Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4279
Er jo mange påstander rundt røyking på folie og alzheimer, lungekreft og andre ufyseligheter.

Har røyket rundt et gram hver dag på folie de siste 11-12 årene, troende at disse avgassene forsvinner totalt så lenge jeg brenner folien før bruk.

Noen som vet noe om skadelighet av brent folie?
Ifølge min logikk bør det gi overhodet ingen skade (andre enn de som følger røyking generelt).
Ohey, da tar vi denne diskusjonen atter en gang! Neida, men du har rett. Finner ikke trådene der dette ble debunket, men de finnes Flere.
Hvis du røyker hver dag og har gjort dette i 11-12 år, hvorfor ikke kjøpe en kvalitets bong? Trur ikke folie er så skadelig, men fortsatt. Er det ikke klunder å måtte brenne hull i en ny flaske og ta på folie hele tiden, eller?
Sist endret av Pillfreak; 20. mai 2017 kl. 23:35.
Trådstarter
Nei, fant ikke trådene selv. Ihvertfall ikke noen jeg ikke måtte lese 40 poster for å finne noe svar.
Hatt en del glassbonger, men knuser for lett. Glad i å duppe

Bruker gjerne flaska flere ganger. Legger ny folie over det eksisterende hullet å brenner på folien i overkant til brønnen blir varm nok Sitter bom fast
Gjør akkurat det samme som deg Stuk3hue, etter bongen min knuste ble det frem med folie og flaske.
Selvfølgelig er jo bong å foretrekke, men av ymse årsaker er det jo ikke alle som kan ha en bong stående hjemme heller.

Hørt mange påstander om dette, men med tanke på at alufolie i utgangspunkt brukes til mat så tror jeg ikke det skal være så farlig.
Vil tro dette heller var et mye større problem tidligere da ''tin foil''(tinnfolie) var en greie.
I lengden så er det nok ikke bra, men det er det jo stort sett aldri noe som er.


Fant denne artikkelen ifra 2016 som mener farene ved bruk av alufolie på slike måter er svake til ikke-eksisterende.

''The process by which Alzheimer’s affects the brain is due to plaques, which are caused by excessive concentrations of the Amyloid Beta protein in the brain. These proteins are sticky, and clump together. As they build up, they disrupt cellular communication, eventually causing neural pathways to breakdown. This results in loss of memory, difficulty in problem solving, and general confusion.

THC has been proven to stop this process by blocking the acetylcholinesterase (AChE) enzyme, which catalyses amino acids into the plaque proteins. In addition to being an effective amyloid inhibitor, THC helps neural cells stay healthy and protects them against damage.

Because the use of THC actually helps prevent and even treat Alzheimer’s, smoking from aluminium foil would be mitigated by what is being smoked.

Perhaps you’re worried that the short-term memory loss, confusion and paranoia are due to the aluminium? It’s not likely. Aluminium is a fairly reactive metal and on exposure to the atmosphere it quickly forms a surface layer of aluminium oxide, which protects the underlying metal from further reaction. Any aluminium that winds up in the smoke would be in the form of this oxide.

There is little data on aluminium oxide toxicity, but it appears to be about as toxic as other fine particulates. Additionally, a number of recent studies have indicated that the proposed link between Alzheimer’s disease and aluminium is weak or nonexistent.''
Vis hele sitatet...
http://herb.co/2016/05/12/smoking-aluminium-really-bad/
Om ikke aluminiumsfolien er så gærn, er det jo mange som bare brenner et hull i flaska og legger aluminiumsfolien oppå plasten.
Når du da brenner, så vil det jo i det minste vaporisere dritt fra plasten.
Gå i det minste til anskaffelse en "lum" som du har oppi colaflaska
Har også hatt ett inntrykk av at det skjer noe med folien hvis du varmebehandler før du tar det første trekket. Men det du får i deg er nok ikke gasser osv, men alu spon. Ikke direkte farlig, men kan det unngås hadde jeg vel gjort det ;D
Det er ,uansett hva dere sier, bedre å bare røyke på en ordentlig bong med piperister (som er laget for det formålet å bli røyket på).
Og hvis bongen knuser så fort, så får dere kjøpe en akrylbong da. Da er man litt tryggere på at det ikke kommer med noen lugubre avgasser (slik som nevnt over, plasten fra drikkeflaska f.eks)
Jeg hadde ikke gamblet med alskens dårlige rettferdiggjøringer for å røyke på den mest sleazy måten som finnes.
Det er helsa dere gambler med - hvorfor ikke ta et lite steg i å forebygg skader?
De få gangene jeg har kjørt flaskebong har jeg fått de verste white trash vibbene av meg og folka jeg er med, spesielt siden vi ofte stod å gjemte oss i garasjer.

For ikke å snakke om den ettersmaken du får når du legger alu folie rett på flaska samt har blanda med tobakk :S
Nå handler ikke denne tråden om at bruk av bong er bedre en flaske, det er noe alle vet ifra før av og som jeg skrev i inlegget litt lenger opp:
Det er ikke alle som har mulighet til å ha en bong stående hjemme eller bare kjøpe seg en bong når det måtte passe, uansett om det er glass, akryl, teflon eller stein.

''Aluminum oxide is one of the most prevalent materials in the earth's dirt, which you'll eat a peck of in your lifetime, so it can hardly be called hazardous.''
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2782734/

Du får faktisk i deg mer aluminum oxide fra mat og drikkevann en du gjør av å røyke mekk igjennom et filter laget av aluminium.
En lighter blir heller ikke varm nok til frigjøre aluminum oxide (igjen, en grunn til at aluminium blir brukt til mat)
En vanlig standard lighter holder 800-900C, den laveste temperaturen som er oppført for aluminium er 1209C.

Det er ikke før du begynner å jobbe med Bauksitt daglig (eller at du begynner å spise aluminium ellernoe sånt shit) at du trenger å bekymre deg for helseproblemer knyttet til giftstoffene i aluminium.
Trådstarter
Kan vi stenge tråden nå, så har vi et raskt svar til de som lurer (og søker) i fremtiden? Takk for alle svar!