Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 9691
Hvor safe er det egentlig å bære litt green på sentralstasjonen? skal møte en kompis som skal gi meg som jeg tar tog til Kongsberg med.

- Four4
Er jo en av de minst "un-safe" stedene du kan bære med deg shit - politistasjon rett ved, og en fin plass for de å trene opp narkotikahunder. Du skal fremdeles ha veldig uflaks for å bli tatt.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av four4 Vis innlegg
Hvor safe er det egentlig å bære litt green på sentralstasjonen? skal møte en kompis som skal gi meg som jeg tar tog til Kongsberg med.

- Four4
Vis hele sitatet...
Gå inne så lenge du har det i lomma, er nok rimelig safe, men er kameraer overalt.
Gått igjennom der flere ganger med store mengder weed på meg uten at det er noe problem.
Bare gjør som du normalt ville gjort, gå igjennom og gå rett til sporet der toget går.

Stå/sitt helst litt borte fra folk så de ikke lukter det på deg samt pakk weeden godt inn og legg den feks i sokken/sekken/baggen eller noe sånt så går det bra.
Hvis du ser noen bikkjer så kan det jo være lurt skygge banen(så diskré som mulig), du trenger i hvertfall ikke oppsøke folk med hund. Sivil med hund går ofte i par, og hunderasen må du ikke la deg lure av, det kan være alt fra schaefer til små veskehunder.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Ikke gjør det. Mest sannsynlig går det bra, men det er også det stedet det er størst risiko for å bli snust opp. Dra til Nationaltheatret isteden hvis du absolutt skal. Et par buss og trikkestopp unna.
Opplevd hund 2 ganger. Ene gangen var politiet busy med å sjekke en gammel knarker, jeg gikk forbi med hjertet i halsen og lomma full av godis. MDMA, Ketamin, weed og brunt Dette var nede ved t-bane sporet.

En annen gang var jeg der med et par venner/venniner. Ene ble tatt til side. Hadde ikke noe på seg, men vi hadde røyka en jay tidligere. Vi andre bare satt oss ned mens hun ble ransakt. Kom meg unna da også, men bikkja lukte weed på fingrene til hun som mekka den. Dette var oppe i nærheten av Burger King.

Så nei, ikke gå med godis der med mindre det er dobbelt-vakumpakka.
Sist endret av Revbatim; 18. mai 2017 kl. 20:33.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke sett hundepatrulje på Oslo s selv om jeg tok toget tre ganger i uken i to år. Kan være at jeg bare har oversett det. Har også røyket fra pipe inne på doen på Oslo s noen ganger og har hatt med weed nesten hver gang jeg har vært der. Har forøvrig gullhår i ræven som man sier.
Ha shittet ditt i boxeren, de sjekker ikke så nøye ved vanlig stopp.
Viss det er lite så kan du ha det i munnen, de må ha ransakelses ordre og ta deg med på legevakt for å sjekke kroppen innvendig. Eller gjem det i boksen/trusa, bruker jeg å gjøre viss jeg møter politi. Bare pakk det godt inn. De skal ha god misstanke for å strippe deg.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om det er en mulighet Bruk togstasjonen på nasjonalteateret i stede
Gjør det litt utfordrende for politiet å ta deg. Putte sakene i boksern krever at du må inn på stasjonen og strippes for at du kanskje har noe på deg. På tiden de bruker på å gjøre dette rekker de å bøtelegge 2-3 junkier eller folk som går med shittet i lomma. Gjør det litt vanskeligere for dem slik at de heller prioriterer enklere saker for å få god statistikk.
Kall meg dum, men skulle jeg telt alle gangene jeg har har befunnet meg der i korte perioder mellom transportsmidler - det hadde vært mange. Har aldri støtt på noe problemer heller, må sies at mengden dop aldri har vært oppe i noe særlig straffeverdig.

Vær normal, ikke stress med noe så går det nok fint. Vil du være på den sikre siden planlegg det og evt gjør det et annet sted
Dude. Tog inn, møt på utsida av byen og ta bussen til kongsberg. Ihvertfall til du er utenfor byen før du evt setter deg på et tog :P

EDIT: Ah, hente LITT ja. Er det vel ikke så farlig. Grønt bør ihvertfall pakkes godt inn før du setter deg på noe transportmiddel.
Sist endret av Stuk3hue; 19. mai 2017 kl. 00:38.
Kan jeg hijacke tråden litt, da det handler om tog og dop? Noen her som har tatt toget direkte fra Oslo til Gøteborg? Aldri sett tollere på Oslo S, men toget stopper kanskje på grensa? Aldri hørt om det, men
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Kan jeg hijacke tråden litt, da det handler om tog og dop? Noen her som har tatt toget direkte fra Oslo til Gøteborg? Aldri sett tollere på Oslo S, men toget stopper kanskje på grensa? Aldri hørt om det, men
Vis hele sitatet...
Toll fra Gøteborg til Oslo, men ikke Oslo - Gøteborg. Men jeg vet ikke hvordan det er nå etter terror i Stockholm.
four4's Avatar
Trådstarter
25 1
Takk for masse svar folkens.

