Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 8008
Visste dere at Imodium/loperamid visstnok skal hjelp bra mot abstinenser av heroin og andre opiater?
For Imodium er visst et opiat... (om en et svakt et, kapslene er jo på kun 2 mg)

Jeg leste om det på et annet forum. Jeg hadde ingen anelse om det.

Hva har dere andre hørt?

(Ikke at det er noen lur idé å ta for mye Imodium... ...hehehe)
Det har ingen stimulerende effekt. Les i felleskatalogen.no .
Virker bare på tarmene: det lammer tarmene på samme måte som opiater/opioider.
Hjelper ikke på abstinenser, men hjelper seff på diarè v/abstinenser, men igjen utsetter du bare problemet, tarmene vil reagere og bli hyperaktive igjen når du slutter med Imodium :s
Ja det er sånn, det stoffet er et syntetisk opioid som kun binder seg til reseptorer i tarmveggene og ikke i sentralnervesystemet. Derfor hjelper det ikke mot noen abstinenser (annet enn diaré). Noskapin for eksempel er et opioid som binder seg til reseptorer i sentralnervesystemet (men ikke my-reseptorene kun sigma-reseptorene) og virker derfor heller ikke mot typiske abstinenser som skjelvninger eller kramper. For å motvirke abstinenser ved avhengiget må man bruke et opioid som binder seg til my-reseptorene i sentralnervesystemet og gir rusvirkning.
Trådstarter
Sånn å forstå ja. Følte meg først nesten litt snytt, for da jeg sluttet med heroin hadde jeg et helvete med abstinenser. Og tenk om jeg kunne vært spart for det hvis jeg hadde tatt Imodium liksom.
Men da var altså svaret på det nei. Godt.

Noskapin? Er ikke det den reseptfrie hostesaften som smaker like ille som tran? Er det et opiat? Det visste jeg ikke.
Noskapin er hostesaften som smaker Noskapin ja (smaken er så ille at ordet ligger i banneordsvokabulæret mitt).
Trådstarter
Heldigvis finnes Noskapin i tablettform også. Da slipper man den jævlige smaken.
usertitle import
bleh's Avatar
Leste "The Naked Lunch" igjen her en vakker sommerdag, og tenker umiddelbart på Apomorphine når denne tråden dukket opp.

Ingenting bevist enda, men ble visst suksess for enkelte heroinister.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apomorphine
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har tips mot smertene i beina og søvn under heroin-abstinenser?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Noen som har tips mot smertene i beina og søvn under heroin-abstinenser?
Vis hele sitatet...
Kommer helt ann på. Tenker du på medisiner? Isåfall, hvilke? A, B, C eller F preperater? Hva har du tilgang på?
Hva med Lyrica? Det er tross alt et Antiepileptikum, og kan fint brukes til f.eks Nevropatisk smerte. En av bivirkningene er døsighet/tretthet og det er jo også ypperlig om man sliter med søvnen. I tillegg er det bare et C-preparat per dags dato, til tross for at det potenserer en rekke stoffer som alkohol og benzodiazepiner. Ellers tror jeg at jeg ville gått rett på Mogadon med mindre toleransen var for høy, og kuttet det ut med en gang prosessen var ferdig.
Reseptfritt er det desverre de kjedelige paracet og ibux preparatene.
Om du blander: 1 stk 500 mg paracet med 1 stk 600 mg ibux, 3 ganger dagen.
Ønsker deg lykke til :-)
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Noen som har tips mot smertene i beina og søvn under heroin-abstinenser?
Vis hele sitatet...
Catapresam grunnen er de høye blodtrykket og forminsket blodkjærl.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Catapresan ja som nevnt, har nettopp slutta med heroin og dolcontin, siste inntak var forrige søndag, har ligget denne uka med heavye abstinenser men med Catapresan har det vært tålelig, den gjør slik at blodårene hverken utvider seg eller trekker seg sammen og senker blodtrykket og man slipper svetting og kribling, meget effektiv spør du meg og tviler på at jeg hadde klart det uten.
Har hørt at cetrizin hjelper mot de restless legg greiene ved abstinens. Har aldri vært opiodavhengig, så kan ikke svare fra erfaring. Men kilden min stoler jeg på. Oppskriften var imodiun mot magen og cetrizin mot beina, så vidt jeg husker.