Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 15169
Leste nettopp på tv2.no at det var en ettåring som hadde ei nattlampe på rommet sitt med vanlig lys, og på grunn av at lys hadde stått på 24/7 så hadde politiet tatt en narkorazzia uten å ha beklaget seg, uten papirer eller noe.

Er politiet virkelig så desperate på å ta dyrkere at de kan ransake en leilighet med "lys sto lenge på" som grunn?

Hun som bodde der sa også:

"Familien har bodd i leiligheten i tre måneder, men nå vurderer de å flytte.

– Ja, her vil jeg ikke bo lenger etter dette."

Artikkelen:

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...ng-foerte-til-narkorazzia-hos-barnefamilie-3964835.html
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...e-3964835.html

Link her, for de late.

Synes virkelig politiet kunne oppført seg bedre i ettertid, men er vel ikke deres skyld om noen anmelder beboerne for potensiell dyrking? De rykket vel bare ut å sjekket ut en sak.
Heldigvis en ganske rolig situasjon da, virker ikke som politiet vanligvis opptrer så rolig med misstanke om dyrking eller kun bruk av narkotika.
Blir drøyt å bare storme inn på morningen slik som dette. Ikke fikk hun sett noe ransakelsesordre heller. Men hadde det ikke vært en mye bedre tilnærming å banka på og forklart at det var mistanke om cannabis dyrking og om de kunne tatt seg en tur inn å sett? Istedenfor å låse seg inn og gå rundt uten å forklare hvorfor før i ettertid.
Når politiet får et slikt tips er de nødt til å sjekke ut saken. To av politifolka forlot boligen, og kun den ene ble med rundt og kikket. Slik sett gjorde de det veldig bra, i og med at det er barn til stede. De kunne selvsagt forklart saken til de som bodde der, og gjerne komme med "beklager forstyrrelsen" før de reiste, men utover dette ser jeg ikke mye kritikkverdig i dette tildfellet.

Litt må denne kvinnen kunne tåle.
Sist endret av Fuzzybossen; 16. januar 2013 kl. 15:47.
Det anbefales jo stadig å ha på lys 24/7 for å hindre innbrudd. Funket ikke denne gangen.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Det anbefales jo stadig å ha på lys 24/7 for å hindre innbrudd. Funket ikke denne gangen.
Vis hele sitatet...
ser for meg en fin strømregning..
Folk bør pokker meg vite hva de skal se etter hvis de skal ta så drastiske tiltak som dette. "Oi, oi! En nattlampe som står på!!!! Må være narkotika dette her, altså. La oss ta kikkerten, og spane på den der mistenkelige naboen med samboer og to små barn!". Ærlig talt. For at plantens fotosyntese skal fungere optimalt trenger de faktisk det blå og røde lysspekteret. Mindre mengder gult og oransje lys. Og i vekstfasen behøver de så klart mest blått lys. I blomstringen er det rødt lys som gjelder. Det verste jeg vet er når folk kommer til konklusjoner uten å sitte på noen som helst kunnskap. Ren idioti som ikke kan beskrives bedre enn med et digert "facepalm". Nei, folkens. Best å kvitte seg med nattlampene fra nå av. Naboene ser at du har fått nye gardiner også.

Når det gjelder politiet. Det kommer veldig an på hvem det er, og ikke minst hvor. Jeg har faktisk møtt stort sett hyggelige politimenn men det er enkelte steder her i landet der de nærmest sparker ned døren din.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Det anbefales jo stadig å ha på lys 24/7 for å hindre innbrudd. Funket ikke denne gangen.
Vis hele sitatet...
Problemet er vel heller at en overparanoid nabo ser et lys med litt blåskjær og automatisk tenker "det er et UV-lys, der dyrker dem cannabis" og anmelder det til politiet, da må dem jo nesten sjekke det ut. Tror ikke politiet kommer stormende inn til enhver som har på en lampe døgnet rundt.
For noen jævla drittnaboer hun dama har. Typisk norsk sier jeg bare. Vi er så opptatt av hva andre gjør til enhver tid.
Skjønner godt de vurderer å flytte. Hadde heller ikke orket å bruke tid på bli kjent med slike naboer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ironien her er jo at utsagnet:
Anmelder hadde observert at det hver natt kom et blålig lys fra leiligheten og mistenkte at det kunne være lamper med ultrafiolett lys som brukes for å få planter til å vokse.
Vis hele sitatet...
Ultrafiolett lys er faktisk skadelig for planter, og som Lucy in the Sky forklarer er det helt andre deler av lysspekteret som er interessant.

