Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  452 44698
Sitat av Alexbleks
Naive Nordmenn....

Joda, vi bor under en kule som beskytter oss mot alt og alle. Alt er så bra her i verden.
Vis hele sitatet...
Lenge leve uvitenheten.
Lenge leve elendig argumentasjon og ødeleggelse av en diskusjon.
Owned?

*Ja min post er kort*
Owned? Om du mener at jeg legger meg under i diskusjonen, så ja! Jeg ser ikke vitsen i å diskutere dette noe mer med deg. Du er usaklig i dine argument og fremmer bare irritasjon, istedet for ettertanke.

Tror jeg snakker for flere ja!
Sist endret av hyys; 31. januar 2008 kl. 13:38.
Hehe, ja du gjør vel det ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
biffen, hva skulle vi vente på? Fetterne dine? :C
Typisk norsk, se på charterfeber! Jeeez..
Sitat av Biffen
Hva vil dere ha av meg?
Vis hele sitatet...
Tar et spørsmål i gangen tenker jeg:
Pass og bevis på norsk statsborgerskap hengende rundt halsen.
Sist endret av blueshift; 9. februar 2008 kl. 22:12.
Sitat av Biffen
Hvor mange ganger skal jeg bli kalt for stygge navn uten å slå!?
Vis hele sitatet...
ITT: stereotypes.

Jeg orket ikke lese 11 sider med synsing, men hvor er du fra? Opplever ikke dette i min omgangskrets nemlig. Men så skal jo jeg ikke komme her og fortelle deg hva du måtte evt. oppleve.
Sist endret av Kanoner; 9. februar 2008 kl. 22:30. Grunn: 11 sider, ikke 7. Få det rektig jøllsrud!
Wow det er mye narrow minded people her (kom ikke på norske ordet).Jeg sier slepp invandrere inn åsså hiver vi ut rånerne.
Sitat av Biffen
Jeg har et spørsmål til alle generelt! Gi meg gode svar og ikke kødd!! Hva skal jeg gjøre for å bli godtatt av dere nordmenn?
Vis hele sitatet...
Hvit bengalac, lusekofte, utendoers vaffelsteking i grilldress med pupper....det burde holde?
trangsynt StaiN.
Biffen: Enig i at vi nordmenn nok kan bli litt flinkere, men dere innvandrer må ikke bli så hårsåre hele tida. Om vi sier neger klikker dere jo med en gang, hva er poenget med det? I USA skjer det "motsatt rasisme" nå, leste om to hvite jenter som gikk i et negerstrøk og ble banka opp av en gjeng negere. Hva var grunnen? Jo, fordi de var i et "svart område". Hvis en neger hadde gått inn på et "hvitt område" hadde det vel blitt ropt rasisme? Foresten fikk negerne som banka opp de hvite nesten ikke straff heller. Hvis noen hvite hadde dengt en gjeng negere hadde det vel bli store bøter og lange fengselstraffer.

Sitat av Biffen
seff har jeg det, Husk at når jeg sier VI NORDMEN mener jeg meg selv og, jeg er både Norsk OG utenlandsk, jeg har 2 sosiale roller i livet mitt, When in Rome do like the Romans! ikke sant?

