Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 4387
Sitat av mo3 Vis innlegg
Og en liten ting til, som jeg har erfart på forumet, er at det er litt propaganda når det gjelder bruk rusmidler også. Har fått inntrykk av at rus bare skaper lykke og evig liv i hverdagen, jo noen rusmidler er ikke så farlige som staten skal ha det til, men det fins også folk som sliter med rusmidler. Takk for meg.
Vis hele sitatet...
Eh? Har du lagt merke til alle trådene om folk som er avhengig av diverse legemidler og andre rusmidler? Mange av tripp-rapportene høres ut som det er fine turer i skogen med fine farger og halvskumle sommerfugler, men jeg finner langt flere tråder om folk som har lyst til å slutte. Selv mener jeg at rusmidler er finfin ting i moderate mengder og hvis du har kontroll på det - som de fleste har, men de hører man aldri om, selvsagt.

Rusmiddelforumet her på freak.no er her for å hjelpe folk til å forstå hvilket rusmiddel de faktisk har tenkt å prøve. Og det beste med forumet, er at ingen dømmer deg hvis du har lyst til å prøve et rusmiddel. Jeg for eksempel hadde bestemt meg fullt og helt for å prøve cannabis, og uten å ha lest her på forumet først hadde jeg sikkert sittet å hatt noia i et par timer. ^^
Sist endret av Boo-Boo; 24. mai 2010 kl. 16:03.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det nytter ikke å diskutere med rus(miss)brukere her på forumet, de har rett uansett. Jeg selv bryr meg ikke om at dere bruker rusmidler, men jeg syns det er bra at noen kanskje tar avstand fra det når Politiet komme på skolene for å "skremme litt" . De aller fleste funker fint uten rusmidler, så hvorfor begynne me det? Ja dere sier kanskje det er godt osvosv, Men noen klarer seg uten det, såklart uten og ha prøvd det også da. Alikevel så er det noen som ikke bruker det, Og det tror jeg er fordi rusmidler ikker er akseptert av noen I det Norske samfunnet, nettopp pga propaganda. Jeg drikker ikke Alkohol engang, fyller straks 19 av eget valg, ikke fordi jeg er hjernevasket.

Og en liten ting til, som jeg har erfart på forumet, er at det er litt propaganda når det gjelder bruk rusmidler også. Har fått inntrykk av at rus bare skaper lykke og evig liv i hverdagen, jo noen rusmidler er ikke så farlige som staten skal ha det til, men det fins også folk som sliter med rusmidler. Takk for meg.
Vis hele sitatet...
Det er synd at du ser slik på forumet, jeg kan dog skjønne det: De få ikke brukerne som har f.eks utalt seg i legaliseringsdebatten har ofte blitt bombardert med saklige og ganske mange usaklige argumenter.

På samme måte som at du ikke har noe i mot brukere, har jeg heller ingenting i mot avholdsfolk.
Klart man klarer seg uten rusmidler, på samme måte som at man klarer seg uten brus og sjokolade. Men jeg tror du formulerte deg feil når du mener at ingen i det Norske samfunnet aksepterer rusmidler?

Rus har blitt brukt av mennesker i flere tusen år, jeg velger å ta en liten sammenligning med prostitusjon, verdens eldste yrke:
Mennesker søker lykke og distraheringer fra livet i forskjellig grad: Noen er lykkelige med en tur i skogen, andre drikker noen øl, en tar seg et trekk fra en joint, eller besøker en eskortejente.

Det jeg, og endel andre her vil frem til: Vi har sett propaganda slå feil, virkelig feil og faktisk mot sin egen hensikt. Ikke alle her i landet bor på det utopiet du beskriver eller har vokst opp i en perfekt verden.
Klart, man kan dra inn barnevernet og familieomsorg: Men når ulykken først er ute, slik at et ungt menneske allerede har liten tillit til de voksne, vil propagandaen dytte de lengre ned i søla.
De begynner med illegale stoff som gir de den sårt savnede lykkefølelsen, de får et miljø som aksepterer dem og videre kan utvikle rusbruken til farligere stoffer og sist men ikke minst: De står i mot de voksnes pekefinger om å ikke ta disse farlige stoffene.