Men, til min overraskelse, fant jeg en tråd med noe info.
Man har lenge lurt på hva grunnen er til at cannabis utviklet THC i trikomene sine, teoriene går ut på insektmiddel, holde plantespisere unna samt solbeskyttelse (UV-B stråler).
UV-B stråler er ganske skadelige, også for planter, og at trikomene med THC visstnok blokkerer noe av UV-B delen av det elektromagnetiske feltet.
Det snakkes om et billig eksperiment der en dyrker påstår å ha fått merkbare forskjeller i nivå THC der noen planter fikk UV lys i tillegg til HPS 2700K.

Hvor troverdig dette er aner jeg ikke, dette er 10 minutter lesing etter litt googling, skal se over mer senere.

Kilde:
http://www.rollitup.org/indoor-growi...roduction.html
Håper hun dama anmelder dem.. Jeg tror iallefall Norge trenger å se på hva politiet mener er skjellig grunn til mistanke, forhåpentligvis er vi ikke enige med dem
Dodecha, anbefaler deg å ta en titt på Cannabis – The Evil Weed fra BBC Horizon. Der tar de for seg stort sett alt fra A til Å når det gjelder dette temaet. Er rimelig sikker på at det var den dokumentaren. De forteller også om hvorfor og hvordan vi mennesker reagerer slik vi gjør på stoffet via reseptorene i hjernen. Jeg syns det var veldig spennende, i alle fall.
Sitat av Novice Vis innlegg
Håper hun dama anmelder dem.. Jeg tror iallefall Norge trenger å se på hva politiet mener er skjellig grunn til mistanke, forhåpentligvis er vi ikke enige med dem
Vis hele sitatet...
En anmeldelse kommer ikke til å føre frem i det hele tatt. Politiet hadde nok skjellig grunn til mistanke ut i fra tipset. Tipseren derimot kan nok trenge å lære en ting eller to. F.eks. ut i fra hva Lucy sier, men også det å kunne passe sine egne saker.
Sist endret av Fuzzybossen; 16. januar 2013 kl. 16:46.
At folk ikke bare kan passe på seg selv å ikke følge med på nabohuset hver natt... Blir så irritert
Ble nesten litt irritert over denne saken, synes Freak skal arrangere TystePåStreiteFolkDagen. Skal sende grynterne på besøk til mormor, gamlinger blir alltid glad for besøk.
For det første så er ultrafiolett lys skadelig for plantene. Men lys med blåskjær er det som er riktig.

Deretter syns jeg det er superidiotisk at skattepenga mine går til sånt som det her. Jeg kan til en veldig liten grad forstå at de vil ta dyrkere, men de kunne spurt huseier først om folkene som bodde der. Tenk dere - et par som leier leilighet med TRE barn? De har vel nok å styre med?

Jeg ville funnet ut hvem det var som tysta. Må jo være en av naboene rundt omkring?

Syns det var dritdårlig gjort av huseier å være med på det der, men h*n hadde kanskje ikke noe valg, kan vel ha blitt trua med å være skyldig selv om polisen ikke fikk nøkkel.

Og hvem dyrker er så dum han han lar lyset av plantasjen sin være synlig overhodet fra vinduet?

Siste (seriøse) spørsmål: Hvis man gjør noe sånt som skjedde her, og planlagt lar polisen komme på besøk. Altså, man lurer naboene til å tro at man driver plantasje. Så kommer polisen, og finner ut at her er ingen plantasje. Da må det jo være mye tryggere å dyrke etter at de har vært der og konstatert at det var falsk alarm?
Sitat av Taurean Vis innlegg
For det første så er ultrafiolett lys skadelig for plantene. Men lys med blåskjær er det som er riktig.

Deretter syns jeg det er superidiotisk at skattepenga mine går til sånt som det her. Jeg kan til en veldig liten grad forstå at de vil ta dyrkere, men de kunne spurt huseier først om folkene som bodde der. Tenk dere - et par som leier leilighet med TRE barn? De har vel nok å styre med?

