Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1029566
Sitat av Shadows84
Ang næring og slike ting, hva er viktig å huske på? Tenkte anskaffe meg Ph-papir eller Ph-måler, hva tror du om det? Nødvendig med temperaturmåler for jorda?
De mest nødvendigste tingene kan man altså lett få tak i hos Plantasjen f.eks?
Vis hele sitatet...
Temperatur måler for jorda kanjeg ikke tenke meg er viktig. Men pass på tempen på vannet du skal vanne den med. Og temperaturen i rommet må du følge med nøye. Skriv gjerne opp en tabell ellerno på nattetid og dagtid for å se forskjeller. Tempen i jorda blir vel ganske lik som romtemperaturen er der. I jord må du vel måle ph med sånne primitive målere. Får kjøpt allt det på plantasjen. Lykke til da ! Har du frøene til spiring nå ? I bommul sier du ? Passpå at det er mørkt og aldri tørker ut.

Jeg sådde alle mine frø rett i jorda. Alle frøene jeg har sådd har spira, omtrent en 40 frø til sammen.. Flaks eller ? Så videre har jeg bare tatt stiklinger.
Har du kjøpt frø fra en god produsent så er ikke 40/40 spirende frø sjokkerende, men et bra resultat er det helt klart
har hatt fem frø til spiring nå ett par dager i bomull ja, og alle fem har begynnt å få rot
satt tre i jord allerede.
Men fuck ass... dama digger det ikke noen tips??
hvordan gjør en student med lite penger det billigst mulig med kjøp av lys? så tidligere en som hadde 4 pærer hengende over sitt gro-skap, men de så særdeles mye ut som sparepærer, og lignet ikke vanlige hps lamper, med stor reflektorplate osv.

kun til 1 evt 2 små planter.. for og ha et lite miniprosjekt..
Sitat av emphi
LTG, har du sett "I Grow Chronic" med Mr. Green? Noen tanker om set-up'en hans?
Vis hele sitatet...
Javisst har jeg sett den, og oppsettet hans er helt ok, jeg ville kanskje brukt hvit maling over Super-Mylar som han bruker på videoene. Ville heller ikke brukt "Ebb and Flow" systemet om jeg skulle dyrke hydroponics.

Jeg syns også han er noe sløv med hensyn til: Tempreratur (om det var en norsk kjeller), Plastikken til blomstringsrommet MÅ være nøyere fikset enn at man bare bruker borrelås noen få plasser. I plantenes mørkeperioder skal de ha NULL lys, ikke så mye som en fyrstikk som tennes på utsiden av et nøkkelhull.. Ikke en liten knapp på en ovn en gang.

Liker heller ikke drypp-systemet han bruker på "mødrene" og stiklingene, men syns han har et skikkelig bra opplegg med lys når det gjelder "mor" og stiklinger. Måten han lager de 2 rommene av 1 er også en utrolig bra ting å ta med seg fra den filmen=).

Sitat av Shadows84
Ang næring og slike ting, hva er viktig å huske på? Tenkte anskaffe meg Ph-papir eller Ph-måler, hva tror du om det? Nødvendig med temperaturmåler for jorda?
De mest nødvendigste tingene kan man altså lett få tak i hos Plantasjen f.eks?
Vis hele sitatet...
Om du hadde lite penger å rutte med, ikke kjøp PH-papir og heller ikke en PH-måler, men på fiske/dyrebutikker kan du kjøpe PH-vann sjekker, hvor du bruker en liten beholder med det vannet som skal måles og 7 dråper av noe stoff for å få en farge på det vannet som skal måles og du kan lese av en skala som følger med PH-pakke hvilken ph vannet har. På samme butikkene får du PH-op og PH-ned.

Jeg syns faktisk det er lurt å vite temperaturen i jorda fordi du kan ha 40 grader i lufta, så lenge du klarer 18-24 i jorda=) Og det er enkelt o greit bare å kjøpe en Inne/utendørs temperaturmåler. På disse er det en ledning med en måler du egentlig skal presse ut av vinduet for ute-tempen, men denne setter du ca midt i potta den dagen du omplanter stiklingene til sitt siste hjem.

Ja du får det meste hos plantasjen, er vel bare næringen der som "suger balle".

Sitat av OaaXia
Da er det nok mye bedre med mylar. Speil er langt fra så lysreflekterende som en skulle tro.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, speil "spiser" lys og er søppel til å reflektere, om du ikke kan male rommet/skapet hvitt. Bruk sølvfolie(den glatte siden inn mot veggen) Mylar er ok, men solvfolie gjør samme jobb og koster en hel del mindre kroner pr meter=)

Sitat av Shadows84
har hatt fem frø til spiring nå ett par dager i bomull ja, og alle fem har begynnt å få rot
satt tre i jord allerede.
Men fuck ass... dama digger det ikke noen tips??
Vis hele sitatet...
Dette med dama di burde være en enkelt affære.

Nr 1. En jente vil ha en gutt/mann med bein i nesa, om du tar fram vikingen i blodet ditt og setter ned foten, vil kjærringa di mest sannsynlig bli så opphisset av mandommen din at ho sier bare "klynk, ta meg til soverommet min store kriger"

Nr 2. Hva syns ho er så dumt med å slippe å gå inn i "narko-miljøet" for å få seg en blås? Må da være bedre for å å vite hvor du er og hva du får i deg, enn om du skulle ræke gatelangs og handle beis hos noen som gjerne gir deg speed den dagen de var fri for beis.

Nr 3. Det vil i de fleste tilfeller være værre straffer/bøter for å bli tatt for å handle beis enn det ville vært om du blei busta med 4 planter lissom. Og du står mye strekere om du skulle havne i retten.

Nr 4. Hvis ho ikke liker deg for den DU ER, så FUCK ho. Du skal ALDRI endre deg for en annen grunn en at du har lyst sjøl. Og som sagt, om ho ikke syns du er den som passer ho, IKKE jeg gjentar IKKE gjør deg til noe du IKKE er mann.