hmm jeg tror du ville tydd til andre metoder for å fått deg penger hvis du ble sett ned på og ikke fikk jobb, tror ikke du har sultet noen gang?skikkelig mener jeg Helt ærlig nå, hvor mange har fått jobb gjennom en bekjent eller familie? selv om mann kanskje ikke kvalifisert søker, har en lege vi som skrubber gulv fordi Nynorsken hennes er RÆVA mens svensken på sjukehuset ikke klarte å gi meg en diagnose, fordi han ikke helt skjønnte Norsk! jeg ga meg selv en diagnose jeg! er ikke lege eller noe jeg.....
Vis hele sitatet...
When in Rome do like the Romans! ikke sant? Sier du. Jeg har både jobbet med og hatt pakistanere, indere og andre folkeslag som venner. Men jeg har sjelden møtt på så stor rasisme som hos dem. Vi "vantro" har ikke stor verdi for for flere av dem.
Jeg kan ikke se at When in Rome do like the Romans! ikke sant? har noen som helst relevans. Burka og Muhammed-bukser er ikke akkurat måten å tilpasse seg på!
Nei, gå i deg selv og ditt eget miljø, og spør deg selv om de gjør noe for å integrere seg! Jeg har ingenting i mot innvandrere som jobber og gjør opp for seg. Men likevel er det flere av disse som er rasister.
Hvordan tror du vår livsførsel hadde blitt tatt i mot f.eks. i Pakistan? Slutt å syt, og gjør noe for å tilpasse deg. Snakk med det rasistiske folkeslaget du kommer fra, så kommer vi overens etter hvert. Vi er ikke interessert i å bli muslimer! Slutt med denne latterlige rasismepåstanden, så skal vi bli venner etterhvert. Det er ikke VI som er rasister!
Nei aldri vi som er rasister Bratsj, se bare på den der ambulanse saken.
Sitat av DonTomaso
Jeg tror de som er etnisk hvite i denne tråden skal være forsiktige med å uttale seg om hvordan det er å være ikke-etnisk hvit, og om hvordan man oppfatter rasisme eller ikke. Det tror jeg nemlig Biffen vet utmerket godt selv.

Det interessante er det Biffen spør om i 1. innlegget, om hva det betyr å være "integrert". De fleste politikere bruker ordet hyppig, men ingen sier hva man maner med det. Kan man være integrert om man holder på sin egen kultur og sitt eget språk, samtidig som man snakker norsk? Er man integrert først når man tar på seg bunad på 17 mai, og roper hurra i ekte glede?
Vis hele sitatet...
Det var godt å se et reflektert innlegg fra deg! Ikke bare følelseladede svadameninger!
Et stort problem (sier ikke at dette skjer hvergang) er at når noe skjer en innvandrer er rasisme første tingen som blir skyldt på.

Hva skal vi nordmenn da si?
Var en dame i Arendal eller noe lignende, akkurat det samme skjedde hun ble slått ned og var alvorlig skadet, politiet mente hun var full og gikk ifra henne.
Var vel ikke nevnt i vg engang.

Ser daglig folk som klager på rasisme, noe av det groveste var vel Wesley Snipes, han hevdet grunnen til at Blade III solgte dårlig var pga. han var svart og kalte det rasisme.

Sier ikke det skjer hele tiden, men ser likevel på det som et problem, veldig enkelt for mange å skylde på rasisme om noe skjer.
Sitat av comi
vidarlo:

Fatter ikke du gidder og diskutere med han, han er tydlighvis en stor fan av nazismen og amerikanske filmer.
Vis hele sitatet...
Dette må vel være et av de dummeste innleggene i denne tråden!? Dessuten klarer du ikke skrive norsk!

Sitat av DonTomaso
crEpi : Gratulerer med at du har meninger. Bare så synd at meningene er så ekstremt barnlige og korttenkte.



Ikke prøv å lat som om det er du som er den kloke og gjennomtenkte her, og at det er jeg som er den dumme bimboen. Din løsning er åpenbart å ikke gi opphold til noen asylsøkere, folk som er på flukt fra krig i Irak, Somalia, Kenya eller Afghanistan, fordi et forsvinnende liten promille har begått drap. Dine meninger er basert på fordommer, generalisering og argumentasjon på nivå med en åtteåring: "Jammen hvis han ikke hadde sluppet inn her hadde han ikke drept". Det er ikke slik det fungerer.

Forøvrig kaller du deg "radikal". Du er ikke radikal, du er stokk reaksjonær på linje med gubbene i FMI.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor du kommer fra eller hva slags oppvekst du har hatt. Men - en ting som er sikkert er at du er på jordet! Å høre slikt er et stort problem, hvordan du har kommet frem til dine slutninger er ubegripelig. Det ytengs ikke mer enn et lite søk på Google for å motbevise dinne vasne påstander!
Nå begynner jeg å bli smålei av at du hele tiden skal prøve å tøffe deg, Bratsj. Jeg tar det forøvrig som en stor tillitserklæring at du synes jeg er en dust.
Sitat av DonTomaso
Jeg er utrolig lite glad i debatter som baserer seg på å slå en statistikk i hjel med en annen statistikk, men:
SSB: Svært få lovbrudd er begått av asylsøkere