Jeg ville funnet ut hvem det var som tysta. Må jo være en av naboene rundt omkring?

Syns det var dritdårlig gjort av huseier å være med på det der, men h*n hadde kanskje ikke noe valg, kan vel ha blitt trua med å være skyldig selv om polisen ikke fikk nøkkel.

Og hvem dyrker er så dum han han lar lyset av plantasjen sin være synlig overhodet fra vinduet?

Siste (seriøse) spørsmål: Hvis man gjør noe sånt som skjedde her, og planlagt lar polisen komme på besøk. Altså, man lurer naboene til å tro at man driver plantasje. Så kommer polisen, og finner ut at her er ingen plantasje. Da må det jo være mye tryggere å dyrke etter at de har vært der og konstatert at det var falsk alarm?
Vis hele sitatet...
Haha, ja. Regner med at nå etter at familien osv har gått til avisa så kan de la dyrkingen begynne Tror ikke politiet vil dit flere ganger etter dette.
Dette minner meg om en sak jeg leste om for noen år siden.

Det var visst noe om at politiet i LA, USA hadde fått innstalert IR kamera/ varme ømfentelige kamera (er litt usikker på benevnelsen her..) på politi helikopterene sine.

Dette resulterte i et oppsving av arrestasjoner av hjemmedyrkere.
Nå er det visst et grunnlovstillegg som gjør det ulovelig for LAPD å sveipe over tilfeldige nabolag for å ta dyrkerer, krenking av privatlivet og at det er noe drøyt å kikke inn i random hus med IR var grunnen.
LAPD benekter at de bruker IR til sånt.

Da var det en freak som skulle teste dette, så han rigger opp 3 stk 600 w HPS lamper i kjelleren sin, og ingenting annet. Ingen planter eller noe, BARE lys.

Gjett hvem som kom på døra innen et døgn?
Joda, selveste LAPD/SWAT som hadde en kjemperazzia på freaken.

De fant selvfølgelig ingenting bortsett fra et søksmål og kjempeskandale.

Har ingen kilder på dette, og er skrevet etter en tidvis dårlig hukommelse, men artig lell.
Sitat av Bekymret Mor Vis innlegg
Ble nesten litt irritert over denne saken, synes Freak skal arrangere TystePåStreiteFolkDagen. Skal sende grynterne på besøk til mormor, gamlinger blir alltid glad for besøk.
Vis hele sitatet...
Hva? Det var jo akkurat det som skjedde i dette tilfellet, naboen "tystet på streite folk". Skjønner ikke hva du vil oppnå med at medlemmer her skal gjøre det samme...
Hørte denne morra på radio i sted, hu virka nå hvertfall ikke lei seg for å komme på radio og i media. Etter å ha hørt hele historien fra henne selv er den jo veldig lite dramatisk og det bunner ut i at hu forventer en eller annen beklagelse ingen har vært villig til å gi henne. Hva F*** forventes, innkalling til kongen å tildeles blomster og fortjenestemedalje?
Er vel heller et lite 'Unnskyld, beklager for forstyrrelsen' som politiet ikke ser ut til å ha tatt seg bryet med å si.
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Dette minner meg om en sak jeg leste om for noen år siden.

Det var visst noe om at politiet i LA, USA hadde fått innstalert IR kamera/ varme ømfentelige kamera (er litt usikker på benevnelsen her..) på politi helikopterene sine.

Dette resulterte i et oppsving av arrestasjoner av hjemmedyrkere.
Nå er det visst et grunnlovstillegg som gjør det ulovelig for LAPD å sveipe over tilfeldige nabolag for å ta dyrkerer, krenking av privatlivet og at det er noe drøyt å kikke inn i random hus med IR var grunnen.
LAPD benekter at de bruker IR til sånt.

Da var det en freak som skulle teste dette, så han rigger opp 3 stk 600 w HPS lamper i kjelleren sin, og ingenting annet. Ingen planter eller noe, BARE lys.

Gjett hvem som kom på døra innen et døgn?
Joda, selveste LAPD/SWAT som hadde en kjemperazzia på freaken.

De fant selvfølgelig ingenting bortsett fra et søksmål og kjempeskandale.

