Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4233
Noen som har noen ferieplaner eller? Sommerferien nermer seg og flere av oss er ferdig med et år på skolen. Noen som skal forlate dette skoleåret med et smell?(For guds skyld la skapene på skolen stå igjen sånn at de kan brukes neste år også)

Har planer om å ta alle de prøvene jeg ikke klarte å så bra og kvitte meg med de på min måte

Hva er deres planer for sommeren?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Kan du forklare hva du mente? Jeg kommer ikke til å smelle av noe på skolen hvis det er det du tror.
I sommerferien skal jeg fyre av en del ANFO,HDN,MEKP og APAN
I sommeren skal jeg til Sverige.
Gjett hva jeg skal kjøpe
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg har ikke noen planer egentlig.
Eller jeg har en _STOR_ plan. Men tror det må gjennomføres nærmere vinteren pga. brannfare. Kan ikke si så mye mer en det for er redd det er noen politier her inn og ser (og for dere politier: Nei jeg skal ikke sprenge noe offentlig eller ødelegge andres eiendom eller gjøre noe som kan skade eller virke inn på andre) Mer info kommer sikkert senere.
EDIT: Også skal jeg sikkert bort på UIO og lære litt mer kjemi
Planer om å dra til USA for å være med på PGI i år også...
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Teste ut masse nye stjerneformler, og lage et lass med luftbomber til nyttårsaften!
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av PyroSarp Vis innlegg
Planer om å dra til USA for å være med på PGI i år også...
Vis hele sitatet...
Får jeg minne deg på at bare flyturen tar livet av deg, 5-6 timer med/fra solen. Reiste til New York en gang og var dau-trøtt da vi var fremme.

Håper det var til stor hjelp
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
For min den blir det oppvarming til nyttår tenker jeg.
Ahhhh, skal lage et tonn av aerial shells, å fyre de opp.

Så skal WIP-raketten (XXL-KNSU rakett) opp
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av Big B Vis innlegg
Ahhhh, skal lage et tonn av aerial shells, å fyre de opp.

Så skal WIP-raketten (XXL-KNSU rakett) opp
Vis hele sitatet...

er det så lurt nå som det er sommer og tørt?
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Skal straks legge inn en ny bestilling på svenskakemi, så det blir vel litt forberedelser til nyttårsaften på meg og. Venter også på en en del aerial shells...
Sitat av Brainiac Vis innlegg
er det så lurt nå som det er sommer og tørt?
Vis hele sitatet...
Det er ikke like tørt ute på havet vet du
Jeg skal fiske mye, explosive edition.
Skal antagelig skyte endel. Har omtrent over 1500 kuler og hagleskudd i diverse kaliber jeg skulle ha fyrt av, kansje en anfo eller to. Hehee.


God sommer da.
jeg går ut av 10. klasse om en stund, og vurderer å fyre av en røykbombe eller 2. men det blir hvis jeg får tak i kno3 til da. men jeg er jo en n00b innen pyroteknikk, så jeg får se.
Sitat av geir-petter Vis innlegg
jeg går ut av 10. klasse om en stund, og vurderer å fyre av en røykbombe eller 2. men det blir hvis jeg får tak i kno3 til da. men jeg er jo en n00b innen pyroteknikk, så jeg får se.
Vis hele sitatet...
Har du tenkt å fyre de av inni skolen da?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg skal på Roskilde
Jeg skal gjøre ferdig luntemaskinen min, og nå som kulemølla er ferdig kommer jeg sikkert til å koke og mølle en del kull, for så å bruke det i kruttkomposisjoner senere. Jeg skal også fyre opp flere shells, og eksperimentere litt med det.
Kulemøllen min skal jeg også gjøre multifunksjonell, ved at den skal kunne rulle stjerner også. Når den er ferdig så blir det no-more-cutstars tror jeg.
såvidt jeg husker så skulle vel den XXL'en fyres av opp over havet......og etter mine nøye beregninger så er ikke det så forferdelig brannfarlig....
jeg også skal forresten se om jeg kan bygge en luntemaskin.....og pen skal den bli også...
Trådstarter
78 1
Sitat av Big B Vis innlegg
Har du tenkt å fyre de av inni skolen da?
Vis hele sitatet...
Det har vi gjort! Var et uhell da han som laga den brukte for mye varme. Hele skolen ble røyklagt =P Så bare tåke når vi så igjennom vindua
Jeg må vel få se å realisere mine planer om å drønne av en hel 25kg sekk med AN i én detonasjon. Må bare skaffe penger først, og finne en plass ingen dreper meg for å gjøre det.

