Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1539
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Hei! Jeg skal sansynligvis til Kina til våren og det hadde da vært utrolig spennende å besøke et sted der de produserer fyrverkerier. Er det noen som vet om et område man kan besøke? Tror dere de er gjestfrie der, eller blir man kastet ut? :P. Lurer også på om noen vet om det er billig med pyro kjemikaler der?

takk for alle svar!

Mvh. Johannes
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Alt er billig i kina, men flyplassene gjennomlyser jo kofferter og alt som er så jeg ville ikke tatt med noe hjem.
Tror dessverre ikke de slipper inn hvem som helst på fyrverkerifabrikker heller
Men det er lov å håpe! Har aldri vært i kina.
Lykke til
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Trådstarter
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Alt er billig i kina, men flyplassene gjennomlyser jo kofferter og alt som er så jeg ville ikke tatt med noe hjem.
Tror dessverre ikke de slipper inn hvem som helst på fyrverkerifabrikker heller
Men det er lov å håpe! Har aldri vært i kina.
Lykke til
Vis hele sitatet...
Ok! så man kan få problemer på flyplassen i Kina altså. Men er kjemikaler som kaliumperklorat ulovlige å importere da?

Mvh Johannes
Vis du får tak i noen kjemikalier, så kan du jo sende de hjem til deg selv via posten.

Tror ikke det er så smart å ta med en så krafitg oksidant på flyet nei. Jeg leste noe på en amerikansk flyplass, der sto det at det var strengt forbudt å ta med oksidanter på flyet, vis du gjorde det så kunne det medføre opp til 200 000$ i bot, og/eller 6 månders fengsel.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Trådstarter
Sitat av Big B Vis innlegg
Vis du får tak i noen kjemikalier, så kan du jo sende de hjem til deg selv via posten.

Tror ikke det er så smart å ta med en så krafitg oksidant på flyet nei. Jeg leste noe på en amerikansk flyplass, der sto det at det var strengt forbudt å ta med oksidanter på flyet, vis du gjorde det så kunne det medføre opp til 200 000$ i bot, og/eller 6 månders fengsel.
Vis hele sitatet...
oj, oj. Det var ikke lite . Men da sender jeg det via posten bare da. Det kan jo ikke koste noe særlig og det er lovlig også?

Er det noe annet pyrorelatert man burde se/ dra til i Kina?

takk!
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Så lenge du ikke blander oksidanter/reduktanter og merker ting rett, er det lovlig, men ikke så veldig billig. Regn med minst 500kr hvis du skal ha en del.

Og du kan nok ikke spasere rett inn i hele fyrverkerifabrikker, men du kan sikkert se deler av den og det er helt sikker guidede turer. Vil tro det er vanskeligst å få komme inn der de håndterer eksplosiver direkte, men andre deler bør fint være mulig. Spør turistinformasjonen
Og ta bilder da! Drar du til Liuyang provinsen er det garantert museum og show iblant! Kina er derimot stort så ikke forvent å se fyrverkeri overalt.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Så lenge du ikke blander oksidanter/reduktanter og merker ting rett, er det lovlig, men ikke så veldig billig. Regn med minst 500kr hvis du skal ha en del.

Og du kan nok ikke spasere rett inn i hele fyrverkerifabrikker, men du kan sikkert se deler av den og det er helt sikker guidede turer. Vil tro det er vanskeligst å få komme inn der de håndterer eksplosiver direkte, men andre deler bør fint være mulig. Spør turistinformasjonen
Og ta bilder da! Drar du til Liuyang provinsen er det garantert museum og show iblant! Kina er derimot stort så ikke forvent å se fyrverkeri overalt.
Vis hele sitatet...

ok . Men det er som sagt ikke hundre prosent sikker at det blir nå til våren, men sannsynligvis

Nei, det forstår jeg, men jeg så liksom for meg disse små fyrverkeriproduksjonene som ligger i fjellene. Tror dere disse er avstengt også? Eller det er vel bare i fjellene fyrverkeriproduksjonene ligger?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
De største og mest seriøse er kanskje avstengt, men jeg vil tro du burde kunne gå inn på deler av fabrikken hvor det ikke er noe risiko. Send en mail til noen med peiling. F.eks Victor på UKR forumet (eier fireworkstown.com).
Han er en del av bransjen, snakker godt engelsk, er grei og burde vite