Har ingen kilder på dette, og er skrevet etter en tidvis dårlig hukommelse, men artig lell.
Vis hele sitatet...
Høres veldig ut som Barry Cooper.. finnes masse videoer av han på youtube..
Driver en gruppe som kaller seg CopWatch.

https://www.youtube.com/watch?v=EHmP_KtmcB4
Sitat av m0nte Vis innlegg
Hva? Det var jo akkurat det som skjedde i dette tilfellet, naboen "tystet på streite folk". Skjønner ikke hva du vil oppnå med at medlemmer her skal gjøre det samme...
Vis hele sitatet...
Sende snuten på 500 tomme oppdrag, kanskje oppnår man at ett angiveri ikke vil være nok for rassia i framtiden.
Jeg kommer selvfølgelig ikke til å gjøre noe slikt, synes bare at tanken var interessant.
Det som forbløffer meg mest, er at naboer er i stand til å gjøre dette...
Synes dette blir vel ekstremt fra purken sin side. Er det slik at vi skal frykte at purken hopper inn døra til alle av døgnets tider ??
Helt utrolig hvor mye makt ett vitne har i en slik sak, at de kan bryte seg igjennom og inn til privatlivet ditt!
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Dette minner meg om en sak jeg leste om for noen år siden.

Det var visst noe om at politiet i LA, USA hadde fått innstalert IR kamera/ varme ømfentelige kamera (er litt usikker på benevnelsen her..) på politi helikopterene sine.

Dette resulterte i et oppsving av arrestasjoner av hjemmedyrkere.
Nå er det visst et grunnlovstillegg som gjør det ulovelig for LAPD å sveipe over tilfeldige nabolag for å ta dyrkerer, krenking av privatlivet og at det er noe drøyt å kikke inn i random hus med IR var grunnen.
LAPD benekter at de bruker IR til sånt.

Da var det en freak som skulle teste dette, så han rigger opp 3 stk 600 w HPS lamper i kjelleren sin, og ingenting annet. Ingen planter eller noe, BARE lys.

Gjett hvem som kom på døra innen et døgn?
Joda, selveste LAPD/SWAT som hadde en kjemperazzia på freaken.

De fant selvfølgelig ingenting bortsett fra et søksmål og kjempeskandale.

Har ingen kilder på dette, og er skrevet etter en tidvis dårlig hukommelse, men artig lell.
Vis hele sitatet...
Morsomt påfunn!

Det er vel ikke noe hemmelighet at politiet bruker slikt, det er en BBC dokumentar hvor en fyr drar ut med politiet i en slik helikopter. Husker ikke hva den heter da.
Tragisk episode. Men uansett hvor mye det frister å klandre politiet, så er det jo faktisk den idiotiske naboen sin feil, og politiet kan ikke annet enn å følge det opp..
Jeg er ikke den store skandalen, som så mange andre her gjør.
Politiet får et tips, og følger opp saken. Har ikke politiet nok uoppklarte saker som aldri i det hele tatt blir sett på til å kalle det en skandale når de først gjør det? At det er en barnefamilie er i dette tilfelle uheldig, men politet kan ikke konsekvent ikke sjekke opp barnefamilier.

Politiet gjode alt riktig, da de sendte 2/3 ut av huset. Tenk om det faktisk hadde vært dyrking på gang i leiligheten, og politiet ikke hadde fulgt det opp? Hadde ikke det vært mye værre?
Dette virker på meg som et mediekåt kvinnemenneske med et enormt behov for å bli hørt. Den dagen naboen hennes dyrker, og politiet ikke kommer, fordi dyrkeren også er en barnefar, vil jeg tro hun hadde blitt ganske forbannet.

Jeg kan være enig i at en beklagelse hadde vært på sin plass, og en anstendig ting å gjøre. Men det er mye vi ikke vet her. Kanskje ble det beklaget? Kanskje var kvinnen så frekk at en beklagelse rett og slett ikke egnet seg? Det blir bare spekulasjoner, men for min del er det ikke en politiskandale at de undersøker et tips, som viser seg å være feil, uten å beklage seg. Uheldig ja, skandale nei.