"Asylsøkere står bak mindre enn 1 prosent av alle oppklarte lovbrudd i Norge i 2001. 98 prosent av alle siktelser for lovbrudd i 2001 er helt sikkert ikke begått av denne gruppen. Det er i tillegg svært sannsynlig at det ikke er asylsøkere, men snarere andre utlendinger uten fast bosetting i landet, som har begått flesteparten av de resterende lovbruddene."
Vis hele sitatet...
Alle som har litt greie på det vet at asylsøkere og korttidsinnvandrere ikke er med på statistikken over kriminalitet. At du er en som prøver å unnskylde alt som har med innvandrere/utlendinger å gjøre får stå for din del. Men - hold deg noenlunde til sannheten!
Sitat av Bratsj
Alle som har litt greie på det vet at asylsøkere og korttidsinnvandrere ikke er med på statistikken over kriminalitet. At du er en som prøver å unnskylde alt som har med innvandrere/utlendinger å gjøre får stå for din del. Men - hold deg noenlunde til sannheten!
Vis hele sitatet...
(og der var vi i gang igjen)

Jeg viser til det som Statistisk Sentrabyrå skriver, nemlig at "Asylsøkere står bak mindre enn 1 prosent av alle oppklarte lovbrudd i Norge i 2001."

Hvis du, i ditt paranoide sinn, mener at SSB sin definisjon av "asylsøkere" ikke samsvarer med din definisjon av "asylsøkere", så er det lite jeg kan gjøre med det. Jeg antar også at "alle som har litt greie på det" betyr "en fyr du møtte en gang".

Du kjeder meg, Bratsj.
Sitat av DonTomaso
Nå begynner jeg å bli smålei av at du hele tiden skal prøve å tøffe deg, Bratsj. Jeg tar det forøvrig som en stor tillitserklæring at du synes jeg er en dust.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver ikke å tøffe meg! Det må være lov å bruke ordet til å hevde sine meninger. Jeg har ikke sagt at jeg skal slå deg ned fordi du har andre meninger enn meg.
Det eneste jeg har sagt er at du skal prøve å se andres meninger. Det ønsker du ikke. Du vil bare mase og mase om de samme sosionom-meningene hele tiden.
Selv er jeg siviløkonom, og har jobbet store deler av studietiden sammen med utlendinger. Jeg kjenner begge varianter!
At du er en dust kan ikke jeg huske å ha skrevet, men det kan vel passe. En som er så forutinntatt bør vel fortjene å få en slik betegnelse.
Jeg vil ikke være rasist assa, men har du tenkt over dette..?
"Ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer"
Lærer på skolen vår som hevdet dette.
Bare det er med på å un-intigrere innvandrere, så tror mye må skiftes i landet.
Sist endret av blueshift; 11. februar 2008 kl. 19:44.
Sitat av DonTomaso
(og der var vi i gang igjen)

Jeg viser til det som Statistisk Sentrabyrå skriver, nemlig at "Asylsøkere står bak mindre enn 1 prosent av alle oppklarte lovbrudd i Norge i 2001."

Hvis du, i ditt paranoide sinn, mener at SSB sin definisjon av "asylsøkere" ikke samsvarer med din definisjon av "asylsøkere", så er det lite jeg kan gjøre med det. Jeg antar også at "alle som har litt greie på det" betyr "en fyr du møtte en gang".

Du kjeder meg, Bratsj.
Vis hele sitatet...
Sjekk kildene dine bedre. Asylsøkere er overhodet ikke med i kriminalstatistikken. Det samme gjelder våre "nye venner" fra Latvia, Litauen, Polen etc.

Beklager at jeg kjeder deg, men det må være tillatt å hevde sin mening uten at man skal få dritt slengt etter seg!
Sitat av Bluesius
Jeg vil ikke være rasist assa, men har du tenkt over dette..?
"Ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer"
Lærer på skolen vår som hevdet dette.
Vis hele sitatet...
Det er nesten sant da. Likevel finnes det noen unntak fra dette. For eksempel har både Baskere i nord-Spania og IRA i nord-Irland utført terroristangrep. For et par tiår siden ble det også utført terroristaksjoner fra venstre radikale.

