Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 21372
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Vell, du kan jo kanskje be om nød hjelp hos NAV og/eller låne penger av familie eller venner.
Ellers så vet jeg ikke hva du skal gjøre.

Du skriver at du ikke kan opptre personlig på NAV men det må du for å få nødhjelp
Sist endret av Nitropop; 23. september 2018 kl. 02:48.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
bare stjeler denne tråden istedenfor å lage ny..
fikk utbetalt brått 40 tusen av nav, skulle egentlig bare hatt 20....

kommer dette til å brenne meg senere, hvis jeg bruker de?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
bare stjeler denne tråden istedenfor å lage ny..
fikk utbetalt brått 40 tusen av nav, skulle egentlig bare hatt 20....

kommer dette til å brenne meg senere, hvis jeg bruker de?
Vis hele sitatet...
Ja. Kan garantere, med 99.9% sikkerhet, at de skal ha dem tilbake.
Spørsmålet er bare når de får summa seg til det.
Kan være i morgen, kan være om 7 år.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har havnet i trøbbel selv. Har vært i utlandet uten å melde NAV og nå må jeg betale 100.000 som jeg skylder samt renter på på 10% av beløpet. Fikk brev av nav hvor de skrev at saken er sendt videre til nav kontroll for rutinemessig vurdering om de skal anmelde meg eller ikke. Er så redd og angrer. Tror dere jeg slipper å bli anmeldt hvis jeg betaler hele beløpet inkludert renter?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, jeg har havnet i trøbbel selv. Har vært i utlandet uten å melde NAV og nå må jeg betale 100.000 som jeg skylder samt renter på på 10% av beløpet. Fikk brev av nav hvor de skrev at saken er sendt videre til nav kontroll for rutinemessig vurdering om de skal anmelde meg eller ikke. Er så redd og angrer. Tror dere jeg slipper å bli anmeldt hvis jeg betaler hele beløpet inkludert renter?
Vis hele sitatet...
Du har svindla dem for 100.000 + renter?

Jeg vil regne med at du blir anmeldt, ja.
Så vidt jeg husker fins det et minstebeløp hvor alt over uansett blir rutinemessig anmeldt, men dette blir spekulasjon fra min side.

Hvis noen hadde svindla deg for over 100.000 spenn, ville du anmeldt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, jeg har havnet i trøbbel selv. Har vært i utlandet uten å melde NAV og nå må jeg betale 100.000 som jeg skylder samt renter på på 10% av beløpet. Fikk brev av nav hvor de skrev at saken er sendt videre til nav kontroll for rutinemessig vurdering om de skal anmelde meg eller ikke. Er så redd og angrer. Tror dere jeg slipper å bli anmeldt hvis jeg betaler hele beløpet inkludert renter?
Vis hele sitatet...
Du må tilbakebetale beløpet uansett. Om du slipper anmeldelse er opp til NAV. Det kommer nok an på skyldgrad og de nærmere omstendighetene. Beløpet isolert sett ligger an til ubetinget fengsel, fordi det overstiger Folketrygdens grunnbeløp.