp lokket slik at man kan dykke inn i underbevistheten. Resten av jobben for å rense tankene for grums må man gjøre med sin egen godvilje.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg lurer på er om man må ganske høyt opp i dosering for og få de trippene som er mest betydningsfull?
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis dosering som har mest å si for
hvordan man opplever en sopptur. Såkalt 'set og setting' er
essensielt - god dagsform, og utvalgte omgivelser.

Det kan for eksempel være verdt å prøve å gjøre det om
morgenen, når man ennå ikke er "tynget" av dagens
gjøremål og forventninger/skuffelser. I tillegg kan det gi
mye å være utendørs, for eksempel en tur i skogen
på en frisk og klar høstmorgen. Se deg gjerne ut en
rute på forhånd, finn steder med god utsikt og en
behagelig plass å sitte.
Sist endret av PVestlandia; 4. oktober 2018 kl. 15:11.