Satser på å dobbeltpakke, ha det i bokseren, og ta toget fra nasjonal th.

- Four4
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Kan jeg hijacke tråden litt, da det handler om tog og dop? Noen her som har tatt toget direkte fra Oslo til Gøteborg? Aldri sett tollere på Oslo S, men toget stopper kanskje på grensa? Aldri hørt om det, men
Vis hele sitatet...
Jeg ble stoppa på Oslo S, inne på toget til Sverige. Før toget gikk, kom en person og satte seg ved siden av meg, og så dro fram toller-id. Og jeg ser dem stadig på plattformen når sverige-togene kommer inn. Du har vel hatt flaks tenker jeg.

Toget stopper ikke på grensa lenger. Før stoppet det i Kornsjø /Charlottenberg, det gjør dem ikke lenger. All kontroll er på Oslo S eller senest i Halden.

Vil du unngå kontroll i Oslo, bytt tog i Halden. Da er du på et innenlandstog mellom Oslo og Halden. Dessverre får du da en times ventetid hver vei i Halden. Mot Stockholm må du ta lokaltoget til Kongsvinger og så lokaltoget inn til Sverige.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Har blitt stoppet etter å ha gått av tog på Oslo Sentralstasjon.

Det ene var flytoget, andre gangen var tog fra Göteborg.

Da jeg hadde gått av flytoget var det kun jeg som ble snakket til og de hadde spørsmål om hvor jeg hadde fløyet. Da de fikk høre jeg hadde flydd innenlands mistet de interessen.

Etter å ha gått av toget fra Göteborg gikk de gjennom bagen min, men ikke lommene mine.
Selv så ville jeg tatt toget inn/ut dit. Har selv ikke opplevd noe spesielt politi på buss, selvsagt kan det være billettkontroll men det bør gå fint.

Buss for luktfrie stoffer. Er stoffene som har mye odor pakket godt inn så går det bra.

Tog for alle steder med lite politi og lite folk generelt. Steder som Oslo-S osv. kan være en dårlig ide på visse tider av døgnet.

Privateid bil, motorsykkel eller moped hvis du vil ta minst sjanse. Det er jo utelukket at eieren eller andre i bilen er kjenninger av politiet. Hvis noen skulle være det kan det jo være at svartemaja bestemmer seg for å være ekstra drittsekk.
Sist endret av WilliamGreen; 19. mai 2017 kl. 11:33.
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Kan jeg hijacke tråden litt, da det handler om tog og dop? Noen her som har tatt toget direkte fra Oslo til Gøteborg? Aldri sett tollere på Oslo S, men toget stopper kanskje på grensa? Aldri hørt om det, men
Vis hele sitatet...

Sett mye snut på det strekket. Også med hunder. Både ombord mellom stasjoner og greit oppbud på oslo s.
Tatt tog mellom Oslo-Gøteborg tur/retur. Tollerne kom på i Fredrikstad og gikk av i Halden. På vei hjem kom de på i Halden og gikk av i Fredrikstad.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Skal man ha med seg noe ulovlig til Oslo S, vil jeg anbefale å gjøre det i rushtida eller en tid med stor trafikk. Da forsvinner man i mengden.
Bare la kameraten din putte det i en fyrstikkeske eller sigaretteske og gi den til deg. Dere kan gå på annen etasje på Burger King på stasjonen, ingen som ser noe der.
Eller gå uttafor Sentralstasjonen til den lille brua over til Oslo City og la ham gi deg det der.
Eller ta en liten spasertur med kompisen din på Byporten senteret ved stasjonen og "plutselig" gir ham deg en liten ting i hånda. Noe sånne greier.

Det finnes ikke noe Politi på Sentralstasjonen og ingen vektere med hunder heller. 100% trygt, bare du gjør det litt diskret.
Sist endret av aig; 30. november 2017 kl. 05:55.
Det passerer 150000 mennesker der hver dag, du skal være en kronidiot for å klare å bli tatt der, sjansen er mye større for å bli tatt ja, men om du ikke klarer å spotte hund og fører i god nok tid så burde du nok ta bussen.
Hvor mange folk tror dere ikke møter hverandre på området?
Hvor mange av de tror dere gir noe til hverandre i det de møtes eller iløpet av tiden de tilbringer på stasjonen?
Er jo bare å se normal ut.
Toll fra Gøteborg til Oslo, men ikke Oslo - Gøteborg. Men jeg vet ikke hvordan det er nå etter terror i Stockholm.
Vis hele sitatet...
Tollen går på i fredrikstad. Omtrent sett de daglig det siste året.
hvis noen kunne svart meg relativt kjapt hadde det vært konge. var på Roskilde i år og ble tatt med ca 3g weed, de sa jeg skulle få en bot tilsendt hjem. jeg ga fra meg adressen min (Trondheim) og fødselsdato samt navn. jeg flytta fra Trondheim til oslo og det som er et dilemma er at jeg ikke vet om bota kommer seg ned hit. noen som har noen erfaringer eller svar på hva som skjer? har ikke hørt noe på 4 mnd ish.