Så bare hvis man er muslim kan det karakteriseres som terrorisme?Du mener ikke at det f.eks. amerikanerne gjør/ har gjort i irak kan kalles terrorisme?

Edit: Carlsberg kom meg i forkjøpet
Sist endret av loffe; 11. februar 2008 kl. 19:46.
Sitat av Bluesius
Jeg vil ikke være rasist assa, men har du tenkt over dette..?
"Ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer"
Lærer på skolen vår som hevdet dette.
Bare det er med på å un-intigrere innvandrere, så tror mye må skiftes i landet.
Vis hele sitatet...
Endelig en som begynner å skjønne noe! Takk!
Det var nylig en brann i Ludwigshafen i Tyskland som tok livet av ni mennesker, som sannsynligvis var påsatt av nynazister. Dette er terror.

Forøvrig har USA tatt livet av mange flere sivile de siste ti åra, enn det er omkommet i terroraksjoner.
Sitat av loffe
Så bare hvis man er muslim kan det karakteriseres som terrorisme?Du mener ikke at det f.eks. amerikanerne gjør/ har gjort i irak kan kalles terrorisme?

Edit: Carlsberg kom meg i forkjøpet
Vis hele sitatet...
Du skal få 40 jomfruer i ditt neste liv! Jeg tror ikke mange amerikanere får slike løfter. Men du vet vel bedre?
Krigen i Irak dreier seg hovedsaklig om kapital. USA ønsker kontroll over oljeressurssene. Så enkelt er det. Dessuten tjener åpenindustrien i USA store penger på krigen. Uten den så hadde inflasjonene og renteøkningen i USA vært enorm. Dette hadde påvirket verdensøkonomien enormt. Derfor får de fortsette å leke cowboys i Irak.
Det er flere tyrkere i Berlin enn i Istanbul, noe å tenke over egentlig.
Det er noe av det verste jeg har hørt Bluesius !

Hvem som er terrorister avhenger av hvilken side du ser saken fra.

Se på den norsk motstandsbevegelsen under 2.verdenskrig, var ikke de terrorister?
Sitat av Carlsberg
Det er flere tyrkere i Berlin enn i Istanbul, noe å tenke over egentlig.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det ikke det, tenk deg om.

Det er to millioner tyrkere i hele Tyskland, og det bor 70 millioner i hele Tyrkia.
Sitat av DonTomaso
Det var nylig en brann i Ludwigshafen i Tyskland som tok livet av ni mennesker, som sannsynligvis var påsatt av nynazister. Dette er terror.

Forøvrig har USA tatt livet av mange flere sivile de siste ti åra, enn det er omkommet i terroraksjoner.
Vis hele sitatet...
For det første, så har du ikke noen bakgrunn for din første påstand. Du antyder at jeg er nynazist. Vel det får du bare tro. Jeg har ingenting til overs for nazisem eller nynazisemen. Har personlig vært i Aoshwitch med en som overlevde fire år der. Fikk ingen sympati for det spm skjedde der. Spesielt ikke etter å ha hørt hva jeg hørte hva han sa.

Det siste du sier kan nok være riktig. Jeg har ingen grunn til å hevde noe annet. Men - det kalles ikke terror når man dreper i sitt lands navn. Terrorister har som regel ikke land, men ønsker å få det.
Vil bare påpeke at Istanbul er en by i Tyrkia, hvor mange tyrkere som de 13 millioner denne byen består av vet da fanden jeg, men det er en klar forskjell mellom et land og en by - for de som lurte på det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av StaiN
Wow det er mye narrow minded people her (kom ikke på norske ordet).Jeg sier slepp invandrere inn åsså hiver vi ut rånerne.
Vis hele sitatet...
Den kan jeg være med på.
Oioi. Den her traaden utviklet seg til aa handle om myye mer enn integrering. Og ingen som paapeker det? Jojo. Det har jo vaert interessant. Skal inroemme det:P
Lang traad, saa jeg orket ikke lese alt. Beklager hvis jeg gjentar det noen har skrevet allerede.