Grow some og get over it. Jeg ble kastet ut av utested pga overstadig rus en gang, uten at jeg var full. Skal ikke ha oppreisning og kongens æresmedalje av den grunn. Shit skjer.
Sist endret av Wessa; 17. januar 2013 kl. 12:39.
Sitat av Wessa Vis innlegg
Jeg er ikke den store skandalen, som så mange andre her gjør.
Politiet får et tips, og følger opp saken. Har ikke politiet nok uoppklarte saker som aldri i det hele tatt blir sett på til å kalle det en skandale når de først gjør det? At det er en barnefamilie er i dette tilfelle uheldig, men politet kan ikke konsekvent ikke sjekke opp barnefamilier.

Politiet gjode alt riktig, da de sendte 2/3 ut av huset. Tenk om det faktisk hadde vært dyrking på gang i leiligheten, og politiet ikke hadde fulgt det opp? Hadde ikke det vært mye værre?
Dette virker på meg som et mediekåt kvinnemenneske med et enormt behov for å bli hørt. Den dagen naboen hennes dyrker, og politiet ikke kommer, fordi dyrkeren også er en barnefar, vil jeg tro hun hadde blitt ganske forbannet.

Jeg kan være enig i at en beklagelse hadde vært på sin plass, og en anstendig ting å gjøre. Men det er mye vi ikke vet her. Kanskje ble det beklaget? Kanskje var kvinnen så frekk at en beklagelse rett og slett ikke egnet seg? Det blir bare spekulasjoner, men for min del er det ikke en politiskandale at de undersøker et tips, som viser seg å være feil, uten å beklage seg. Uheldig ja, skandale nei.


Grow some og get over it. Jeg ble kastet ut av utested pga overstadig rus en gang, uten at jeg var full. Skal ikke ha oppreisning og kongens æresmedalje av den grunn. Shit skjer.
Vis hele sitatet...
Nå er kanskje folk forskjellige men om det var slik at jeg mistenkte naboen min for å kjøre en hardcore narkoplantasje så kan jeg ikke si at det ville plaget meg det aller minste. Hva andre folk gjør innenfor husets 4 bryr jeg meg ikke særlig mye om. Greit at dyrking bryter med norsk lov, men det er da ikke hverken min plikt eller min livsoppgave å være tyster.

Nei jeg ser virkelig ikke at et par dyrkere i nabolaget skulle vært negativt på noen som helst måte. Vi snakker ikke en meth-lab heller liksom.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Nå er kanskje folk forskjellige men om det var slik at jeg mistenkte naboen min for å kjøre en hardcore narkoplantasje så kan jeg ikke si at det ville plaget meg det aller minste. Hva andre folk gjør innenfor husets 4 bryr jeg meg ikke særlig mye om. Greit at dyrking bryter med norsk lov, men det er da ikke hverken min plikt eller min livsoppgave å være tyster.

Nei jeg ser virkelig ikke at et par dyrkere i nabolaget skulle vært negativt på noen som helst måte. Vi snakker ikke en meth-lab heller liksom.
Vis hele sitatet...


Deg om det. Folk har forskjellige meninger.
For min del derimot, ville jeg reagert på om naboen dyrket i det nabolaget jeg prøvde å oppdra barna mine. Mest på grunn av at narkotikatrafikk og det miljøet det skaper er ikke noe jeg vil ha over lekeplassen til barna mine.
Også litt fordi jeg på sikt ikke ønsker at mine barn skal ha enkelt tilgang til narkotika.

Jeg anser det som min plikt å tyste, dersom jeg vet at noe alovrlig ulovlig foregår. Jeg bryr meg ikke så mye om hva tøffe gutter i tøffe flimer mener om tysting. Jeg mener nå at det er både rett og rimlig og til alles beste.

Folk må gjøre hva de vil innenfor husets 4 vegger, for all del, men jeg mener fortsatt at man som borger har plikt til å si ifra dersom det foregår noe ulovlig. Tipper ungene til Josef Fritzl hadde satt pris på om noen hadde meldt i fra litt før...
Dama skulle fått erstatning og skjønner ikke hvorfor hu ikke anmelder tipseren for falsk anmeldelse
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Dama skulle fått erstatning og skjønner ikke hvorfor hu ikke anmelder tipseren for falsk anmeldelse
Vis hele sitatet...
Fordi hun ikke har blitt anmeldt?
Det var et tips. Man kan ikke anmelde noen for å ha gitt et tips som ikke stemte.

