Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4380
Jessda, jeg gikk på en liten smell i helgen. Etter å ha sagt til meg selv at jeg aldri skulle prøve amfetamin, ihvertfall ikke etter å ha lest så mye dritt om det på forumet her så gjorde jeg det alikevel.

jeg har egentlig prøvd å legge alt av rusmidler på hyllen, men etter noen øl og shots, begynte jeg å tenke på kokain og at det hadde vært digg for å toppe formen. Det viste seg jo da selvfølgelig at det var noen som hadde "kokain" på seg på festen og da bestemte jeg meg for å ta litt. Jeg tar først en linje og merker at dette ikke er cola, og det viste seg jo at det var amfetamin..

Egentlig burde jeg bare gitt meg etter det, men endte med at jeg fortsatte å kjøre på hele kvelden. Jeg klarte heldigvis å tenke litt klart mens jeg holdt på og fikk presset i meg litt mat iløpet av natten, samt at jeg drakk mye vann. Prøvde også og legge meg litt i rimelig tid, men de jeg var med som også var rusa var i overkant innpåslitne så det skjedde ikke. Selv når jeg først sovnet begynte de å dytte borti meg for å vekke meg...

Uansett så er det et par ting jeg lurer på, først og fremst hvor lang tid det tar før stoffet er ute av kroppen og alle bieffekter er borte, da tenker jeg på det med tørre lepper, dårlig matlyst, hjertebank osv.

Jeg har heldigvis sluppet og få den store nedturen jeg har hørt så mye om, men er alikevel jævli irriterenes å kjenne en kveld i flere dager i ettertid.

Også hvordan kan jeg slutte å tenke på rusmidler når jeg drikker? Jeg mister veldig fort dømmekraften og det skal ikke så mye til at jeg faller for fristelsen.. ihvertfall ikke når det er så lett tilgjengelig? Er det noen som har noe tips?
Sist endret av flyndra90; 24. september 2012 kl. 20:14.
Sitat av flyndra90 Vis innlegg

Også hvordan kan jeg slutte å tenke på rusmidler når jeg drikker? Jeg mister veldig fort dømmekraften og det skal ikke så mye til at jeg faller for fristelsen.. ihvertfall ikke når det er så lett tilgjengelig? Er det noen som har noe tips?
Vis hele sitatet...
Ja, ikke drikk så mye at du mister dømmekraften.
Et kjipt råd. Men sannsynligvis det beste.
Sitat av flyndra90 Vis innlegg
jeg har egentlig prøvd å legge alt av rusmidler på hyllen, men etter noen øl og shots
Vis hele sitatet...
Du sprakk fort..
Sant nok, men er ganske fort gjort deg når plutselig alle rundt deg sitter med det. Og tenker fort at en gang ikke skader, noe det forsåvidt heller ikke gjør i stor grad, annet en at en gang fort blir til fler osv.
Sitat av flyndra90 Vis innlegg
Sant nok, men er ganske fort gjort deg når plutselig alle rundt deg sitter med det. Og tenker fort at en gang ikke skader, noe det forsåvidt heller ikke gjør i stor grad, annet en at en gang fort blir til fler osv.
Vis hele sitatet...
Du ser jo hva du gjør galt selv. Det eneste du trenger er beherskelse. Bestem deg for å ikke ruse deg, og ikke gjør det.
Ikke heng med folk som tar knark. problem solved
Nettopp. Er det knark i nærheten av deg, så går du din vei og heller finner på noe annet å gjøre. For eksempel dra ut på byen å ta noen drinker der. Konsentrer deg heller om å nyte alkoholen, prøv heller å tenk på det, og det negative rundt uppers. Som att morgendagen blir ødelagt, du blir veldig sliten og det er alltid en risk for att noe kan skje, for eksempel v. politiet.

Sov godt, spis masse mat og drikk vann. Så går det over etterhvert.
Om du ikke har kontroll når du drikker, for da vil du bare ruse deg. Da er det faktisk et godt alternativ som tydeligvis ikke du har tenkt på enda; slutt å drikk?
Bare be en venn av deg som er med eller noe passe litt på deg
Takker for svar, men angående bieffekter. Jeg føler fortsatt at pulsen er litt rar, vet ikke om det bare er psykisk, men er det vanlig? Har sovet og spist bra osv.. Jeg føler jeg kjenner at hjertet slår veldig fort og urytmisk, men når jeg kjenner på pulsen min så virker den normal. :s Merket forresten ikke noe til dette før før dagen etter når jeg skulle legge meg, altså 1 døgn etter jeg tok stoffet.
Sist endret av flyndra90; 25. september 2012 kl. 21:23.
amfetamin går ut av kroppen iløpet av 48 timer.

det fins enkelt-tilfeller av folk som er predisponert for hjerte-lidelser og andre uhumskheter som kan trigges av uppers, akkurat som annen type dop kan trigge andre ting. Iom. jeg ikke kjenner deg skal ikke jeg uttale meg videre om det.