Så at du er snart 19 år og aldri har rørt rusmidler er kjempefint, men desverre er det ikke alle som ender opp slik, og de er en ganske stor andel folk å ignorere.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Hvor har du dette fra?
Vis hele sitatet...
http://www.smart-kit.com/wp-content/uploads/2007/04/alcohol-brain.jpg

(det er ikke sikkert "etser" var den korrekte fagterminologien å bruke.)

Sitat av Stratops Vis innlegg
Er det dette du mener med riktig informasjon?
Vis hele sitatet...
Jeg stilte et spørsmål, som du heller ikke svarte på.

Sitat av Stratops Vis innlegg
Mye lettere å røyke daglig enn det er å drikke daglig.
Vis hele sitatet...
...fordi? Man må pisse oftere, og det er stress? Fordi naboen din har ti planter i kjelleren, og du alltid har noe å røyke tilgjengelig? Begrunn påstander med en hypotese, i det minste.
Sist endret av Exmagician; 24. mai 2010 kl. 20:05.
loathsome: Først må jeg si at jeg synes det er dårlig at du ikke linker til hvor du får bildet fra. For alt jeg vet er det datamanipulert og det har derfor ingen kredibilitet. Jeg antar at du fant det ved et tilfeldig søk på Google bilder, eller via den siden her. Jeg må si at jeg forventet en bedre kilde. Det bildet viser stort tap av masse i hele cortex (ihvertfall av det vi ser på bildet), noe som ikke er vanlig ved kronisk alkoholmisbruk. Da er det den fremste delen av cortex, altså på prefrontal cortex i pannelappen. Det har de ikke med på bildet engang. Det viser ikke engang samme snitt av hjernen! Det er jo helt meningsløst å sammenligne forskjellige deler av av den! Det «tapet» av hjernemasse, både ved hjernebarken og ved ventriklene, kan forklares ved at de har tatt et snitt lengre frem av hjernen.

Når det er sagt, sier jeg meg enig i at kronisk alkoholmisbruk kan føre til et tap av hjernens volum. Ikke ved at det etser bort hjernen, slik det bildet prøver å vise, men det forsterker den naturlige volumreduksjonen som skjer hos alle mens man blir eldre.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Jeg stilte et spørsmål, som du heller ikke svarte på.



...fordi? Man må pisse oftere, og det er stress? Fordi naboen din har ti planter i kjelleren, og du alltid har noe å røyke tilgjengelig? Begrunn påstander med en hypotese, i det minste.
Vis hele sitatet...
Etser er ikke bare feil terminologi, det er feilaktig og fryktinngytende. Det er selvmotsigende og idiotisk når du først anklager politiet for å spre feilaktig informasjon for så å gjøre det samme. Politiet juger sjelden, men de gjør det samme som deg. Bruker feil ord for å få det til å høres mye verre ut enn det er.

Hvis du har noen som helst erfaring med cannabis og alkohol vet du veldig godt hvorfor det er lettere å røyke daglig enn å drikke (mye) daglig, alkohol gir deg hangover.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Hvis du har noen som helst erfaring med cannabis og alkohol vet du veldig godt hvorfor det er lettere å røyke daglig enn å drikke (mye) daglig, alkohol gir deg hangover.
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis riktig. Det er ikke slik at cannabis automatisk har den egenskapen at det er lettere å bruke hver dag enn alkohol. Mennesker kan "fint" benytte seg av alkohol hver dag eller flere ganger i uken, dette er individuelt. Videre er verken det ene eller det andre rusmiddelet noe sunt å bruke på denne måten.
Sist endret av Sky; 25. mai 2010 kl. 18:58.
Sitat av loathsome Vis innlegg
http://www.smart-kit.com/wp-content/uploads/2007/04/alcohol-brain.jpg

(det er ikke sikkert "etser" var den korrekte fagterminologien å bruke.)
Vis hele sitatet...
http://www.easy-share.com/1910367137/alcohol-brain.jpg
http://www.easy-share.com/1910367137/alcohol-brain.jpg

Det jeg prøver å vise er at kilder er viktig

Half a gram*

Du sier ingen ting om hva slags hjernescann vi se på, og oppgir ikke kilder, hvordan skal vi da tolke materialet ditt?
Sist endret av olli408; 25. mai 2010 kl. 19:16.