Erstatning for hva?
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Dama skulle fått erstatning og skjønner ikke hvorfor hu ikke anmelder tipseren for falsk anmeldelse
Vis hele sitatet...
Erstatning skulle hun nok ikke fått, vi lever ikke i USA. En unskylding fra politiet derimot syns jeg hun kan få.
Ei forkasteleg historie som òg demonstrerer kvifor slike rusmiddel må legaliserast umiddelbart!
Det er for meg ganske pussig at politiet slepp så lett unna ansvar i denne saka, for dei har jo utan noko som helst grunn brote seg inn hjå uskuldige menneske som ikkje var kriminelle eller mistenkte for kriminelle handlingar. Ein kvar har eit personleg ansvar for å nekte å følge umoralske og uetiske lovar. Forbodet mot narkotika er ei slik ulov. Kanskje vil me ein gong i framtida få eit "Nurnberg 2" for å straffeforfylge desse personane...
Sitat av Wessa Vis innlegg
Fordi hun ikke har blitt anmeldt?
Det var et tips. Man kan ikke anmelde noen for å ha gitt et tips som ikke stemte.

Erstatning for hva?
Vis hele sitatet...
så man kan ikke anmelde noen som kommer med falske tips?.. les litt i loven
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
så man kan ikke anmelde noen som kommer med falske tips?.. les litt i loven
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på falske tips og tips som ikke stemmer. Få litt ordforståelse.

Falske opplysninger er en ting, et tips som ikke stemmer er noe helt annet.
Sist endret av Wessa; 17. januar 2013 kl. 13:53.
Sitat av Wessa Vis innlegg
Deg om det. Folk har forskjellige meninger.
For min del derimot, ville jeg reagert på om naboen dyrket i det nabolaget jeg prøvde å oppdra barna mine. Mest på grunn av at narkotikatrafikk og det miljøet det skaper er ikke noe jeg vil ha over lekeplassen til barna mine.
Også litt fordi jeg på sikt ikke ønsker at mine barn skal ha enkelt tilgang til narkotika.

Jeg anser det som min plikt å tyste, dersom jeg vet at noe alovrlig ulovlig foregår. Jeg bryr meg ikke så mye om hva tøffe gutter i tøffe flimer mener om tysting. Jeg mener nå at det er både rett og rimlig og til alles beste.

Folk må gjøre hva de vil innenfor husets 4 vegger, for all del, men jeg mener fortsatt at man som borger har plikt til å si ifra dersom det foregår noe ulovlig. Tipper ungene til Josef Fritzl hadde satt pris på om noen hadde meldt i fra litt før...
Vis hele sitatet...

Får si som en bekjent fra nordland pleier å si om han blir fyrt. Satan du er dum.

Tror du at de som dyrker har trafikk på døra? Mennesker som dyrker er nok de aller mest anonyme og stille mennesker du kan tenke deg. Det forekommer helt garantert ikke salg av hasj fra en som dyrker. Enten dyrker de til eget bruk eller så dyrker de for salg i bulk. Men narkiser vil du aldri se i nabolaget, for det ville vært en dead giveaway. Så om du har dyrkere i nabolaget så kan du nesten være trygg på at det blir mindre sjanse for narkotrafikk.

Du mener det er din plikt å tyste, jeg mener folk som deg skulle hatt deng.
Legge seg opp i alt mulig rart. Klart en kan tipse om det er noe alvorlig på gang men jeg kan ikke forstå mennesker som tipser om mindre forbrytelser.

Så bra at du trekker paralleller mellom dyrking av hamp og Frtizel.
For det er jo 2 like forbrytelser........ Det viser jo at du virkelig har evnen til å tenke sjæl......
Sist endret av random67489; 17. januar 2013 kl. 13:56.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Får si som en bekjent fra nordland pleier å si om han blir fyrt. Satan du er dum.

