Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3961
Får man thc i kroppen av å sitte i et rom med andre som røyker cannabis. Denne situasjonen er da tenkt ut i fra at man selv ikke røyker. Vil man da teste positivt i urinprøve og blodprøve?
Du kan teste positivt om u sitter i et rom hvor noen røyker, men om de tar en blodprøve så kan de se hvor mye thc du har i kroppen
Det er klart at hvis du sitter i samme rom som folk som røyker, og puster inn røyk, vil du bli det vi kaller romfjern. Er det lite nok rom og dårlig ventilasjon f.eks vil du bli fjern bare av å være i rommet. Følgelig vil det slå ut på tester...
Akkurat ja. Så det er med andre ord like greit å røyke selv da eller?
Sitat av FearAndLoathing
Akkurat ja. Så det er med andre ord like greit å røyke selv da eller?
Vis hele sitatet...
Jepp 20tegn
Spørs om du skal ta pisseprøve/blodprøve snart da... de kan se om det er passiv røyking på blodprøve
De vil vel strengt tatt bare se thc-innholdet i blodet ditt. Det kommer ikke akkurat opp en "Passiv røyking" beskjed. Det vil være uvisst for dem om du har røykt for en stund siden, eller om du har vært utsatt for passiv røyking...
Neinei, skal ikke ta noen prøver eller noe. Jeg tenkte mer på generell basis. Jeg har aldri prøvd cannabis før, men vurderer å prøve. Ville da vite hvordan dette slår ut i kroppen hvis man kun er passiv. Hva skal egentlig til for at politiet kan/har lov til å ta urinprøve og blodprøve av deg?
Sitat av FearAndLoathing
Neinei, skal ikke ta noen prøver eller noe. Jeg tenkte mer på generell basis. Jeg har aldri prøvd cannabis før, men vurderer å prøve. Ville da vite hvordan dette slår ut i kroppen hvis man kun er passiv. Hva skal egentlig til for at politiet kan/har lov til å ta urinprøve og blodprøve av deg?
Vis hele sitatet...
om man har passiv så har man vledig lite thc i kroppen, og man kan da si passiv røyking,
Om jeg ikke tar helt feil så har de bare lov til å ta blod/urinprøve av deg om det er mistanke/du ser rusa ut eller at du ble tatt med hasj på deg.


Sitat av Trespasser
De vil vel strengt tatt bare se thc-innholdet i blodet ditt. Det kommer ikke akkurat opp en "Passiv røyking" beskjed. Det vil være uvisst for dem om du har røykt for en stund siden, eller om du har vært utsatt for passiv røyking...
Vis hele sitatet...
Nei, men de vil se en veldig liten verdi THC i blodet og du kan da komme med en "var på fest hvor noen sikker røyka hasj" unnskyldning.
lurer litt på det der med blod/urin prøver iforhold til lov.
Kan man tvinges til å avgi dette, uten annen grunn en mistanke?
Ser man fint på dette er det jo ett inngrep, tenker da på blodprøver.
Finner det rart at man kan tvinges til å avgi en slik prøve uten at det foreligger bevis, og egentlig også om det finnes bevis.
Vel politiet her oppe i nord er noen drittsekker så de gjør vel egentlig akkurat som de vil, men før noen kan backe opp med noe fra lovdata så vil jeg si at du må se rusa ut, røde øyer etc, hvordan puppillene dine er...
Det er jo heller ikke noe problem for snuten og si at de så noe rart med pupillene dine, uansett om de gjorde det eller ikke, for og ta pisseprøve av deg. Hvis prøven var negativ kan de jo bare unnskylde seg med at alle mennesker gjør feil, og hvis prøven er positiv så har du en fin liten bot med deg hjem.


Akkurat dette har jeg og venner av meg opplevd.
Sist endret av rbt; 11. mars 2008 kl. 12:34.
Legen min tok nylig en urinprøve av meg uten grunnlag for noe som helst, hun sa det var noe hun gjorde på alle ungdommer. Men uansett, denne var da valgfri, men der satt jeg med morra mi og hun sa, sier du nei til denne testen vil vi gå utifra at du har THC i blodet og du vil få mistanke etc. etc.

Så at de ikke har lov til å ta blodprøver vis det ikke er mistanke er delvis sant. Men som sagt så var den prøven jeg tok valgfri, men kan vel si jeg ble "pressa" til å ta den hersens prøven. Litt offt, men bare for å svare på det med blodprøver.
Ja den er valgfri og alle sånne fjotter prøver å komme med det dere "ja du kan velge selv, men hvis du sier nei så får du masse konsekvenser og du blir misstenkt osv"
Be de pakke koppen langveis neste gang noen som helst uten om politiet spør deg.

Ja har en kompiss som teste posetivt pga han satt på fest og det satt folk å røyka der. Han hadde aldri tatt en blås i sitt liv.
Norge har ingen såkalt offcut limit eller hva det heter.. Det vil si at positiv testing på et narkotika, i dette tilfelle cannabis, som kan røykes er positivt uansett hvor små utlsag det måtte gi på en urinprøve.

Mener at statene kjører et system på det der, hvis verdiene er lave nok kan du skylde på passiv røyking og slippe unna med det.

Men når det er sagt vil du få i deg mindre THC ved passiv røyking enn hvis du hadde røyket aktivt, så det forsvinner nødevndigvis ganske fort ut av kroppen din.

EDIT: Angående urin-testing så kan ingen tvinge deg. ALDRI vær sammarbeidsvillig i et avhør, ikke del mer informasjon enn hva politiet har krav på. I norge er man uskyldig til det motsatte er bevist; fascist-snutens problem om ikke de har gjort en bra nok jobb til å skaffe bevis som feller deg i saken Snuten har lov til å lyve i avhør, så ikke tro på en piss av hva de sier, det eneste de bør høre fra deg foruten den nødvendige informasjonen er: "ingen kommentar/det vil jeg ikke svare på" osv.
Sist endret av Potrick; 11. mars 2008 kl. 17:17.