Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 11736
En venn av meg sniffet en Photo Mounter(?) vi fant i klasserommet. Er en slags spray-lim. Står på boksen: "Damp kan forårsake døsighet og svimmelhet", "Inneholder 2-benzotriazolyl-4-metylfenol. "

Han går rundt og er "stona", vet ikke om det er placebo eller om han faktisk har blitt stein av denne sprayen. Noen som vet noe om denne typen lim/spray?, evt. skadelige bivirkninger?
Stopp nå, løsemiddler er ikke noe å tulle med.
Jeg vil bare referere deg til denne tråden...
http://freak.no/forum/showthread.php...t=l%F8semiddel
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Kan nok probably bli stoned, men rusen er veldig kort som jeg har forstått det. Er snakk om sekunder til minutter. Så at han går rundt og er stoned er lite trolig.

Det er dog ekstremt risikabelt å sniffe lim og lignende substanser, og jeg vil tørre å påstå at det er tryggere å sette seg et skudd med heroin og ville heller anbefalt det.
Sniffe lim? Fortell kompisen din att det han driver med dreper hjernen hans fysiskt. Han vil få svarte døde områder og døde celler rundt i hjernen hans. Dette kan forårsake ett uttalig antall psykiske og fyskiske plager.

IKKE RØR løsemiddler, dette er ikke moralpreken.
Mengele's Avatar
Trådstarter
Rusen varte vel i 4-5 min. Han klager nå over smerter i magen og brystet.
Når skal unga lære? Mora mi fortalte meg allerede på barneskolen at sniffing av bensin, lim, hårspray osv er døøøødsfarlig. Hun fortalte det på den alderen fordi det er mange kids som prøver ut sånne ting i 7-8 klasse.. En venn av hun ble grønnsak av løsemiddelsniffing.

Du skader hjernen fysisk ved løsemiddelsniffing, å det er en skade som ikke kan repareres!
Den undervurderte
Well played... Hvis det vedvarer, kontakt lege eller gift telefonen: 22 59 13 00
Sitat av Mengele Vis innlegg
Han er ganske YOLO :3 /facepalm
Vis hele sitatet...
Kan være lurt å i det minste google et "rusmiddel" før du prøver det. Hadde han googla "sniffe lim" så hadde det kommet opp flere sider som forteller om hvor farlig det er osv.. Man kan faktisk daue av "en sniffe runde"..

Haha, yolo ja -.-
Sitat av frantzen91 Vis innlegg
Kan være lurt å i det minste google et "rusmiddel" før du prøver det. Hadde han googla "sniffe lim" så hadde det kommet opp flere sider som forteller om hvor farlig det er osv.. Man kan faktisk daue av "en sniffe runde"..

Haha, yolo ja -.-
Vis hele sitatet...
Mange tror det er propaganda på lik linje med alt bullshittet som de har blitt fortalt om cannabis... Cannabis dreper, det er livsfarlig blah,blah,blah. Det er lett og tenke at alt av slik infor kommer fra staten så bare sprer propaganda og bullshit. Jeg tenkte også slik en periode til jeg begynte og google, vet også om en som er 17/18 år som fortsatt tror at alt av rusmidler er ufarlige etter og ha lest at noe av det propagandaen man har fått servert som yngre er tull.

Jeg skjønner at det er vanskelig for unge og tro på slike utsagn/advarsler som: "Man kan dø av en runde" selv om det er sant.

Men jeg er helt enig i at man altid skal google et rusmidel før man putter det i seg.
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Stopp nå, løsemiddler er ikke noe å tulle med.
Vis hele sitatet...
^This.

Sitat av Mengele Vis innlegg
Rusen varte vel i 4-5 min. Han klager nå over smerter i magen og brystet.
Vis hele sitatet...
For all del, ikke fortsett med det. (Altså, han.)

Jeg sniffa en god del bensin, og ble hjemmeliggende i 2 uker. (Bare liggende på soffaen hver dag.)

I den tiden jeg var hjemme hadde jeg en tanke om at jeg heller ville vært død, enn å ligge der med den sinnsyke smerten.

Jeg fikk også magesår, and so on.

Jeg anbefaler slik "bruspulver" som hjelper mot magen... Husker ikke hva det heter rett i farta, men det bruser når du blander det med vann. Det hjelpet meg mye.

Vondt i magen en utrolig normalt, og han blir nok liggende hjemme.

Leste ikke alle kommentarene, menmen...

God bedring, til kompisen din. - For all del, ikke fortsett.
Mengele's Avatar
Trådstarter
Tror ikke han fortsetter, han var bare nysgjerrig på rusen. Var litt morsomt, og han har det bra nå
Er det løsemiddel i skolelim/stift? Ble en del "lukting" av lim på barneskolen ja. Luktet jo så forferdelig godt. Høres rart ut om det er det, ville vært farlig for småbarn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Xernox Vis innlegg
Er det løsemiddel i skolelim/stift? Ble en del "lukting" av lim på barneskolen ja. Luktet jo så forferdelig godt. Høres rart ut om det er det, ville vært farlig for småbarn.
Vis hele sitatet...
Løsemidler er det garantert, men i vanleg limstift tipper eg vatn er eit rimeleg godt egna løsemiddel - og inhalering av vassdamp er ikkje veldig helseskadelig.
Sitat av Egeenz Vis innlegg
Jeg anbefaler slik "bruspulver" som hjelper mot magen... Husker ikke hva det heter rett i farta, men det bruser når du blander det med vann. Det hjelpet meg mye.

God bedring, til kompisen din. - For all del, ikke fortsett.
Vis hele sitatet...
Du tenker vell på nyco fruktsalt eller noe? funker hvertfall veldig bra mot sure oppstøt osv.
Link funker også bra mot sure oppstøt, dette får du reseptfritt på apoteket. Nyco får du ikke kjøpt på butikkene iallefall men det noe annet som kommer i en hvit/rød pakke, du finner dem på rema. Brusepulver, funker bra men Nyco og link synes jeg er bedre.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Link funker også bra mot sure oppstøt, dette får du reseptfritt på apoteket. Nyco får du ikke kjøpt på butikkene iallefall men det noe annet som kommer i en hvit/rød pakke, du finner dem på rema. Brusepulver, funker bra men Nyco og link synes jeg er bedre.
Vis hele sitatet...
Var ikke mange uker siden jeg så at de solgte nyco på kiwi, så jeg vill tro man fortsatt kan kjøpe det på butikker.
Ah jeg trodde nemlig de hadde sluttet å selge det på butikker. Men den typen jeg snakker om kjøpte jeg på Rema og da så jeg også etter Nyco. Kan hende butikkene velger den ene og ikke begge.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ah jeg trodde nemlig de hadde sluttet å selge det på butikker. Men den typen jeg snakker om kjøpte jeg på Rema og da så jeg også etter Nyco. Kan hende butikkene velger den ene og ikke begge.
Vis hele sitatet...
Den røde og hvite er Samarin!!
Et godt tips fra en som drev med det i flere år, fra bensin til xylen og toluen å resten av regla av det som ble brukt i industrien. Stop it! Det kødder virkelig med psyken på sitt aller beste, mens du ikke har et snev av peiling når bi-effektene slår inn, og det er da det virkelig blir skummelt for deg selv, da sitter man i saksa rett å slett.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Mengele Vis innlegg
Han går rundt og er "stona", vet ikke om det er placebo eller om han faktisk har blitt stein av denne sprayen.
Vis hele sitatet...
Hvis han går rundt "stona" over lengre tid etter siste inntak, så har nok han pådratt seg hjerneskade.