For tiden sitter jeg i Thailand, og faar hver dag hoere at jeg har annen hudfarge, at jeg har rar aksent naar jeg snakker spraaket, at navnet mitt er vanskelig aa uttale, osv. Jeg bare ler med de, og nyter oppmerksomheten. Mye fordi jeg vet at det er av usikkerhet, nysgjerrighet, og at de ikke helt vet hvordan de skal begynne aa snakke med meg. Det kan bli slitsomt i lengden, og man faar jo ogsaa hoere ting som kan vaere direkte saarende. Selvfoelgelig skal man ikke akseptere rasisme, men jeg sier bare at man maa laere aa gi litt faen, og at ting da blir mye lettere. Det kan til og med hende at personen eller miljoeet gir seg med aa slenge bemerkninger. Men naa snakker vi ikke om en enkeltperson, eller et lite miljoe; vi snakker om et helt land, og et helt folk. Nei, stryk det; vi snakker om en situasjon som er aktuell uansett hvor i verden man befinner seg.
Vi faar streve for at "personer med minoritetsbakgrunn" blir tatt mer og mer med paa alt. Det er jo tross alt ikke mange andre maater man kan bevise at de duger til noe. Erfaring er den beste maaten aa laere ting paa. Etterhvert som "personer med minoritetsbakgrunn" faar fler og fler toppstillinger, skuespillerjobber, og andre synlige posisjoner, samtidig som eldre generasjoner doer, saa haaper jeg at rasisme kun er noe vi kommer til aa lese om i historieboka.
Selvfoelgelig er det et mye mer innviklet problem, og har ingen enkel loesning. Men jeg mener at det er et ganske viktig punkt.
Sitat av Carlsberg
Det er flere tyrkere i Berlin enn i Istanbul, noe å tenke over egentlig.
Vis hele sitatet...
hmmm...javel ja..

Der også flere Nordmenn som blir drept/skadet av utlendinger enn av ulv,
alikevel skyter vi ulven?
også noe å tenke over.
Sitat av Biffen
Hvor mange av dere har en kompis som er utlending? Jeg kan garantert love dere at dere sier: "Men han er Grei".
Vis hele sitatet...
sånn er det fordi:

DESSVERRE er det et flertall av uintelligente utlendinger. og de "få" (selvsagt er det mange) som er ordentlig hyggelige og greie, blir vi venner med..

ikke ta det ille opp, det er mange nordmenn jeg også velger å ikke bli venn med
Sitat av sxterbx
hmmm...javel ja..

Der også flere Nordmenn som blir drept/skadet av utlendinger enn av ulv,
alikevel skyter vi ulven?
også noe å tenke over.
Vis hele sitatet...

mener du at vi skal skyte utlendinger da eller?
Sitat av christian.!.!
mener du at vi skal skyte utlendinger da eller?
Vis hele sitatet...
Ikke med mindre de skyter først
Nå bør vi ikke gå mer oftopic her, men et par ord om "ulve politikken" til Norge:

Du dreper bare ikke nordens mest utryddingstruede dyr bare fordi dem spiser dumme sauer slik de gjorde helt til oss nisser plutselig "eide" sauene. Det er idiotisme som bare menneske kan finne på.

Back to topic.

Flertallet av invandrere er da slettes ikke kriminelle, dumme osv. Hva er det med de som sier det? Hvor får dere det fra? _Mindretallet_ er kriminelle og dumme, akkurat slik som Nordmenn. Snakk om å gre alle under samme kam.

Jeg quoter meg selv her:
Det er idiotisme som bare menneske kan finne på
Vis hele sitatet...
Sist endret av Joachimsen; 23. februar 2008 kl. 00:12.
Mange utlendinger ser på norske akkurat som norske ser på utlendinger, vi i norge er greie med utlendinger!

Hvordan får norske jenter det i muslimske land når de ikke dekker seg til?
Noen blir spyttet på de blir hatet, mens i norge betaler man skatt som bla annet går til utlendinger som trenger hjelp! de får det de trenger.

Utlendinger har behandlet meg mest dårlig jeg synes ikke mye positivt om de som kommer inn her å sitter på ræva.

