Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2225
Hey ! Dette er ikke enda en av de "hvordan" bli producer / nye avicii trådene , kort oppsummert vil jeg gjerne få noen tips til hvordan jeg som en Electro House produsent og Dj som allerede har gitt ut album, fått musikken min streamet over 1,6 mill ganger.

Spilt på nattklubber forskjellige steder i landet og generelt allerede klarer meg bra som artist kan komme videre og ta steget ut på Edm festivaler ?

Har allerede en egen hjemmeside , Fb side , soundcloud , mixcloud , selger musikk på itunes og spotify , samarbeidet med artister som Madeon , Susanne Sundfør osv.
Spørsmålet mitt er hvordan komme i kontakt med bookingagenter som booker artister til festivaler ??

Legger ved noe jeg har spilt på klubber i det siste ( live mixer)
https://vimeo.com/63999281
https://vimeo.com/64482531
Fb: http://www.facebook.com/sebachri
Spotify: http://open.spotify.com/artist/3qGxU12faFsL2IazuhqjNH
Reportasje: http://www.sa.no/kultur/article6525771.ece
Hva med å linke souncloud sia di
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Med slike samarbeidspartnere og kontakter så tror jeg de kan gi et bedre svar enn freak
I Oslo så er Electro House-scenen forbeholdt et lite knippe mennesker som styrer hvem som får spille hvor og hvor mye oppmerksomhet de bør få i media (Natt&Dag osv.), og det kan virke neste umulig å få booket gigs.

Når det gjelder festivaler, så er det bare å google "bookingabsvarlig festival", så finner du mange navn. Lag en presentasjonspakke og dropp noen navn i brevet/e-posten til dem.
Hey! Jeg er fra Spania. My norsk is really bad so I talk in english. My opinion on that is nowadays not only is about to a have a FB site, twitter, soundcloud or still a website. I think the key part of a DJ/Producer is to make songs that we can recognised from him, a new particular kind of sound that gives him the only and unique exclusiveness of this type of frequencies.

Id est, do you realize that all Skrillex tracks sounds familiarly? Or for example all music from Afrojack sounds like a bleep-bleep song? The same for Madeon, Nicky Romero, ørjan Nilsen, Hardwel... If you see the Top 100 DJ Mag, all of this dj-producer have his particularly sound.

And when you make a couple of songs awesome, the promotion becomes easy....

Vet ikke om det å lage mashups av låter med madeon og sundfør klassifiseres som samarbeid.....
oi endelig en som faktisk er flink. bra jobba, vel sett deg et mål 5 år og lag del mål. skal du bli like stor som avicii (er dette et mål? jesus jeg vill det før men tenk deg livet hans det er jo helt fukka)

så må du gå for hits. og på rekke og rad. ergo heng og omgi deg med kun! de beste og ikke la hvem som helst uansett penger og rank endre påpeke og "danne " musikken din alstå artister lykkes på mange forskjellige måter, dog det mest effektive er å bli kjnet fordi man lager god kvalitet og god musikk og at folk hører at det er deg.. ( dette er vanskelig) så jobb med særpreg.. kanskje.. eks jeg kan nesten påstå at jeg kan gjennkjenne edx sine sanger og flow om han har gjor en remix.

men ja intressant tema dette her hvordan å lykkes som artist. gleder meg til å lese flere svar i denne tråden.
"Samarbeid"? Hadde du samarbeidet med de to hadde du spilt på festivaler for lenge siden.
Sitat av Putresopp Vis innlegg
Vet ikke om det å lage mashups av låter med madeon og sundfør klassifiseres som samarbeid.....
Vis hele sitatet...
Tenkte samme tanken. Jeg mixa i lag en låt av Michael Jackson og Benny Benassi en gang...det var litt av et samarbeid...
Sikkert så enkelt som å sende mail til arrangører og spørre om lov. Står vel alltid hvem som arrangerer en festival.

Målet er vel alltid å tjene penger?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Send email til arrangør av festival og vær tidlig ute, gjerne et halvår minimum før den. Sånn jeg har fått gigs på festivaler tidligere, selv om det ikke har vært noen megastore festivaler.

Sitat av Putresopp Vis innlegg
Vet ikke om det å lage mashups av låter med madeon og sundfør klassifiseres som samarbeid.....
Vis hele sitatet...
Enig der. Å påstå at du samarbeider med de er temmelig lavmål.
▼ ... over en uke senere ... ▼
eller gjør som CLMD gutta?,, uansett du må produsere noen tonn med låter eller 1 hits for å skape et navn som folk husker
Er tysk så min Norsk er heller ikke så god. Men det som funker i tyskland er oftest å lage egen festival finner venner som har lyst å være med. Du har jo fordelen at du allerrede kjenner en Dj, deg selv. Du vil automatisk for mer erfaring i selve organiesering. Jeg bor her i norge siden 10 år men har framdelses de festivalene i tyskland vi startet 1998. noen er blitt stører noen mindre men musik spiller jeg framdeles selv om jeg er ikke beste dj.