Ta det med ro og ikke sitt å kjenn etter hele tida. Det går seg som regel til.
Sitat av flyndra90 Vis innlegg
Takker for svar, men angående bieffekter. Jeg føler fortsatt at pulsen er litt rar, vet ikke om det bare er psykisk, men er det vanlig? Har sovet og spist bra osv.. Jeg føler jeg kjenner at hjertet slår veldig fort og urytmisk, men når jeg kjenner på pulsen min så virker den normal. :s Merket forresten ikke noe til dette før før dagen etter når jeg skulle legge meg, altså 1 døgn etter jeg tok stoffet.
Vis hele sitatet...
Ja det tar opp mot 48 timer som sagt. Bare tenk på noe annet, det er ikke farlig. Når du legger deg i natt og hvis du får sove, så våkner du helt fin igjen.
Sist endret av ZionRoad; 25. september 2012 kl. 21:57.
vel er over 48 timer siden nå da, og jeg begynner å bli ufattelig stressa. Jeg prøver å ikke tenke på det og gjennom dagen går dette greit, og jeg merker ikke noe særlig til det, men om kvelden når jeg skal sove så kjenner jeg det og da blir det til at jeg ligger å tenker på det og lurer på om det kanskje kan være farlig, som stresser meg skikkelig. faen ass.. aldri mer
Sist endret av flyndra90; 25. september 2012 kl. 23:21.
alt dop er potensielt farlig. Det er sånn det er. Alt kan potensielt ta livet av deg
Ikke noe å bekymre seg for, har følt meg som crap helt til onsdags kveld etter en lørdag med mye alkohol og amf, merker vell ikke "hjerte effekten" så lenge, men hode pleier å være helt grøt, leppene tørre som sand osv.

Husker en gang etter en lørdag med god meta og alkohol, endte med at jeg ble søvnløs helt til onsdagen! Da lå jeg der med hjertebank og hallusinasjoner i form av skygger osv (ikke morsomt).

Men eneste tipset jeg kan gi deg er å drikke mye vann og spis sunt, er ikke hjerte bra til fredag kan du vell stikke til legen å ta en hjertetest, er vel EKG eller noe sånt det heter. Husk at leger har taushetsplikt

Guuud løck
Ok men jeg føler meg frisk og rask ellers. Har egentlig lyst til å dra til legen bare for å sjekke om det er noe alvorlig, da klarer jeg kanskje å slappe av litt. Er det bare å stikke ned på legevakten eller hvordan gjøres det? Har ikke mulighet til å kontakte fastlegen min.

Er ikke kraftige dunk eller urytmisk, bare det at jeg "kjenner" hjerte slå.
Sitat av flyndra90 Vis innlegg
Ok men jeg føler meg frisk og rask ellers. Har egentlig lyst til å dra til legen bare for å sjekke om det er noe alvorlig, da klarer jeg kanskje å slappe av litt. Er det bare å stikke ned på legevakten eller hvordan gjøres det? Har ikke mulighet til å kontakte fastlegen min.

Er ikke kraftige dunk eller urytmisk, bare det at jeg "kjenner" hjerte slå.
Vis hele sitatet...
Personlig tror jeg du bare er paranoid å at du liksom kjenner etter om det er noe galt med hjerte, noe som resulterer i at det virker som hjerte slår hardere osv.

Men om du vil være på den sikre siden er det vell bare å bestille legetime
Ja det kan nok godt stemme, merket som sagt ikke noe dagen etter før seint på kvelden. Og det var etter å ha lest at det var en bivirkning mange fikk osv, vips så fikk jeg det også.

Har uansett vært hos legen og sjekket, nevnte riktignok ikke noe om at jeg hadde tatt amfetamin, men hjerterytme, puls og blodtrykk var normalt så hun mente jeg ikke hadde noe grunn til bekymring.

Da får jeg heller ta det her som en erfaring, og som et argument til å slutte med alt sånn dritt.
Amfetamin sitter i kroppen optill 72 timer. Derimot flere som har blitt tatt på urinprøve 5 dager etter siste dose f.eks. Men da snakker vi ganske heavy bruk.

Dårlig matlyst og søvnvanskeligheter syntes jeg selv er verst under rus og "dagen derpå", blir som regel fin igjen av enkelt dose kvelden etter eller på mårningen deretter igjen. Kommer jo selfølgelig ann på hvor lang motorveg du rocker iløpet av lørdags kvelden/søndags morgen, er du for ivrig kan du ende opp med en ganske slitsom start på jobb uka

Blodårene "krymper" seg sammen noe som fører til økt blodtrykk og derigjen høyere puls så hjertebank osv kan være "helt normalt"(med en klype salt...). Har flere ganger endt opp med maks puls av og sitte stille etter for mye amfetamin...JÆVLIG skremmende følelse, føles ut som hjertet skal blåse ut av brystkassa. Er nok ikke veldig sundt, men det går over.