Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 749
Lurte på om noen vet om noen gode (helst gratis) programmer som jeg kan bruke til å få til noen kule effekter på gitaren uten at jeg må kvitte meg med mine kjære tusenlapper.

Gitar>PC med effektprogramm>forsterker

Jeg har guitarfx får ikke til å bruke det, programmet er for windows 95 så det spørs om virker uansett. kanskje noen vet om det er en nyere versjon????
Line6 Toneport, alt du noengang trenger, du får vel en onlineversjon av den også, men for å koble gitaren til best trengs hardwarebiten også.
Enig med AtXbYeA. Jeg har ikke selv prøvd å sette det opp i den rekkefølgen med Toneport/Gearbox, men jeg tror det skal gå an.
guitar rig tror jeg programmet jeg har brukt heter, enten det eller så var det amplitube (ja, tube) 2.

der kan du legge opp brett med effektpedaler som wah, compessor osv. du har også en rack der du kan sete opp eualizere, rotary speaker osv.

jeg var veldig fornøyd med det programmet, det eneste var at jeg hadde et dårlig lydkort, så det var littegran latency på lyden

2 sek. så skal jeg finne ut hvilket av programmene det var

EDIT: amplitube var det. http://images.google.no/images?um=1&...k+etter+bilder

jeg glemte å legge til at du har muligheten til å velge forskjellige forsterkere og cabinets, og du kan lagre oppsettene dine selvsagt.
du kan jo se på screenshotsene i vedlagte link, og se om det er noe du kan bruke. evt søke på youtube for å finne reviews
Sist endret av VivaLatrina; 14. desember 2008 kl. 16:27.
Trådstarter
Flotte programmer, men ligger nok over min prisklasse lasta ned Guitar rig demo nå så skal teste
hvis du ikke har noe i mot det; bukta

mine erfaringer med amplitube er gode, men nå har ikke jeg spilt veldig mye gitar, så skal ikke uttale meg så altfor mye om det