Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3397
Hei!

For noen dager siden fant jeg og noen kompiser en kortmappe på bakken.. Vi sjekka innholdet for å se om det var noe cash eller noe av verdi der. Det eneste vi fant var mange kort. Medlemskapskort og bankkort etc.

En kompis ringte eieren og sa at han hadde funnet kortmappa hans. Vi sa vi hadde funnet den en annen plass enn vi hadde funnet den, for å skape illusjonen av at noen andre kunne ha vært borti den før vi var det. Eieren gikk fem på og sa det var rart at vi hadde funnet den der siden han ikke hadde vært på den plassen. Vi noterte ned all info på kortet og leverte tilbake kortmappa.

Det jeg da lurer på er om det er trygt å bruke dette kortet til å kjøpe meg spill på PlaystationNetwork-kontoen min? Kan jeg bli spora opp? Hva er i tilfelle straffen for å bli tatt for dette?

Tusen takk for alle svar!
Ikke bruk opp andres penger!
makan til drittunge!
hadde det vært noen som hadde brukte pengene mine, så hadde jeg gidd deg sikkelig juling
Sist endret av kdc_hero; 23. april 2010 kl. 19:46.
Sitat av jak-bim Vis innlegg
Det jeg da lurer på er om det er trygt å bruke dette kortet til å kjøpe meg spill på PlaystationNetwork-kontoen min? Kan jeg bli spora opp? Hva er i tilfelle straffen for å bli tatt for dette?
Vis hele sitatet...
For det første vil PSN kontoen bli stengt for evig og alltid, du vil bli flagget og aldri få en ny konto, for det andre er det få som er så hypp på å få pengene sine tilbake som Visa og Mastercard. Her kommer politiet inn i saken. Have fun.
Veldig enig med kdc_hero her. Du hadde heller ikke likt at andre brukte pengene dine, eller hva? Å dessuten, hvorfor risikere å bli tatt bare på grunn av et par PlayStation spill?
PSN kan da enkelt spore opp hvilken kort som har blitt brukt til hvilke kjøp på hvilke kontoer, men de kan bare oppbevare infoen en viss tid(bekrefte, avkrefte?).
Trådstarter
8 12
Så er altså ikke noe vits i å prøve i det hele tatt?
Sitat av jak-bim Vis innlegg
Så er altså ikke noe vits i å prøve i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Go right ahead!
Ditt eget valg, men jeg håper for din egen del at du lar være etter det du har fått opplyst her.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Er lov å prøve, men lover deg, utfallet er ikke verdt det...
Det er en risiko. Hvis dere kjøper dyre spill, til noen hundringser , så er det naturlig å sjekke kjøpshistorie for eieren av kortet for å se hvor pengene ble av. En annen mulighet er å kjøpe spendon-kort fra nett, på en offentlig maskin(bibliotek etc.) og så bruke disse til å handle på nett.

Jeg viser bare muligheter. Jeg oppfordrer deg til å kaste all info du har om kortet og la det gå glemmeboken før grådigheten tar over.
Har gjort det før med et UK kort.
Ble permbanned, slik at jeg måtte kjøpe en ny PS3.
Kjøpte endel PSP spill til samme pris av en PS3 though.

edit: Dette skjedde i August 09. Politiet kom ikke inn i saken.
Sist endret av ToheZ; 23. april 2010 kl. 20:02.
Trådstarter
8 12
Okei, takk for alle svar. Tror ikke jeg satser på å bruke det nei. Og er enig at det er respektløst å stjele fra andre... Men alle kan ikke være like gode.
Jepp, godt å høre.
Personen jeg 'stjal' fra var uansett en jævla rasist.
Sitat av ToheZ Vis innlegg
Jepp, godt å høre.
Personen jeg 'stjal' fra var uansett en jævla rasist.
Vis hele sitatet...
å, hva sa/gjorde han?
Kalte en mørkhudet venn av meg rasistiske saker etc.
Derfor stjeler du penga hans. Vigilante time~!

Ontopic: Som andre skriver vil du bli flagged. Og det skal ingenting for snuten å finne ut hvem du er, dersom det går så langt.
Det her er jo like dumt som og bestile med andres visa på nete hjem til sin egen adresse, isteden for pakka står purken der.
Sitat av ranvik Vis innlegg
Det her er jo like dumt som og bestile med andres visa på nete hjem til sin egen adresse, isteden for pakka står purken der.
Vis hele sitatet...
Hva med og ikke bestille hjem til sin egen adresse
Sitat av h1web Vis innlegg
Hva med og ikke bestille hjem til sin egen adresse
Vis hele sitatet...
nå om dagen MÅ adressen som er registrert i banken være 100% lik den som eier visa korte. ellers er det marka som scam med enn gang.

har selv blitt marka som scam med mitt egent kort pga gatenavnet er lett og skrive feil,
da går det 2-3 dager så ringer først banker og spør, så ringer nettbutikken og spør.
Dere kan jo selvfølgelig lyve, og hinte om at noen andre har brukt kortene, men det er plutselig ikke like lett når du står foran en politimann med et alvorlig tryne.

Forøvrig finnes det AFAIK folk her på forumet som jobber med å oppspore slike som dere.
Sitat av jak-bim Vis innlegg
Men alle kan ikke være like gode.
Vis hele sitatet...
Det må være det dummeste jeg noensinne har hørt. HELT SERIØST? Uansett hvor mye glimt i øye du prøvde å frem når du skrev det der. Du er helt på jordet.