Sitat av emmerdale
hvordan gjør en student med lite penger det billigst mulig med kjøp av lys? så tidligere en som hadde 4 pærer hengende over sitt gro-skap, men de så særdeles mye ut som sparepærer, og lignet ikke vanlige hps lamper, med stor reflektorplate osv.

kun til 1 evt 2 små planter.. for og ha et lite miniprosjekt..
Vis hele sitatet...
Om det er får å få seg en liten røykings vil han innse at det blir for dumt å bruke noe som helst penger på et så lite utbytte(om det var utbytte som var viktig).

Om han virkelig er dedikert til å lære seg om planter og selve det som er dyrke-prosessen i de fleste planters liv, innser han at han MÅ invisterer i et ordentlig lys osv.

Man må nesten regne med 2000,- uansett oppsett, om man ikke har tenkt å gjøre seg til kriminell for disse 2000,- og stjele utstyret enn trenger.
vel på tide med en oppdatering av hvordan det har gått:P De fire jeg hadde har nå blitt til en, da den ene hadde de beste egenskapene.. Men var uheldig med lysa jeg "arva". Den første pæra var i sluttfasen og gikk tom. Men den neste lyspæra jeg fikk var det akkurat det samme med(max uflaks ja:P) Men den ene er kommet i blomst, fine hvite hår har begynte å har begynt å danne seg, selv om jeg kjører med et lysopplegg som direkte latterligXD,. Så når den jeg har er høsta blir det å investere i en pakkeløsning med lys. Veit at resultatet hadde blitt tettere internodes enn det den har nå..

Men et spørsmål Guru LTG? fenotypen på bladene nederst minner om Indica, mens bladene i toppen minner nå mistenkelig om en sativa variant?? det er vanlig?.. Og et spørsmål til? Nitrogenmangel ( i form av gule områder innerst ved blomstene? vanlig det og?. Den har brukt sin tid på forme disse fantastiske blomstene sine og bare så det er sagt. Og enda et spørsmål ærede Guru LTG, når blomstene dannes, skal da ikke trichomkjertlene vise seg rundt området, og ikke bare på blomstene??....

P.S. Endelig klarte jeg å få fram blomster.. Tar å topper den siden den har brukt sin tid på å vise disse nydelige sine snart,. et klokt valg??
Først vil jeg si takk til Lovetogrow som har en slik fantastisk tråd som dette der hvor vi kan spør deg fritt!

Jeg vurderer å gro. Jeg vil gjerne gro noe kvalitetsgreier som ikke er så altfor vanskelig... Tenkte å gro i ett skap som er ca 35x35 og ca 60cm høyt. Hvor sterkt lys tror du jeg måtte trenge og vil det bruke veldig mye strøm?? Hørt at folk har fått besøk av onkel politi etter at strømregningen har skutt i være... Dette vil vel ikke skje om jeg bare har 3-4 planter?? Hvilken plante burde jeg ta, hvor mye avkastning (gr) vil jeg få sånn ca og hvor mye vil det koste i strøm/bruksutstyr??
Sist endret av magziii; 2. september 2008 kl. 17:20.
Sitat av magziii
Først vil jeg si takk til Lovetogrow som har en slik fantastisk tråd som dette der hvor vi kan spør deg fritt!

Jeg vurderer å gro. Jeg vil gjerne gro noe kvalitetsgreier som ikke er så altfor vanskelig... Tenkte å gro i ett skap som er ca 35x35 og ca 60cm høyt. Hvor sterkt lys tror du jeg måtte trenge og vil det bruke veldig mye strøm?? Hørt at folk har fått besøk av onkel politi etter at strømregningen har skutt i være... Dette vil vel ikke skje om jeg bare har 3-4 planter?? Hvilken plante burde jeg ta, hvor mye avkastning (gr) vil jeg få sånn ca og hvor mye vil det koste i strøm/bruksutstyr??
Vis hele sitatet...
Takk for det mann=)

Vel, personlig ville jeg syntes at 60 cm høyde var litt vel lavt, du må regne en 40 cm fra pære til plantetopp, så dette vil bli nesten umulig=/ Den er derimot perfekt for stiklinger som skal få røtter og vokse seg klar til blomst. Et "standard" klesskap er fint å ha 2-6 planter i. Og er passelig høyt=)

Dette med at folk har fått besøk av "onkel" pga strøm er en hel hau overdrevent, det oppsettet du snakker om er billigere en de fleste kaffemaskiner. Betal strømmen på tiden og bruk gjerne andre ting rett rundt strøm av/på i blomst rommet for at det ikke skal bli et "fast" mønster i strømmen mens du har 12/12 mørke/lys, o0g du er helt safe.

Jeg vil anbefale strainsene Northern Lights, AK47 og Top 44 som gode "nybegynner-strains"

Jeg syns man minimum burde ha 150watt HPS som lyskilde til 1-6 planter i et skap. Dette vil ikke koste deg over 200 i måneden. Nøyaktig uttregningsmetode med dine strømpriser finner du et stykke bak i tråden=)

Det skal være mulig med et klesskap hvor du kan ha 4-6 planter å høste så mye som 100 - 600 g hver 8 uke.

Jeg vil tippe det kan bli vanskelig å lage et slik oppsett(hvor resultatet er verdt jobben) for under 1500 kroner. Men hvor mye bruker man da ikke på beis i måneden om man ikke dyrker?