Tror du at de som dyrker har trafikk på døra? Mennesker som dyrker er nok de aller mest anonyme og stille mennesker du kan tenke deg. Det forekommer helt garantert ikke salg av hasj fra en som dyrker. Enten dyrker de til eget bruk eller så dyrker de for salg i bulk. Men narkiser vil du aldri se i nabolaget, for det ville vært en dead giveaway. Så om du har dyrkere i nabolaget så kan du nesten være trygg på at det blir mindre sjanse for narkotrafikk.

Du mener det er din plikt å tyste, jeg mener folk som deg skulle hatt deng.
Legge seg opp i alt mulig rart. Klart en kan tipse om det er noe alvorlig på gang men jeg kan ikke forstå mennesker som tipser om mindre forbrytelser.
Vis hele sitatet...

For å si det som det er. Satan du gjorde akkurat en saklig, god debatt til personhets og usaklighet.

Jeg skjønner selvsagt at det ikke blir stilt opp en hasjbod utenfor døra til dyrkerne, men du mener vel ikke at det som blir dyrket ikke blir fraktet fra leiligheten? Det kan jo selvfølgelig hende det blir dyrket til eget bruk, men mest sannsynlig blir det solgt litt også. Jeg er ikke redd for den allminnlige hasjrøyker, snarer tvert i mot. Men de bakmenn som frakter og selger i større kvantum, noe jeg vil anta at det bir gjot fra et sted det blir dyrket i, er menn jeg ikke vil ha i mitt nabolag sammen med mine unger.

Det er vel virkelig ikke å legge seg opp i alt mulig rart å tipse om at det blir produsert narkotika i naboleiligheten? Det er vel av almenn interesse å få stoppet det?

Kan godt hende jeg både skulle hatt deng og at jeg er dum, men for meg fremstår det som om hensyn til narkotika burde komme foran hensyn til barn. I min verden er det som er idioti.

Sitat av random67489 Vis innlegg
Får si som en bekjent fra nordland pleier å si om han blir fyrt. Satan du er dum.

Tror du at de som dyrker har trafikk på døra? Mennesker som dyrker er nok de aller mest anonyme og stille mennesker du kan tenke deg. Det forekommer helt garantert ikke salg av hasj fra en som dyrker. Enten dyrker de til eget bruk eller så dyrker de for salg i bulk. Men narkiser vil du aldri se i nabolaget, for det ville vært en dead giveaway. Så om du har dyrkere i nabolaget så kan du nesten være trygg på at det blir mindre sjanse for narkotrafikk.

Du mener det er din plikt å tyste, jeg mener folk som deg skulle hatt deng.
Legge seg opp i alt mulig rart. Klart en kan tipse om det er noe alvorlig på gang men jeg kan ikke forstå mennesker som tipser om mindre forbrytelser.

Så bra at du trekker paralleller mellom dyrking av hamp og Frtizel.
For det er jo 2 like forbrytelser........ Det viser jo at du virkelig har evnen til å tenke sjæl......
Vis hele sitatet...

Jeg trekker ikke paralleller mellom dyrking av hamp og Fritzel, jeg belyser bare at det kan være greit å bry seg om hva som skjer innenfor husets 4 vegger i blant.
Jeg må vel ikke være for hasj og dyrking bare for å tenke selv? Finnes rasjonelle mennesker på den andre siden av legaliseringsdebatten også.
Sitat av Wessa Vis innlegg
Det er forskjell på falske tips og tips som ikke stemmer. Få litt ordforståelse.

Falske opplysninger er en ting, et tips som ikke stemmer er noe helt annet.
Vis hele sitatet...
så du mener at tipseren ikke har anklaget at dama grodde weed?

§ 168. Den, som ved falsk Anklage, Anmeldelse eller Forklaring til Retten, Paatalemyndigheden eller anden offentlig Myndighed eller ved Forvanskning eller Bortryddelse af Bevis eller Tilveiebringelse af falsk Bevis eller mod bedre Vidende paa anden Maade søger at paadrage en anden Sigtelse eller Fældelse for en strafbar Handling, eller som medvirker hertil, straffes, hvis der handles om en Forbrydelse, med Fængsel fra 6 Maaneder indtil 8 Aar og, hvis der handles om en Forseelse, med Fængsel indtil 4 Aar.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
så du mener at tipseren ikke har anklaget at dama grodde weed?.
Vis hele sitatet...
Uten å vite orddett hva vedkommende har sagt til politiet, kommer det frem av saken at det er et TIPS. Verken en anklage, anmeldelse eller forkaring til retten, men et TIPS. Et TIPS kan gis anonymt for christ sake. Hva er det du ikke skjønner med forksjellige på TIPS og anmeldelse? I bortføringssaker, hvor politiet etterlyser TIPS, og det kommer inn et TIPS om at vedkommende som har blitt bortført kanskje har blitt sett ved en bensinstasjon kl 3, og det viser seg og ikke stemme. Tror du virkelig tipserern kan bli anmeldt for et falstk TIPS da?

