Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3106
hallo.

har i flere år slitt med angst, og har det siste året brukt div. benzoer hovedsaklig rivotril som en form for selvmedisinering. i starten da jeg først oppdaga hvor stor "nytte" jeg dro av dette mot tankekjøret spiste jeg iløpet av en uke rundt 10 stk (2mg). jobber turnus på sjøen, 4 uker på/av. en uke ut i forrige tur hadde jeg noen ganske ille dager prega av angst, aggresjon, irritasjon, spenningshodepine , ujevn pusting div..dog dette er problemer jeg har hatt lenge før jeg tok min første rivo, virka de kraftigere. etter en ukes tid ga det seg, slik angsten normalt pleier å forsvinne på sjøen , da det er værst når jeg er på land og har tid til å tenke. da jeg ble oppmerksom på dette med halvveringstid og høy avhengighetsfare gikk det opp for meg at dette muligens da var abstinenser jeg opplevde. har nå hatt et opphold på land på 4 måneder hvor jeg også har tygd rivotril, men aldri mer enn en om dagen. siste to ukene har jeg holdt meg til en kvart, maks en halv daglig. jeg har hatt flere opphold iløpet av denne tidsperioden og etter 4-7 dager merker jeg de samme symptomene som jeg opplevde sist gang jeg var ute på jobb. en kvart om dagen har vært nok til å holde disse unna. nå skal jeg ut på sjøen igjen og er redd for at det kommer til å smelle, selvom dosene jeg har tatt er langt mindre enn hva andre folk rundt meg tygger. vanskelig å si et eksakt antall, men iløpet av disse 4 månedene har det gått ned anslagsvis 100 2mg rivotriler. det jeg lurer på er om tidsperioden og antall piller er nok til å oppleve abstinenser som kan regnes som farlige. leser at det er viktig med nedtrapping, men gjelder det og for såpass korte bruksperioder? skjønner at folk som har gått på dette i flere år, med høyere doser, opplever de værste mareritt når de skal av. føler jeg har hatt et ganske moderat misbruk iforhold til mange andre. men bør jeg likevel ha med et par stykker jeg kan ta, dersom det skulle bli uutholdelig, eller bør jeg dra uten noenting og satse på det beste? har planer om å klare meg uten og takle angsten med andre virkemidler når jeg kommer tilbake på land igjen, men min arbeidsplass er ikke akkurat det beste stedet å oppleve anfall som følge av abstinenser på
Ville ikke gått cold turkey på sjøen. Ta med akkurat nok til og holde abstinensene borte og få sove. Ta så lite du klarer og sett som mål og bli helt benzo fri f.eks iløpet av den neste sjøturen. Hvis du får tak i Diazepam(Valium) ser jeg på dette so den beste benzo alternativet til nedtrapping.

Folk er meget forskjellige når det kommer til toleranse, avhengighet og abstinenser på benzo. ca 1 om dagen er mer en nok til og skape meget ubehagelige opplevelser ved bråstopp, for noen.
Kjør minstedosen som holder de negative effektene vekk når du er på jobb. Bare gjør som du allerede gjør, steady and slow.
1-2 uker med litt rebound angst og ubehag ish slik du beskriver det. Anfall tror jeg nok ikke du hadde fått heller på så svake og i litt korte perioder som det der..