Lykke til mann!
Hva er dine erfaringer og meninger ang afghan strains og sweet dreams LTG?
Sitat av Shadows84
Hva er dine erfaringer og meninger ang afghan strains og sweet dreams LTG?
Vis hele sitatet...
Jeg syns afghan er helt ok, ikke den største produsereren, men den er uten tvil en "sterk" strain, men jeg liker ikke den "jord-aktige" smaken den ferdige budden har, så har bare dyrket den 1 gang og det begynner bli en stund siden=)

Sweet Dreams har jeg verken dyrket eller røyket, så her må du bare prøve deg fram=) De fleste strains i dag er jo helt ok=)
hvor mye kan en afghan gi? ca? hvis man er heldige...
Sweet Dreams var noe ekstra de sendte meg.
Hvor stor er egentlig sannsynligheten for at strainsa man får fra nettbutikker i feks, england og nederland er jenter?
Sitat av Shadows84
hvor mye kan en afghan gi? ca? hvis man er heldige...
Sweet Dreams var noe ekstra de sendte meg.
Hvor stor er egentlig sannsynligheten for at strainsa man får fra nettbutikker i feks, england og nederland er jenter?
Vis hele sitatet...
Afghan inne, gir vel en plass mellom 40-500 g alt ettersom hvor store planter du har og hvor god jobb enn gjør, bekymre deg heller om gram pr. m2 enn gram pr. plante

Er ofte mer å hente fra 10 "små" planter enn 1 "stor", selv om de tar samme areal=)

Vel om du har kjøpt en vanlig pakke med 10 frø, er det 50/50 % sjanse for kjønn.
Sitat av RESpekt

Men et spørsmål Guru LTG? fenotypen på bladene nederst minner om Indica, mens bladene i toppen minner nå mistenkelig om en sativa variant?? det er vanlig?.. Og et spørsmål til? Nitrogenmangel ( i form av gule områder innerst ved blomstene? vanlig det og?. Den har brukt sin tid på forme disse fantastiske blomstene sine og bare så det er sagt. Og enda et spørsmål ærede Guru LTG, når blomstene dannes, skal da ikke trichomkjertlene vise seg rundt området, og ikke bare på blomstene??....

P.S. Endelig klarte jeg å få fram blomster.. Tar å topper den siden den har brukt sin tid på å vise disse nydelige sine snart,. et klokt valg??
Vis hele sitatet...
Jeg vil starte med en "sorry for at jeg ikke har svart deg" Gode spørsmål har du også, beklager mann.

Det kan være enten en hybrid hvor forholdet mellom Indica/Sativa kan være nesten hva som helst 80/20 60/40 osv. Men vil tippe siden du har kommet i blomst, at planten har begynt å lage 1-fingrede blader, siden vegetasjonsfasen er over. Det er som du sier helt vanlig når cannabis blomstrer.

Nitrogen-mangel pleier starte i tuppen av de eldste solbladene. Slik du forklarer mangelen mistenker jeg noe annet. Kanskje du har et bilde?

Og til slutt, jo de skal det, men om du har et kjipt lysoppsett kan det være det blir mindre av cannabiolene. Dette er helt naturlig, da fokus nr.1 for de aller fleste planter om ikke alle, er reproduksjon. Så om planten ikke har optimale forold (nok lys, vann, næring) vil det være frø-produksjon som står øverst på "lista" til planten(e).

Spør gjerne om mer, dette var gode spørsmål for denne tråden=)

Lykke til.
[quote=LoveToGrow]Javisst har jeg sett den, og oppsettet hans er helt ok, jeg ville kanskje brukt hvit maling over Super-Mylar som han bruker på videoene. Ville heller ikke brukt "Ebb and Flow" systemet om jeg skulle dyrke hydroponics.

Jeg syns også han er noe sløv med hensyn til: Tempreratur (om det var en norsk kjeller), Plastikken til blomstringsrommet MÅ være nøyere fikset enn at man bare bruker borrelås noen få plasser. I plantenes mørkeperioder skal de ha NULL lys, ikke så mye som en fyrstikk som tennes på utsiden av et nøkkelhull.. Ikke en liten knapp på en ovn en gang.

Liker heller ikke drypp-systemet han bruker på "mødrene" og stiklingene, men syns han har et skikkelig bra opplegg med lys når det gjelder "mor" og stiklinger. Måten han lager de 2 rommene av 1 er også en utrolig bra ting å ta med seg fra den filmen=).
Dette er jeg så enig i ! Du har peiling as LTG ! RESPECT

Jeg har ikke hatt internett på to uker ! Beklager til Shadow som jeg prøvde å hjelpe litt.. Det har vært en utrolig flytte prosess her. Måtte flytte 24 store beist som var 4 uker i blomst i hydroponic. Jeg helte ut alt vannet, pakket røttene inn i plast, deretter hele planten inn i plast , la dem ned på madrasser, og flyttet allt på en natt LOL .. Deretter rett oppi bøttene igjen. Og hva ser jeg , jo de overlevde helt fint flere timer uten oksygen og vann! Og ikke bare det, de hadde faktisk vokst inni plastikken under flyttingen ! Overlevelsesdyktige vesener dette her ! Nå er det ca 3 uker igjen her hvertfall. Har lovet dere bilder, skal få tatt de snarest mulig

Kjøpt meg nye frø og nå :=) Train Wreck ! Men jeg trenger hjelp ang spiring. HVordan jeg gjør det med spiring når jeg skal ha de i hydro bøtter ? Må jo ha røtter før jeg kan slenge dem oppi bassenget? LoveToGrow i seek ur help
Jeg leter etter en strain som er ca rundt 50/50 indica/sativa, noen gode forslag?

en annen ting.. kan man fryse ned stiklinger og bruke til senere anledning?
pOffski: Jeg ville kanskje ha spirt de på vanlig måte. Enten med vann eller rett i medium, men etter spiren var klar for medium, sett den i medium av rein vermeculite. Når da planten har store nok røtter til å flyttes over i hydroponisk oppsett er det bare å skylle vekk vermeculiten=)

F.eks. En vanlig plaskopp fyllt med bare "verm" når koppen er full av røtter er den ingen problem å skille v"vermen" fra røttene og flytte den over i hydro=)

Raggaman: Den eneste vellykede 50/50 strainen jeg kjenner til er Northern LightsXHaze og det er den strainen du ser på mitt profilbilde=)

Den tar en plass mellom 11 til 16 uker å blomstre alt etter hvilken nettbutikk, eller hvilken NL og hvilken Haze den er krysset med=)

Nei du kan ikke fryse ned stiklinger, men de kan ligge noen uker i kjøleskapet i en klipspose, men da må nytt "kutt" tas rett før den skal brukes.

