Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1701
Tenkte jeg skulle linke til en svært interessant dokumentar om cannabis og kan være et viktig kort i rusdebatten. Både dere for og i mot legalisering / avkriminalisering.

Denne filmen tar opp veldig mange viktige poeng og må si at det gikk opp veldig mange lys for meg etter å ha sett den

"The Union - The business behind getting high"

http://documentaryheaven.com/the-uni...-getting-high/

Virkelig anbefalt til dere som er opptatt av denne problematikken..

Er samfunnet virkelig så trangsynt?
Tror den filmen ble postet i en annen tråd, men på en annen side, så burde den filmen være sticky her på rusdebatt forumet.
Jeg har sett filmen flere ganger, men lurer litt på om alt som blir opplyst om i filmen faktisk kan dokumenteres...? Klar over at det er en veldig god film og kanskje den mest seriøse om emnet, men stemmer alt som kommer frem i denne filmen?
▼ ... over en uke senere ... ▼
De har jo ørten kilder til påstandene de legger fram på bordet. Jeg elsker den filmen, beste dokumentaren jeg har sett!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Apropos et trangsynt samfunn, dette er ikke en dokumentar om cannabis, men en dokumentar om narkotikapolitikken vi fører i Norge. Filmen burde vært obligatorisk for våre politikere.
Åra som går: http://www.youtube.com/watch?v=_uf74FLOyAs
Likte virkelig denne filmen! Takk for post!
Har nettopp sett denne ferdig. Selv om den er noe gammel har den bare forsterket mitt syn på dagens narkotikapolitikk. Og det er nettopp fordi den er gammel at den merker meg som den gjør. Fordi vi snakker idag om akkurat de samme problemene. Men vi er ikke kommet et sekund nærmere en løsning. Vi stigmatiserer disse menneskene på akkurat samme måte. Denne videoen er mer et bevis på at vi ikke blir noe særlig klokere med tiden når det kommer til narkotikapolitikk.

Jeg er ikke en stor tilhenger av Bjarne Håkon Hansen(som politiker). Men han var ivertfall på rett spor(når det gjelder rus politikk). Hvis vi hadde en uavhengig rus minister, som ikke tilhørte noe parti. Som hadde for jobb og se realistisk på rusproblematikk. Så ville godeste Hansen vert min kandidat. Han er radikal, men han er ikke blind. Han ser på resultater ellers i Europa og vil prøve i Norge det han ser, men han møter motstand. Idag har han desverre ingen makt, da han ikke lenger er helseminister. Og det er synd.

Stoltenberg utvalget prøver og ta opp arven men det klarer de desverre ikke.