Mange kan være greie men når jeg tenker på utlendinger generelt tenker jeg på frekke idioter!
Sitat av van nif jeset
Mange utlendinger ser på norske akkurat som norske ser på utlendinger, vi i norge er greie med utlendinger!

Hvordan får norske jenter det i muslimske land når de ikke dekker seg til?
Noen blir spyttet på de blir hatet, mens i norge betaler man skatt som bla annet går til utlendinger som trenger hjelp! de får det de trenger.

Utlendinger har behandlet meg mest dårlig jeg synes ikke mye positivt om de som kommer inn her å sitter på ræva.

Mange kan være greie men når jeg tenker på utlendinger generelt tenker jeg på frekke idioter!
Vis hele sitatet...

noe som sikkert er sakt før i threaden men alle gjenger har noen sure epler!

og kan si det sån at jeg tror ikke det er mange som liker de som kommer til lande bare for å leve på trygda og ikke gjøre en damn shitt!
en grunn til at noen ikke liker utlendinger er vell kansje fordi at har sett hvordan de tar imot folk med andre hudfarger eller religioner i andre land,spessielt gamle folk!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av van nif jeset Vis innlegg
Mange utlendinger ser på norske akkurat som norske ser på utlendinger, vi i norge er greie med utlendinger!

Hvordan får norske jenter det i muslimske land når de ikke dekker seg til?
Noen blir spyttet på de blir hatet, mens i norge betaler man skatt som bla annet går til utlendinger som trenger hjelp! de får det de trenger.

Utlendinger har behandlet meg mest dårlig jeg synes ikke mye positivt om de som kommer inn her å sitter på ræva.

Mange kan være greie men når jeg tenker på utlendinger generelt tenker jeg på frekke idioter!
Vis hele sitatet...
Må nok si meg veldig enig med det van nif jeset sier, fordi de som kommer fra Somalia, Pakistan, Makedonia, Albania, osv osv er som regel idioter. Før DU, kjære leser, begynner å hate meg for det jeg nettopp sa, får du lese resten av innlegget først. Jeg snakker om aldersgruppa mi, 16-17 år, og dette sier jeg utifra personlige erfaringer. Hver eneste somaler jeg har møtt, med unntak av én (og det blir en del folk), har vært jævla idioter, hele gjengen. De skal så veldig prøve å imponere norske jenter, ved å skryte av hvor hardt de slo til "han ene pottetten".

Jeg var i Frognerparken på kvelden i Oslo en stund tilbake, bare gikk en tur med to gode venner av meg. Når vi kom opp til trinnet under Monolitten, så kom en somalsk jente bort til oss og spurte om det var noen av oss som røyka. De to andre pekte på meg instinktivt, og jeg begynte å dra fram røykpakka. Så ropte hun plutselig på noen, og ut av ingensteder kommer 10 - 11 somalere til, og alle spør om røyk. Jeg ga til noen av dem, fordi jeg begynte å slippe opp, men det var så mange som insisterte på at de skulle så absolutt ha. Det var en som gikk så langt som å dra ut seks røyk ut av pakka mens jeg så en annen vei. Da spurte jeg: "unnskyld, hva driver du med?" med en helt vanlig tone. "Er du frekk eller, din jævla fitte?" var svaret jeg fikk. Vi bare begynte å gå, det var tross alt røyk, ikke så veldig mye å tenke på. Vi gikk 15 - 20 meter lenger bort, og la merke til at de fulgte etter oss. Så begynte vi bare å diskutere hvilken vei vi skulle gå, fordi vi kunne gå opp trappa, videre en vei og trappa ned. Mens vi diskuterer, kommer han som tok røyken fra pakka og dytter til meg. En av vennene mine kommer i mellom, og blir slått til. Så starta egentlig et masseslagsmål mellom oss tre og 12 andre. Til og med jentene prøvde å sparke oss. Guttene brukte belter som pisker. Og ikke én eneste av dem var nordmenn.

Kall dette hva du vil, men jeg kaller det for en grunn god nok til å holde seg unna somalere, fordi veldig, VELDIG mange av de jeg kjenner har opplevd veldig mye av det samme som det jeg nettopp fortalte.