Håper det var behjelpelig for dere begge, om ikke, vinkl spørsmålene og jeg prøver igjen=)
Sist endret av LoveToGrow; 12. september 2008 kl. 21:39.
Tusen takk atter en gang O store LTG Hadde det vært like greit å spire de i jord ? Så skylle vekk jorda ? Hvis jeg gjør det tidlig. Da vil jeg slippe å spire dem på i vann eller papir osv.. Jeg har veldig god ratio på spiring i jord.

Hvis ikke, får jeg kjøpt verm hvor som helst ? Plantasjen feks ?

En ting til, om jeg sprayer plantene mine med 'Provado Plus' Mot bladlus og spinnmidd. Henger det igjen gift i planten som ikke er så bra å røyke ? Det står at stoffet virker i opptil 4 uker. Virker på to måter, 1: Den dreper allt den treffer av midd i sprøytingen. 2: Planten tar opp stoffet, og evt midd som drikker av den innen 1-4 uker vil også dø. Kan vel ikke være helt bra?

Shadows84: Jeg skal legge ut en detaljert oppskrift på en hjemmelaged hydro bøtte/basseng. Jeg fikk først hjelp av dette av vår felles venn her LoveToGrow ifjor engang. Så har jeg etterhvert utviklet min egen vri på systemet. Vil du ha et system som kan ta flere planter ? Eller vil du ha en og en plante hver for seg ? Metoden er den samme uansett, men da er det forskjellige bøtter/bad du må kjøpe inn.
pOffski: Ja du kan spire i jord, men det vil være litt grisete, men det velger du selv, vil kanskje også være noe vanskelig å få vekk alt, men tror det skal gå bra om du er tålmodig. Noe det forøvrig ikke virker som du har problemer med å være

Ja du kan kjøpe Vermeculite(verm) på plantasjen, det er jo nesten samme prinsipp som med jord bare mindre søl=) Prøv deg fram med begge metoder så finner du fort ut hvilken metode du liker best.

Tror ikke det skal være noe problem med denne Provado Plus greia. Bare pass på at tørkeprosessen går sakt og at du er sikker på at næring og klorofyll er ute av planten før du røyker og alt går nok bra skal du se. Men må si jeg aldri har prøvd sjøl.
Sist endret av LoveToGrow; 13. september 2008 kl. 17:05.
Ok tusen takk igjen ! Det skal jeg prøve ut med en gang Det er fint å høre at du hvertfall ikke har hørt om, eller erfart dette med Provado Plus og skadedyr-middler. For da er det sikkert ingen fare, da hadde du nok visst litt om det
Om noen andre opplever skadedyr av typen spinnmidd eller andre middtyper: Det virker som daglig stell å skylling med rent vann + STERKE vifter gjør susen. (Jeg mener skikkelig stiv kuling i dyrkerommet, så alle bladene blafrer konstant) Midden får ikke fred å ro på den måten Glad for å se plantene bli friskere etter bedre stell å bedre oppmerksomhet :=)

Det er så utrolig kjekt å kunne slenge inn et spørsmål her på dette forumet ! ! Stor TAKK til LoveToGrow og alle andre som tar initiativ til å hjelpe andre igang her ! Får ikke sagt det nok ! Føler at folk spør og spør , og forumet fyller seg opp side på side, og snart må vel allt være besvart ? Neida fordi det kommer alltid til å være nye metoder, nye folk , nye strains nytt å lære

Sitat av Shadows84
har hatt fem frø til spiring nå ett par dager i bomull ja, og alle fem har begynnt å få rot
satt tre i jord allerede.
Men fuck ass... dama digger det ikke noen tips??
Vis hele sitatet...
Hehe.. Er ikke lett den der. Damer er damer og man må nesten høre litt på dem og Men ta å forklar hvor liten straff det er for en plante eller to, dere gjør dere ikke til kriminelle personer ved å gro selvom det er ulovlig. De fleste hederlige borgere bryter 'små' lover hele tiden! Bare tenk dere litt om. Til og med mamma bryter loven en sjelden gang d kan jeg banne på :=) Og 'straffen' for en plante. Seriøst det kan da vel ikke være mer enn en bot på et par tusen...
Men husk jeg prøver bare å gi deg et råd, ikke overtale folk til å bryte noen som helst lover eller gjøre noe dumt Føl på magefølelsen, og be dama di gjøre det samme.

LoveToGrow: Har du peiling på EC i vann ? Jeg har en ec måler her. Men jeg vet ikke hvordan man regulerer EC i vann eller noenting.... ?? Det står ingensteder jo ? Googla meg rundt mange timer , nå må jeg bare spørre deg her Skal vel helst være på rundt 1.7-1.9 ? Er det et middel tro, som PH ned og PH opp ?
Sitat av p0ffski

LoveToGrow: Har du peiling på EC i vann ? Jeg har en ec måler her. Men jeg vet ikke hvordan man regulerer EC i vann eller noenting.... ?? Det står ingensteder jo ? Googla meg rundt mange timer , nå må jeg bare spørre deg her Skal vel helst være på rundt 1.7-1.9 ? Er det et middel tro, som PH ned og PH opp ?
Vis hele sitatet...
Her må jeg nok svare uten å være helt sikker, for dette kan jeg kun i teori og ikke prøvd ut i praksis=/

Men en EC måler er en instrument du bruker til å sjekke hvor "sterk" blanding av næringer det er i vannet. Den kan nok ikke måle PH.

