Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2073
Lurer på om det er mulig å flytte eller gjøre så en annen mappe blir standard for programmer? Har delt opp harddisken min i en del partisjoner. Har en til Windows, en til spill og programmer og en til downloads. Vil at mappen programmer på partisjonen "Programmer og Spill" (sitter på annen pc atm, så har ikke bokstaven på partisjonen) skal fungere som C:\Program Files gjør nå. Grunnen til dette er fordi jeg vil ha en egen partisjon til Windows ONLY. så jeg vil også flytte mappen Users, fra C:\Users(C: = Windows partisjonen) til en annen partisjon. Bruker Windows vista ultimate.
Sist endret av Vegar; 18. juni 2007 kl. 20:07.
Av en eller annen grunn skjønte ikke det der. Kan du forklare litt bedre?
Trådstarter
Jeg merka nettop at dette er i HELT feil forum, det skal seff være i Windows forumet. Lurer på ossen jeg fikk det inn hit. missclick/bug eller noe.
Ihvertfal Jeg vil at en annen mappe skal fungere som Program Files. Standard mappe for alle programmer. Skjønner? :P
Dette er vel egentlig bare fordi jeg ikke gidder å skrive / finne en annen mappe en program files mappa (som er standard når du installerer noe) hver gang jeg skal installere noe.

Skjønte du det bedre nå?
Nei.. og siden ingen har svart på innlegget ditt tviler jeg på at noen i det hele tatt skjønner hva du vil frem til Det jeg kanskje tror er løsningen på problemet er Partition Magic. Uten at jeg skal si noe sikkert siden jeg ikke har peiling på hva du vil frem til
Start -> Kjør -> CMD -> "Regedit".

Søk: ProgramFilesDir

Skift til ønsket mappe.

Merk: Jeg tar ikke ansvar for noe galt som skjer når du tukler med regedit...

Edit: Blackspot: Var ikke så vanskelig å skjønne, bare krever litt tankegang.
Sist endret av RayMonk; 18. juni 2007 kl. 21:37.
Du ønsker at spill og programmer automatisk skal legge seg i en mappe du definerer?

Saksa fra google (Har ikke testet men virker logisk i mitt hode):

Change the default location for program installation

1. Click the Start button.
2. Click the Run command.
3. Type "regedit" in the Open text box.
4. Click OK. This launches the Registry Editor.
5. In the Registry Editor, go to the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion



6. In the right pane of the console, right-click the ProgramFilesDir entry.
7. Click Modify.
8. In the Edit String dialog box, type in a new path, such as "F:\Program Files" (that would set the new default location as the Program Files folder on the F: drive).
9. Click OK.
10. Close the Registry Editor.
Sist endret av Skrekkugle; 18. juni 2007 kl. 21:39.
Trådstarter
Takk, Raymond og ZpiFF, jeg hadde sitti å tenkt i en time, men tenkte ikke på regedit... :P Er ikke første gangen jeg er i regidet for å si det sånn, Raymond Takker for alle svar.

Denne tråden kan sikker lukkes eller noe nå :P
▼ ... flere år senere ... ▼
Er det mulig å flytte eksisterende mapper og allerede installerte programfiler fra feks C til D uten å fucke opp noe, eller er man nødt til å reinstallere disse programmene?
Sitat av jørgs Vis innlegg
Er det mulig å flytte eksisterende mapper og allerede installerte programfiler fra feks C til D uten å fucke opp noe, eller er man nødt til å reinstallere disse programmene?
Vis hele sitatet...
det kommer helt ann på hvordan programmet er satt opp. Noen programmer har referanser til f.eks. filer og mapper liggende i registeret, og disse vil da ikke stemme om du flytter mappen. Mens andre programmer og spill fungerer smertefritt. Så umulig å gi deg fasitsvar når man ikke vet hvilke programmer det gjelder.