Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1104
Hei!

Funderte litt på et fenomen som jeg har opplevd et par ganger (er ganske så sjeldent, men morsomt når det inntreffer).

Når jeg drømmer, så hender det at jeg drømmer at jeg "tripper". Det vil si, i drømmen så føler jeg og opplever en rus, uten at jeg selv har tatt noe rusmiddel i forveien av drømmen. Opplevelsen i drømmen er sterk og veldig ekte, så sterk at man skulle tro at hjernen klarer å iverksette en rus, på egenhånd.

Er det noe i dette?
Har ıkke noe vıtenskapelıg svar, men har det sann ınnımellom selv! Kjedelıg og vakne da ja
Er vel bare å nyte det, pleier å være ganske gøy!
Noen som vet om det er noe i at hjernen produserer DMT når man drømmer, eller er det bare BS? Drømte at jeg trippet i går, men bare visuelt. Dog helt på samme måte som når man tripper.

Sitat av 0bs Vis innlegg
Har ıkke noe vıtenskapelıg svar, men har det sann ınnımellom selv! Kjedelıg og vakne da ja
Vis hele sitatet...
Hva har skjedd med prikken over i-ene dine?
Har selv opplevd dette et par ganger. Har aldri trippet i virkeligheten, men etter å ha lest flere hundre rapporter i tillegg til å ha lest i flere hundre timer vil jeg si at jeg har en formening om hvordan det oppleves. Drømmen var så og si akkurat slik jeg hadde forventet at LSD var (I den drømmen jeg trippet på dette). Ellers har de to drømmene mine om Cannabis helt lik slik jeg oppfatter dette i virkeligheten.

Veldig morsomme drømmer! Skulle gjeeerne kombinert dette med en lucid dream jeg har 100% kontroll over.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
DMT produseres i hjernen, men det er (i følge wikipedia) bare spekulasjoner som sier at det har tilknytning til visuelle drømmer, nær-døden-opplevelser etc.
Sitat av HomerJay666 Vis innlegg
Noen som vet om det er noe i at hjernen produserer DMT når man drømmer, eller er det bare BS? Drømte at jeg trippet i går, men bare visuelt. Dog helt på samme måte som når man tripper.



Hva har skjedd med prikken over i-ene dine?
Vis hele sitatet...
Det finnes teorier om at DMT skilles ut mens man drømmer. Andre teorier går ut på at DMT skilles ut ved stress-situasjoner som fødsel/død eller nær døden opplevelser. Det spekuleres også i om DMT kan skilles ut ved meditativ ekstase, ut av kroppen opplevelser eller at DMT kan være forklaringen på "alien abduction".

Interresante teorier - men dog ikke vitenskapelig bevist.
Jeg opplevde dette i forrige uke, men når jeg våknet hadde jeg sinnsykt anspent kjevemusklatur og dette vedvarte store deler av denne dagen.
Dette var uten tvil en meget spesiell opplevelse.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av HomerJay666 Vis innlegg

Er ikke det at man vet at man drømmer da? To fiskjellige ting da i såffal

Hva har skjedd med prikken over i-ene dine?
Vis hele sitatet...
Var i tyrkia med tyrkisk tastatur hvor de har to forskjellige "i"'er. Den uten prikk står der vår med prikk er. Tenker ikke over det