Du regulerer EC'en i vannet med hvor "sterk" næringsblanding du lager. Om EC'en er for høy, må du ha mer vann, om EC'en er for lav må det mer næring til. Disse næringene er jo delt opp i 3 forskjellige kategorier for hvor mye planten bruker av de forskjellige.

1. Primær næringene eller Macro næringer (de næringene planten bruker mest av) Nitrogen, Fosfor og kalium.

2. Sekundær næringene (de næringene planten bruker endel, men mindre en primær næringene) Kalsium, Svovel og Magnesium.

3. Macro næringene ( de næringene planten bruker lite av, men som også er en del av plantens behov) Jern, Zink, Mangan, Bor, Kobolt, Kobber, Molybdæn og klor.

For Cannabis skal den visstnok være en plass mellom 1.5 - 2.5 mS. Uten at jeg har prøvd dette sjøl.

Det er den blandingen av alle disse næringene som skal kunne leses av med en EC måler. Kanskje dette hjelper deg i å forstå EC enda bedre en jeg kan forklare det=)

http://www.priva.ca/newsletter/news-...ding%20ec.html

Håper dette hjelper deg videre. Om ikke, så vet du hvor du kan spørre
NEI SÅ SINNSYKT FETT at du svarer sååå fort mann JAsså så det er et så utbredt tema det med EC. Lærerikt svar LTG ! Tusen takk atter en gang Skal forske litt på EC jeg da med forskjellige mengder vann med næring. Men PH blir jo også regulert med næring. Så hvis jeg har funnet riktig PH men feil EC, så retter opp EC med næring. Så deretter rette på PH'n igjen da feks? Hehe avanserte greier dette her...

SITAT fra http://www.priva.ca/newsletter/news-...-understanding ec.html :
If the EC in the root zone is too low, the plants may begin to grow vegetatively (i.e. lush and leafy with few fruits or flowers). As the EC declines further, the lower leaves may begin to turn yellow and the upper leaves may begin to change shape. These symptoms may look the same as the high EC situation, but the cause is different. In the low EC situation, the plant is being starved from a lack of overall plant nutrient status in the substrate not as a result of poor nutrient up-take by the root system as is the case in the high EC scenario.
Forstår jeg dette rett betyr det at plantene kan vegge seg selvom de er i 12/12 lys, om EC er for lav.... Hmm skal ta det ec greiene mer seriøst, har visst mye med størrelse på buds og avling.
Godt å se du fortsatt er med oss p0ffski... har selv vært litt borte fra forumet, står liksom litt fast.
For det første er jeg veldig interesert i det hydro opplegget du snakket om, en forklaring på en lett forståelig måte hadde hjulpet veldig.
Og det med dama, shit det er jeg nesten bare nødt til å enten gi faen i eller som du skrev, forklare greia osv.. vi får se. i verste fall får jeg bare vente til våren kommer igjen og prøve meg utendørs, men er kjipt det oxo..
Hvordan funker det egentlig med sånne gro-telt? var innom en sjappe i oslo og titta litt..
Gleder meg til å se bilder...

tenker mest på en og en plante hver for seg.
Hvor stor plass krever ett sånt opplegg, husk jeg snakker kun om en plante eller to
Heisann, har lest 5 av de 37 sidene som er her og ser at vi har noen gro guruer her.
Planting utendørs tenker jeg på. Det må jo bli til våren, planer du da 1 og et frø som skal slå rot eller planter du gjerne flere sammen, Hva slags strain har dere og anbefale til og vokse ute?
Om du ikke har noe spesielt med god jord rundt og plante i ville det fungert og ha en stor potte med god jord og ha planten i?

Hansii
Sitat av Shadows84
Godt å se du fortsatt er med oss p0ffski... har selv vært litt borte fra forumet, står liksom litt fast.
For det første er jeg veldig interesert i det hydro opplegget du snakket om, en forklaring på en lett forståelig måte hadde hjulpet veldig.
Og det med dama, shit det er jeg nesten bare nødt til å enten gi faen i eller som du skrev, forklare greia osv.. vi får se. i verste fall får jeg bare vente til våren kommer igjen og prøve meg utendørs, men er kjipt det oxo..
Hvordan funker det egentlig med sånne gro-telt? var innom en sjappe i oslo og titta litt..
Gleder meg til å se bilder...

tenker mest på en og en plante hver for seg.
Hvor stor plass krever ett sånt opplegg, husk jeg snakker kun om en plante eller to
Vis hele sitatet...
Sånne grotelt (Homebox) Er helt geniale for små prosjekter. Kjøper du et sånt, en engangsinvestering. Og du vil ha en 10 ganger lettere jobb med dyrkingen din jeg lover deg. Jeg hadde et sånt. Har et sånt mener jeg, men nå bruker jeg et rom istedet. Istedet for å ha utgifter på utgifter på sol reflektorer, og allt mulig. Teltet er rett å slett genialt ! Utedyrking til våren er jo sikkert et morsomt prosjekt det. Men jeg har liten tro på det her til lands, hvis man ikke har veldig peiling på det man driver med. Lurt å gro et par inne uansett først synes jeg hvertfall, siden da blir du kjent med faget på nært hold. Og det er sikrere for planten med tanke på sykdommer, kulde og dyr. Jeg skal legge ut en metode her snart med bilder og detaljert beskrivelse på hva man trenger å allt det der. Må bare lage den først

Sitat av imF@
Heisann, har lest 5 av de 37 sidene som er her og ser at vi har noen gro guruer her.
Planting utendørs tenker jeg på. Det må jo bli til våren, planer du da 1 og et frø som skal slå rot eller planter du gjerne flere sammen, Hva slags strain har dere og anbefale til og vokse ute?
Om du ikke har noe spesielt med god jord rundt og plante i ville det fungert og ha en stor potte med god jord og ha planten i?