Å kunne motta TIPS er viktig for politiet, og er noen helt annet enn en formell anmeldelse. Smak litt på ordet TIPS. Kan sammenliknes med en oppfordring til å undersøke noe, her kan det være noe ugler i mosen, kanskje dere burde se på dette osv.
Du kan finne frem så mange paragrafer du vil, jeg studerer juss så jeg har lest dem før.


Og nei, jeg vil ikke tro tipseren har anklaget dama for å gro weed, men snarere tipset politiet om at det kanskje foregår noe snuskete. Politiet har valgt å følge opp dette.
Sist endret av Wessa; 17. januar 2013 kl. 14:50.
Sitat av Wessa Vis innlegg
Uten å vite orddett hva vedkommende har sagt til politiet, kommer det frem av saken at det er et TIPS. Verken en anklage, anmeldelse eller forkaring til retten, men et TIPS. Et TIPS kan gis anonymt for christ sake. Hva er det du ikke skjønner med forksjellige på TIPS og anmeldelse? I bortføringssaker, hvor politiet etterlyser TIPS, og det kommer inn et TIPS om at vedkommende som har blitt bortført kanskje har blitt sett ved en bensinstasjon kl 3, og det viser seg og ikke stemme. Tror du virkelig tipserern kan bli anmeldt for et falstk TIPS da?

Å kunne motta TIPS er viktig for politiet, og er noen helt annet enn en formell anmeldelse. Smak litt på ordet TIPS. Kan sammenliknes med en oppfordring til å undersøke noe, her kan det være noe ugler i mosen, kanskje dere burde se på dette osv.
Du kan finne frem så mange paragrafer du vil, jeg studerer juss så jeg har lest dem før.


Og nei, jeg vil ikke tro tipseren har anklaget dama for å gro weed, men snarere tipset politiet om at det kanskje foregår noe snuskete. Politiet har valgt å følge opp dette.
Vis hele sitatet...
at du studerer juss er bare tull..

da hadde du vist godt at du kan bli straffet for tips du gir politiet
Du kan bli straffet for falske opplysninger. Om du gir et tips om et forhold du tror eksisterer, vil du ikke bli straffet for dette selvom forholdet ikke eksisterer. Om du bevisst gir feil informansjon i tipset, kan du straffes for dette, men et tips som ikke stemmer kan man ikke straffes for.

Hvor vannskelig kan det være?
Sitat av Wessa Vis innlegg
Du kan bli straffet for falske opplysninger. Om du gir et tips om et forhold du tror eksisterer, vil du ikke bli straffet for dette selvom forholdet ikke eksisterer. Om du bevisst gir feil informansjon i tipset, kan du straffes for dette, men et tips som ikke stemmer kan man ikke straffes for.

Hvor vannskelig kan det være?
Vis hele sitatet...
hvis per kjører vinglete på veien, du kjører bak og ringer politiet å tipser om en fyllekjører, per blir stoppet og er ikke ruset

mener du at du ikke kan bli straffet for det tipset?
Selvsagt kan man ikke bli straffet for det tipset
Sitat av Wessa Vis innlegg
Selvsagt kan man ikke bli straffet for det tipset
Vis hele sitatet...
merkelig at dette scenarioet har skjedd i norge da mister..., poster kilder i kveld
Jeg gleder meg.
Denne damen, som har vært aktiv i Ungdom mot narkotika og Avholdsbevegelsen, bør vel syntes at dette var en liten pris å betale på veien mot et narkotikafritt samfunn. Hun trodde vel virkelig at en må bruke/dyrke ulovlige rusmidler for å kunne bli utsatt for negative konsekvenser av politikken som blir ført, stakkars.