Er ikke norsk selv, men grunnen til at jeg ikke sier noe om nordmenn er fordi de ikke er så jævlig voldelige og truer med å ringe og få ned 20 personer (som man forresten omtaler "brødre") og få DEM til å gi deg juling. Alle som ikke er norske kommer aldri til å få respekten min igjen hvis de noensinne gjør noe sånt. Og jeg driter i om jeg har kjent dem i flere år. Hvis man gjør noe så feigt som dét, så kan man bare dra til helvete.

MEN! Hvis jeg blir introdusert for noen av venner av meg, så bruker jeg tiden til å bli kjent med dem og om det blir noe "investering" å bli venner med dem.

Jeg har fordommer, i likhet med absolutt alle andre, men jeg lar ikke dem ta overhånd. Gi alle en sjanse og ha et åpent sinn, mener jeg.
Sist endret av alcoh0l^2; 8. desember 2008 kl. 11:02.
Sånn som du ordlegger deg i tråden din, så er det du som er rasisten. Du sier vi tar alle "utlendinger" under en kam... Tror du skal ta en titt på det du skrev selv jeg...
hater meg fordi jeg er svart,
frykter meg fordi jeg er brun,
ler av meg fordi jeg er gul,
eier meg fordi du er hvit.

Skrev på ungdomskolen 10 år siden. Er ikke mye som har endret seg siden det. Det er litt litt som eldre som ikke liker ungdommer fordi ungdommer raner eldre. Veldig få, men noen. Sånn er det med de nye norske beboere også, du har rashool familie, men de fleste passer på de eldre som vi ikke gidder gjøre selv, kjører buss og prøver å passe inn i en kultur de ikke forstår.

For meg er det nok at du følger kardemommeloven. Mørk i Norge er som hvit der det er mørkt. Du møter ekstra motgang, trist ja og jeg kan ikke stå inne for det. Men ser ikke ut til å bli bedre med årene. Kan hede dine barns barn? Når kultur og landegrenser er vasket ut.
Kansje dtte virker dumt men jeg driter i hudfarge og relegion så lenge en "utlending" snakker til meg på noenlunde norsk, er ikke rasist men liker at folk tar seg bryet me og lære seg norsk. Arbeider du og betaler skatt så er det bare sneversynte drittsekker som du ha problemer med, håper du ikke drar alle nordmenn over en kam. Finnes folk som setter pris på alle som bidrar til felleskapet siden vi lever i et sosial demokratisk land.
Jeg er fornøyd så lenge du følger våre regler og oppfører deg pent. Det gjelder egentlig nordmenn også da
Min erfaring med utlendinger, ihvertfall på skolen, er at så lenge de snakker norsk bra nok, så er det i de aller fleste tilfeller helt normale faktorer som spiller inn på om de blir likt eller ikke. En kul eller morsom mørkhudet person blir inkludert. En som ikke forstår noe, eller er generellt ukul, vil mottas som dette. Hvis stygge, rasistiske ord blir uttrykt er det som regel noe annet som ligger bak.
bli kjendis i Norge og nordmenn elsker deg!
Er ikke værre enn det...
Rasisme blir vi ikke kvitt på jorda, bare å innse det nå enn siden. Det burde være allmennkunnskap.
Selvfølgelig er det ikke rettferdig, men de eneste som kan gjøre noe med det er "oss selv" og mennesker er egoister så det holder.
Og du får ikke et nazi-svin til å ikke være nazi hvis hele oppveksten hans er preget av dårlige minner fra barndommen som er forårsaket av utlendinger.
Får heller ikke en neger i Afrika til å like hvite når den eneste hvite han vet om er de hvite som bor på den store gården på andre siden av byen som måtte bruke jordet til en i familien til å bygge hus på. Og nå sliter familien med mat og penger.
Det er like mye rasisme begge veier, eller det er ikke todelt, men "mange-delt". gjelder mange forskjellige folkeslag. Det er bare det at de hvite sitter med "makta og pengene" og de hvite liker å tenke at rasisme går svart mot hvit, men dere som ikke er hvite kan betrygge dere med at om en del år finnes det ikke hvite mennesker på jorda lenger. Vi er i et stort mindretall.