Hansii
Vis hele sitatet...
Det jeg ville gjort er å spire frøet/frøene inne først. La de få litt røtter , og vokse litt. Så venn dem til utendørs veldig tidlig. Med en gang det er varmt nok helst i Mai allerede. Noen timer hver dag, til slutt la dem stå ute hele døgnet. Sett dem i bøtter, store bøtter. 25 liter minst. For da slipper den å sitte fast i bakken hvis du vil ha den inn , eller flytte den. KJekt å ha de i bøtter, selvom hvis du sår de rett i jordam vil den bli mye større. Men, tryggest og kvalitet fremfor størst og mest

Strains har jeg ikke peiling på hva som er bra ute. Men vet at NOrthern Lights egner seg greit.

Det er bra at du leser helt fra starten imF@ Det skal du hqa
Man får kjøpt de telta i forskjellige str sant? Har verken plass eller mulighet til ett stort som de hadde i den sjappa. Noen bra nettsteder som selger det?
Sjekket ut ett de hadde på mrgrowgear og det virket rimelig, str small eller noe.
Har oxo hørt noe om små telt til å ha ute, hva er det og hvordan funker de?
Føler jeg stiller mye dumme spm, men det virker som både du, p0ffski, og LTG har veldig peil på dette, og det er jeg og flere glade for
Hvis jeg vil lage ett opplegg i skapet mitt, hvor brett osv bør det være minimum?
Hva er de beste strainsa du har dyrka? som har gitt størst avkastning?
Takker for svar på forskudd.
Sitat av Shadows84
Man får kjøpt de telta i forskjellige str sant? Har verken plass eller mulighet til ett stort som de hadde i den sjappa. Noen bra nettsteder som selger det?
Sjekket ut ett de hadde på mrgrowgear og det virket rimelig, str small eller noe.
Har oxo hørt noe om små telt til å ha ute, hva er det og hvordan funker de?
Føler jeg stiller mye dumme spm, men det virker som både du, p0ffski, og LTG har veldig peil på dette, og det er jeg og flere glade for
Hvis jeg vil lage ett opplegg i skapet mitt, hvor brett osv bør det være minimum?
Hva er de beste strainsa du har dyrka? som har gitt størst avkastning?
Takker for svar på forskudd.
Vis hele sitatet...
Ja jeg kjøpte mitt på cropshop.no men de selger de i forskjellige størrelser ja, og forskjellige steder også. Redd for å linke noe her, gjort det før og det blir moderert vekk for det er visst ulovlig å drive reklame her ellerno sånt latterlige greier.. Men de selger dem i alle weed grow sjapper omtrent. Jeg anbefaler cropshop mest. Er hovedsakelig i 3 størrelser. den minste er for liten uansett. Ta den mellomste, den er 120cmx120cmx200cm altså to meter høy og kvadratisk litt over en meter bred. Tror den koster 3500 ca.Eller 2500 uten kullfilter tror jeg. Telt til å ha ute funker sikkert bra, men det må være uten tak vel ? Aldri hørt om det egentlig.

Skal du gro en plante eller fler ?

PLassen kan bli brukt på to måter, enten lager du mange planter tett intil hverandre. Eller så lager du en eller to stoore.

Det er ikke dumt å spørre Uansett hvor lett svaret er for de som kan det

Hvis du ikke har plass til et sånt telt, er det nok bedre å improvisere. Vask grundig. Alle hjørner å kroker. Legg plast på gulvet. Og mal hvite vegger å tak. Om det er veldig liten plass, kan du jo kanskje prøve å lage en bitteliten sea of green. Mange planter tett sammen. Sett dem til blomst etter bare noen få uker. Best å gjøre med stiklinger egentlig, så sette dem til blomst med en gang de har fått røtter. Ikke godt å si, hvor stpr plass har du da ? Mål ?

Jeg har faktisk ikke grodd noe særlig. Dette er mitt tredje prosjekt faktisk. Ferdig om en uke kanskje 2. Men har lært utrolig mye de to første forsøkene. Da gikk forskjellig ting galt, og det må du forberede deg på at det kan skje deg og. Det jeg har grodd er white widows, bubblegum og northern light som jeg har nå.
Hvor einer det seg BEST og plante om du skal plante ute ? Jeg har rimelig mye og velgemellom når det gjelder skog og mark. Planen var og plante rett i bakken.
jeg har vel egentlig planer om en eller to planter til å starte med..
Sea of green har jeg hørt litt om men ikke helt funnet ut hva er...
Hva er det tidligste man kan sette en plante til blomstring? ser du nevner etter ett par uker, men hvordan vil avkastningen bli da?
får du tatt noen bilder av plantene dine eller?
Sitat av imF@
Hvor einer det seg BEST og plante om du skal plante ute ? Jeg har rimelig mye og velgemellom når det gjelder skog og mark. Planen var og plante rett i bakken.
Vis hele sitatet...
Best, er et sted hvor den begynner å få mørke tidligere enn selve soltiden minker. Så den får da ca 18 timer lys en god stund, og enda har tid til 2 måneder, med 12 timer lys bare. Jeg vil tro dette er vanskelig å planlegge ute noe sted.

Men hvis du er lommekjent i området vet du sikkert om noen steder med sånn passe sol tider.
Og helst et sted hvor minst mulig dyr kommer til. Kanskje opp en fjellskrent ellerno ?
LoveToGrow : Vet du noe om omplanting av planter i hydro ? Jeg har endel planter tett i tett , altfor tett for Sea of green til og med. Og er nødt å flytte de i større beholdere. Jeg bare lot de få røtter i en liten liksom hvis du skjønner. Er det farlig om jeg kutter noen av røttene? De har grodd inni hverandre.
Ser det er mange som spørr om priser her, studenter eller folk som vil helst holde kostnadene nede.
Tok er raskt søk på ebay:

http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=250297059182

Komplett XL homebox med 2x 600W pærer. Luftesystem med kullfilter div næring osv osv.
100 Euro er budet nå, går ut om 20 timer. Frakt til Norge var 22 euro.