26,5kg ANFO bør bli bra
Har akkurat bestillt fra svenskakemi og det kommer rett før ferien så her blir det m-80 og saluter så det holder
Bjølg: Er vel ofte boosteren som er det største problemet til slike mengder?
Skal prøve 2 kg snart jeg jeg
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Jeg må vel få se å realisere mine planer om å drønne av en hel 25kg sekk med AN i én detonasjon. Må bare skaffe penger først, og finne en plass ingen dreper meg for å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Hvor i all værden skaffer dere AN-gjødsel fra? Er jeg den eneste som ikke har?
Og hvor har du tenkt å detonere så mye da Bjølg, uten å bli oppdaget?
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Hvor i all værden skaffer dere AN-gjødsel fra? Er jeg den eneste som ikke har?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har ikke skaffet ennå, men siden vi har hytte utpå bondelandet regner jeg med at de ikke er så strenge på det der.

Sitat av Brainiac Vis innlegg
Og hvor har du tenkt å detonere så mye da Bjølg, uten å bli oppdaget?
Vis hele sitatet...
Jævlig godt spørsmål. Det er det største problemet.

Og verto: Booster skal jeg nok klare å fikse, skal du se.
For meg er ikke plass noe problem, kunne sprengt 1 tonn uten at noen hadde visst om det..
Booster, foreldre og booster er problemet her
Bytte bosted?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Bytte bosted?
Vis hele sitatet...
hehe

Vet du hvilken gjødsel de muligens selger Bjølg? AmNitra?
har ikke vært aktiv her inne på lenge... men jeg skal se om jeg får tak i en gressklipper-motor :P så skal jeg nok få laget noe av den :P om noen har noen forslag, kom med dem!
Nei bor ikke der, men har hytte der. Bare gå slik at det ikke er fare for vindusrutene, så er det bare å sprenge
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av John_Pain Vis innlegg
har ikke vært aktiv her inne på lenge... men jeg skal se om jeg får tak i en gressklipper-motor :P så skal jeg nok få laget noe av den :P om noen har noen forslag, kom med dem!
Vis hele sitatet...
kulemølle?
Sitat av verto Vis innlegg
For meg er ikke plass noe problem, kunne sprengt 1 tonn uten at noen hadde visst om det..
Booster, foreldre og booster er problemet her
Vis hele sitatet...
Booster er ikke problem på noen måte. Har du ikke APAN? Siden du har AN lager du AN/Al og booster det med APAN. Dessuten kan du lett lage ANNM.

Og du bor i Rogaland? Hvor kan du detonere ett tonn uten at noen hører det? Kan umulig bo veldig langt fra deg da.
Jeg bor i Stavanger/Sandnes området, men her er det lite som blir sprengt.
Hytta derimot ligger i ryfylketraktene, langt inne i en fjord og litt opp.
Så lenge det ikke er fare for vinduene i hytta, går det greit. Om det ikke skulle komme et helikopter eller noe akkurat når jeg satte av.

APAN har jeg ja, men store doser AP føler jeg meg ukomfertabel med.
Men når jeg får meg 2 liter NM til sommeren, kan jeg bruke NM/HNO3.
Da er problemet løst
For mitt anliggende blir det vel noen kg ANFO og kinepack.

