Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1254
Nå som de nye konsollene er rett rundt hjørnet har jeg og min samboer tenkt på om det er på tide å oppdatere de to vi har fra før, nå har det seg slik at jeg har en svigers som tilfeldigvis skal jobbe et års tid i Kina med av/på 1 måned. Siden PS4 blir regionfri (?) vurderte vi å bestille en via han for å få den til redusert pris, naturlig nok uten den norske forbrukerrettighetene, men det er ikke det største problemet.

Det samme gjelder den nye xboxen som også er regionfri, såvidt jeg har fått med meg.

Noen som har erfaring med å importere varer på denne måten, uten å ha sjekket noe særlig priser på dette antar jeg at prisen på konsollen i Kina er et par tusen kroner billigere enn i Norge.
Ett par tusen er vel en liten overdrivelse. Tviler på at du sparer fryktelig mye, og ikke noe jeg ville gjort med tanke på reklamasjonsrett og slikt.
PS4/One koster vell rundt 4k i Norge om jeg ikke tar feil? Mens prisene jeg har lest som amerikanske ligger på rundt 2,500 for PS4 og 3,000 for One. Så om det stemmer er det jo 2,500 spart på tilsammen.
Det har ikke vært lov til å importere spillkonsoller til Kina før September i år.
Den nye lovgivningen forutsetter dog at konsollen blir "godkjent", noe jeg tviler kommer til å skje med det første.

Hvis du vil ha en av konsollene det neste året er det nok lurt å droppe Kina.