Kan hende det er dårlige "sett", men er kansje verdt å prøve ?
Hva sier ekspertpanelet ?
Sitat av p0ffski
LoveToGrow : Vet du noe om omplanting av planter i hydro ? Jeg har endel planter tett i tett , altfor tett for Sea of green til og med. Og er nødt å flytte de i større beholdere. Jeg bare lot de få røtter i en liten liksom hvis du skjønner. Er det farlig om jeg kutter noen av røttene? De har grodd inni hverandre.
Vis hele sitatet...
Det beste hadde vært om du klarte å "lirke" røttene fra hverandre istedet for å klippe, men om det er helt umulig, så klipp så lite som mulig seff, men jeg er redd planter i hydro kan være meget sårbare for at det blir forandringer med at røttene blir klippet, men at de overlever med dine grønne fingre tror jeg så absolutt=)
Ok , ja jeg skal prøve å lirke dem fra hverandre, men de ryker fort. Vil helst ikke stresse opp flere hermafroditer Tusen takk igjen for svar kompis

Hva får budsa på bildet ditt å bli blåe ? Har spurt før hehe men husker ikke helt Jeg har jo NL her nå, og trodde det var de som ble litt blå aktig ? Eller er det mer haze-delen i strainen din som gjør fargejobben?

Ser jo så sykt fett ut det presentasjonsbildet ditt

røker min første selvlagde røyk idag Det 'falt' av et bud for noen dager siden, og det var ganske tørt, tok resten i ovnen så det ble røykbart. Utrolig for en smak , for ikke snakke om funken ! Sticky Icky jeg er utrolig stolt hehe. Starta med ripen idag og så de betyr 10 dager igjen

har vært for dårlig med bilder, skal ta fler neste runde
Det er desverre ikke annet en blitzen på mitt dårlige kamera som gir plantene den blåfargen=)

Grattis med smaksprøve=D Klart man skal være stolt! Ja det hadde vært nice med bilder. Du får bare stå på pOffski.
Hva er din erfaring med feminiserte frø?

er dem til å stole på eller er det tryggest å plante frem både han og hun og fjerne hannene etterhvert?
Sitat av Raggaman
Hva er din erfaring med feminiserte frø?

er dem til å stole på eller er det tryggest å plante frem både han og hun og fjerne hannene etterhvert?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har erfart går det som regel helt greit, men det finnes avvik, og siden frøene stammer fra en hermafrodit, vil det ligge i genene. Men en annen ting er jo at en hvilken som helst hunn-plante kan bli hermafrodite av så lite som litt litt feil i lyset under 12/12 perioden.
Det stemmer, jeg fikk hermafroditer av 'vanlige' frø. De var av høy kvalitet fra frøbank i nederland, men ble stresset så de ble hermafroditer. Nå har jeg kjøpt feminiserte frø: 'Train Wreck'. Satser på å ha rolige omstendigheter, og null stress. Så får jeg se og erfare Haha LTG jeg var sikker på at du hadde noen slags blå buds ! Som noen hazer blir lilla

Har fått tatt noen bilder endelig folkens ! Er litt forskjellig. Allt fra planter i blomst, til nyklipte stiklinger, og litt av vifter og systemet mitt. For de som vil se : http://blomsterhage.tilhol.net/ ps: bare spør meg om passord på privat melding ..

Dette er min private side og burde ikke bli fjernet tror jeg

Det er vanskelig å la være å kappe av flere buds når man først har smakt ett LOL
Forresten jeg tenkte å være litt forsiktig med å vise bildene mine til alle hvem som helst liksom. Men men , det er vel ikke så farlig uansett, politiet kan jo alltids bare spørre meg om passordet LOL Så da gjør jeg dette litt mindre tungvindt.Alle kan nå gå å se..
Brukernavn: Blomster
Passord: Hage

Shadows: Her ser du på bildene prinsippet med hydrobassengene mine Du kan fint bruke en 10 liters bøtte til en plante. Hvis du vil ha det litt mindre liksom.
det er altså blomster / hage ...alt i småbokstaver! Fant det ut etter ca 7-8 forsøk

Ser bra ut dette! Skikkelige avsug osv. Jeg teller 3 reflektorer, så er det ei slags sol i hjørnet. Hva slags lys er dette ?
Mange planter har du ? Håper du på mange g ferdigvare ?
Sist endret av UngarEffect; 23. september 2008 kl. 15:31.
Dette er et eksempel på Hydroponisk dyrking:
*p0ffski's boblebad* :
1. Ta å kjøp inn utstyr først. Alt må være klart før du begynner å ta stiklinger, eller omplante planter fra jord til hydroponic. Da mener jeg rommet er vasket ned, desinfesert. Lamper er hengt opp. Sånn at man ikke trenger å gjøre noenting grisete i rommet etter man har satt dem til vekst. Det er superviktig! Forberedelser.
Utstyr-liste: 1: En boks fra clas olson eller Ica eller Jysk, de oppbevarings boksene. http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=46599633 Kjøp den på 70 liter med hjul, (ca 200 kr). 2: Luftpumpe fra en dyrebutikk til akvarium. (Jeg kjøper luftpumper med to luftuttak, så jeg kan bruke en pumpe på to bad), (200 kr). 3: Rør til luftpumpen, minst 2 meter og helst lystett!(20 kr) 4:Luftstein (Den delen som man kobler på slangen fra luftpumpen som sprer luften i små bobler) (20-50 kr) 5: Drill. Med bor 4mm, og hullbor. 6: Nettpotter, små svarte. Sånne som er til planter i akvarium. (ca 2 kr per) 6: Lekasteiner,(Skill ut de største å hiv dem).

2. Da har du det du trenger for å lage selve 'boksen'. Vask alle delene du har kjøpt grundig ! Skyll lekasteinene i en bøtte med hull i bånn, NØYE.

