Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 965
Jeg har en HP pavilion dv5 fra 2009, med win 7 og 64 bit os. Trenger mer ram da pc jobber tregt og jeg kan ikke gjøre 2 ting samtidig.. Det er ikke aktuelt å bytte pc. , så derfor må jeg ha ekstra ram. Hva anbefaler dere? Har 3 gb ram fra før. (skal nevnes at jeg spiller spill som krever litt, bl.annet wow)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hvilken DV5 har du? Det er (såfremt jeg kan se) flere modeller med litt ulike spesifikasjoner på minnestøtte, så trenger å vite det.


Det er forøvrig ikke alltid RAM'en sin skyld, sjekk at du ikke har for mange prosesser i bakgrunnen, og sjekk etter virus/malware som bruker ressurser.
Sist endret av Freddy_fred5; 20. mars 2014 kl. 10:33.
Vil tro maskinen bruker RAM av type SO-DIMM DDR2, som er dyrt i store minnestørrelser. Komplett har et kit med 2x 4GB til 1799 her. Pass på at de billigere "4GB" er 2x 2GB. Ville egentlig anbefalt ny maskin, for å være ærlig. Har en dv6 fra den tiden selv, og den kjenner jeg må byttes ut snart.
Sist endret av L33tenGutt; 20. mars 2014 kl. 12:07.
Trådstarter
14 0
dv5 3000 1021 eo tror jeg betegnelsen er på den.
Heisann

I følge produktspesifikasjonen til HP så støtter PCen din maks 8 GB RAM. Den har 2 minnebanker og slik PCen din er konfigurert nå så inneholder den 1 minnebrikke på 1 GB og 1 minnebrikke på 2 GB.

Du trenger minnebrikker av typen DDR2, SO-DIMM 200-pin, 800 MHz (PC2-6400), 1,8V, ikke ECC, ikke bufret minne.

Som L33tenGutt skriver så koster de en pen slant, så det kan godt hende at du vil merke en større ytelsesforbedring dersom du bruker pengene på en SSD isteden. Hvis du kjøper et "kit" så kan du klone den eksisterende disken din, slik at du slipper bryet med å installere OS og programmer på nytt.