Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 653
Jeg sitter nå med følelsen av å ha dritet på alt som er av nedre kroppsdeler.

Siden i sommer har jeg vært en fornøyd bruker Windows 7 RC, men som kjent varte moroa kun fram til den 1/3 2010.
For å fortsette å ha tilgang til Windows på macbook'en fant jeg igår fram en gammel disk med Windows xp.
Jeg startet boot-camp assistenet og startet innstaleringen, alt så ut til å gå smertefritt.
Idet innstallerings fullførtes henge det seg opp , men etter en restart syntes det ikke å være noe problem. Windows xp virket ypperlg (fikk ikke koblet til trådløst Internett men mistenker at det har noe med at jeg ikke har instalert bootcamp drivere?)

men når jeg skulle restarte maskinen startet den kun opp i Windows!
Mac-partisjonen ble ikke vist i Explorer, kun den 25 gb store Windows-partisjonen.

Så det store spørsmålet er da; hva har hendt? Er det noe å gjøre med det?
når jeg instalerte xp valgte jeg å formatere til NTFS-filformat, (epic fail??)

Av det lille jeg har klart å finne ut er det et program kalt testdrive som kan hjelpe meg å få ut filer fra osx-partisjonen, noen erfaringer?

All hjelp settes stor pris på!
Hold inn ALT-knappen når du booter maskina, skal kunne velge mellom OS da.
Sist endret av elodin; 1. mars 2010 kl. 16:22.
Trådstarter
Nei nettop dette som ikke funker, det virker som hele osx-partisjon har blitt slettet eller "forsvunnet" . Selv om om bare 25 gb er tilgjengelig i Windows .
Finner du noen "Bootcamp assistant" i kontrollpanelet til windows?
Jeg bruker å skru av/på om maskinen automatisk skal starte i windows/mac med bootcamp-assistenten i windows.

http://i47.tinypic.com/2eutov8.jpg