3. Da kan du begynne med å ta frem drillen. I lokket til boksen borrer du med hullbor, akkurat stort nok til at det er plass til nettpottene. Så liten margin som mulig! Ikke la de sitte løst, da vil planten svaie frem å tilbake å knekke når den blir stor! Velg hvor mange planter du vil ha i boksen. (Jeg har tatt 8 i hver boks). Du ser lett hvordan du skal spre de hullene logisk så plantene får størst mulig plass å gro. Så driller du et 4 mm hull helt øverst i boksen. Velg hvor du mener er best. I lokket, eller øverst i siden på bøtten (over vann-nivået). Mange folk mener at man burde ha hull i bånn av bøtta for tømming av vann. Men jeg mener at dette er unødvendig, siden planta drikker opp vannet ganske fort. Og du fyller på uansett når den er ca halvtom for vann. Lurt å lage et ekstra hull i lokket for påfyll bare.

4. Pass på at hullet til potten(e) er akkurat passe stort, så nettpottene sitter fast. Sett på

5. Fyll på vann helt opp til et par cm over pottebunnen. Sånn at når du stikker en stikling nedi potten nå, skal den stå 1-2 cm gjennom potten. Mens du holder den på plass med den ene handa, hiver du forsiktig lekasteiner rundt stiklingen så den står fast.

6. Pass på at det kommer luft i bøtta. At det bobler. Sjekk at allt er lystett. At det ikke kommer NOE LYS I DET HELE TATT NEDI vannet ! Da blir det alger i vannet og ødelegger røttene. Sjekk oppi pottene, om det er sprekker som slipper lys nedi vannet. Tett dette. Vær oppfinnsom

7. Så er det bare å vente og nyte Du kan se den vokse omtrent. Den står i den samme bøtta helt til du høster den.

Sitat av UngarEffect
det er altså blomster / hage ...alt i småbokstaver! Fant det ut etter ca 7-8 forsøk
Vis hele sitatet...
haha sorry for å gjøre det vanskelig.
da vet alle det nå : bruker: 'blomster' passord: 'hage'

Sitat av UngarEffect
det er altså blomster / hage ...alt i småbokstaver! Fant det ut etter ca 7-8 forsøk

Ser bra ut dette! Skikkelige avsug osv. Jeg teller 3 reflektorer, så er det ei slags sol i hjørnet. Hva slags lys er dette ?
Mange planter har du ? Håper du på mange g ferdigvare ?
Vis hele sitatet...
Takk takk. Jeg har 6 reflektorer, ikke bilder av allt. De lampene som henger i hjørnene er noen jeg har lånt av noen venner. Tror det er noen parkeringslys ellerno Men de har ballast som støtter HPS 400w . så jeg stappa i noen 400w blomst pærer :=)

Jeg håpte på mer enn det blir av g ferdigvare. Tenker det blir kanskje en halv k ca .. Er 22 planter. Har satt de tidlig til blomst så de får ikke fullt utbytte...

Jeg har en kompis som er ingeniør. Han skal lage en maskin til meg, som skal styre alle lamper, vifter, PH, EC, innluft, utluft, og varme. Det blir en slags boks, som har moduler inni seg som er hjemmelagd, gutten er et geni rett og slett Allt koblet til samme boks. Skal legge den ut her når han har den ferdig. Det koster litt i utstyr, men dette blir noe helt nytt og eget. Jeg gleder meg som en unge!
for litt siden hadde jeg en plante hjemme som jeg hadde ved siden av noen tomat planter, som ble til en tomat plante for å kamuflere seg:P så lurte jeg på om det er noen som veit om det kan være no thc i de tomatene den produserte?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av willy
for litt siden hadde jeg en plante hjemme som jeg hadde ved siden av noen tomat planter, som ble til en tomat plante for å kamuflere seg:P så lurte jeg på om det er noen som veit om det kan være no thc i de tomatene den produserte?
Vis hele sitatet...
Attehvafornoe?

Planter kan ikke transformere seg uten videre. Ja mye rart kan gjøres i laboratoriumene men cannabisplanter som blir om til tomatplanter? Hva har du røkt for noe egentlig?
Si meg, du har ikke noen før av den kamuflasjeplanta? Ho ho kan sikket selge de dyrt til folk som vil ha en stealth grow ;D
hahah, har hørt om planter som er mixet med jordbær ellerno sånt , men aldri fått det bekreftet.... LOL en marijuanaplante som ble til en tomatplante den er litt drøy tror jeg
Jeg har sjøl "poddet" en tomatplante med en cannabis stamme. Det vil si jeg skar bort toppen av en cannabisplante, satt en avskåret tomatplante oppå cannabis'en. Satt voks rundt de og bandasjerte de.

Konklusjonen min ble: Ja en tomatplante kan vokse videre og bruke cannabis-stammen som en leder av næring og vann osv, men det ble aldri thc på noen av tomatene og nei, det var ikke thc inni tomatene, heller ingen andre cannabioler ble med cannabis-stammen og inn i tomatplanten, selv om de var "en plante"
Nei kødder du haha for et prosjekt !
Grattis med innhøstinga den så jævlig nice ut...
Veldig bra bilder også. Du har vært heldig, rundt en halv k... imponerende.
Hvor stor avkastning hadde du fått hvis du ikke hadde satt de til blomst såpass tidlig?
Skjønner mer av hva du mener med opplegget ditt.. du har plantene rett i små"former" med lecka og de står i vann..

får du slengt inn noen bilder av det ferdig tørka produktet også eller?
det er ikke høsta enda, er 5-6 dager igjen.. Ser bra ut men mange av bladene er slitne pga spinnmidd. Skal slenge ut no bilder av tørka buds når de er ferdig
isee.. ja jeg så det at en del av bladenene var litt slitne.. men men, shit happends. Blir bare bedre neste gang vettu
Skulle gjerne vært kompisen din hehehe..