Får se om jeg tjener meg nok til at jeg gidder å kjøpe en 25 kg(JA det skal stå kg der, det måles i kg der jeg kjøper det men det tilsvarer vel ca 25L) dunk med 62% HNO3. Har også nettop lagt inn bestilling på NM for rundt 100 kr, husker ikke om dette var prisen for 0,5 L eller 1L men det vil vise seg.

Hvis jeg gjennomfører de planene, blir det nok mange fler kg ANFO, og kanskje noen retta ladninger. Skal vel mekke noe HDN også, så får jeg plastisert litt .. Detcord xD. Annet enn dette blir det nok fisking med HE. Mulig jeg prøver meg på en rakett noe lignende knsu xxl raketten til en viss forumkompis hvis jeg får tid. Skal selfølgelig også bade, spise, trene og ikke minst se på lettkledde damer
Sitat:
Opprinnelig skrevet av geir-petter Vis innlegg
jeg går ut av 10. klasse om en stund, og vurderer å fyre av en røykbombe eller 2. men det blir hvis jeg får tak i kno3 til da. men jeg er jo en n00b innen pyroteknikk, så jeg får se.
Har du tenkt å fyre de av inni skolen da?

Nei, men det hadde jo vert kult xD. har planer om å sette de av i skolegården etter at jeg har fått karakter greiene. Da kan de vel ikke sette meg ned i oppførsel.
Har en del ansu-røykbomber og an-røykbomber jeg holder på og tørker på. Gleder meg noe sinsykt. må vel spare litt til avsluttningsfesten ;P

ps: grunnen til at jeg ikke har svart før nå, er banning.
Sitat av geir-petter Vis innlegg
Sitat:
Opprinnelig skrevet av geir-petter Vis innlegg
jeg går ut av 10. klasse om en stund, og vurderer å fyre av en røykbombe eller 2. men det blir hvis jeg får tak i kno3 til da. men jeg er jo en n00b innen pyroteknikk, så jeg får se.
Har du tenkt å fyre de av inni skolen da?

Nei, men det hadde jo vert kult xD. har planer om å sette de av i skolegården etter at jeg har fått karakter greiene. Da kan de vel ikke sette meg ned i oppførsel.
Har en del ansu-røykbomber og an-røykbomber jeg holder på og tørker på. Gleder meg noe sinsykt. må vel spare litt til avsluttningsfesten ;P

ps: grunnen til at jeg ikke har svart før nå, er banning.
Vis hele sitatet...

Den banningen fortjente du!

Vi ser nemelig ned på folk her som bruker det de lærer her til hærverk! Det er derfor det er ulovelig å lage fyrverkeri, bomber og røykbomber...
Trådstarter
78 1
Tja, vi kan ikke si at det bare er hærverkt, men det skulle vært lov for de som ikke gjør no galt uansett... Hadde det ikke vært å innmari farlig hadde det jo vært lov, lol
Altså, røykbomber på skoleområdet kan faktisk både sette av brannalarm og forårsake røykskader. Må brannvesenet rykke ut, må du betale straffegebyr for falsk alarm, og sist gang jeg hørte om det var det 5000 kroner eller noe. Samtidig er det ikke lov å produsere pyrotekniske komposisjoner (som ANSU klassifiseres som) selv, så du kommer til å kunne få pes med politiet også. Så karakterene er din minste bekymring.
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Får jeg minne deg på at bare flyturen tar livet av deg, 5-6 timer med/fra solen. Reiste til New York en gang og var dau-trøtt da vi var fremme.

Håper det var til stor hjelp
Vis hele sitatet...
Joda jeg var jo der borte i fjor og man blir ganske døgnvill... men det går bra... det er verdt det.... Til og med prisen er verdt det!!!!

Ellers enn det blir det vel å teste litt formler og rulle,kutte,presse og lage klar stjerner og slikt som kan tørke i sommer solen så man er klar til nyttårs tider....
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg skal slappe av i sommer, iogmed at jeg er en lovlydig person
Jeg skal på ferie til sverige i sommer.
Skal kikke etter kinaputter