Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3468
Anonym bruker
"Stinn Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! jeg har diverse spørsmål, myter(?) og meninger jeg håpte å få diskutert med dere.

- Her jeg bor er Snapchat stort sett gjengangeren når det gjelder kjøp og salg av rusmidler - Men er det egentlig trygt? Klarer politiet å hente opp igjen snaps om de får fatt i telefonen min? Er det tryggere å skrive i ''snap-chatten'' istedenfor å sende bilder med tekst?

- Dersom man noiier for å få razzia, vil det ha noe for seg å gni hasj forskjellige steder i huset for å ''forstyrre'' hunden ved ett eventuelt søk?

- Det ryktes at natrium vil ødelegge/forstyrre luktesansen til hunden. Vil det være ett sjakktrekk å legge det for eksempel i noen hjørner i huset? Vil hunden da bli ''satt ut av spill'' resten av søket (For alltid?)?

- Hvilke forhåndsregler/tiltak gjør du for å ''være safe'' dersom du skulle fått onkel på døren?

- På generell basis; Vil man få samme bot dersom man har brukerdoser for (feks) 1/3/5 forskjellige droger, eller øker boten jo flere typer stoff man blir tatt med?

- Er det vanskeligere å snakke seg vekk ifra ''intensjoner om salg'' dersom man oppbevarer cannabis i samme skuff som vekt, bags, osv? Eller er det aksept for at dette hører til brukerutstyr?

- Vil man lettere bli dømt for salg dersom man blir tatt med cannabis (feks 30g) men tester negativt på urinprøve? Hvordan ville du eventuelt forklart oppbevaringen når du ikke bruker selv?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
- Dersom man noiier for å få razzia, vil det ha noe for seg å gni hasj forskjellige steder i huset for å ''forstyrre'' hunden ved ett eventuelt søk?
Vis hele sitatet...
Ja/muligens. Hadde selv en kompis som alltid strødde litt speed rundt på gulvteppet når han fikk inn nytt, og da ble etter sigende hundene forvirra. Gjem greiene høyt i tillegg, så blir det vanskeligere for hundene.

- Det ryktes at natrium vil ødelegge/forstyrre luktesansen til hunden. Vil det være ett sjakktrekk å legge det for eksempel i noen hjørner i huset? Vil hunden da bli ''satt ut av spill'' resten av søket (For alltid?)?
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt. Såvidt jeg har skjønt, er ingen stoffer effektive i å forstyrre hunders luktesans. Det som dermot funker, er vakumpakking og hansker. Men kun en viss tid, lukt vil alltid sive ut til slutt.

- På generell basis; Vil man få samme bot dersom man har brukerdoser for (feks) 1/3/5 forskjellige droger, eller øker boten jo flere typer stoff man blir tatt med?
Vis hele sitatet...
Boten øker etter mengde og alvorlighetsgrad (altså heroin er mer alvorlig enn hasj). Du får vel vanligvis straff for det mest alvorlige forholdet; mange forhold kan øke totalstraffen/boten noe.

- Er det vanskeligere å snakke seg vekk ifra ''intensjoner om salg'' dersom man oppbevarer cannabis i samme skuff som vekt, bags, osv? Eller er det aksept for at dette hører til brukerutstyr?
Vis hele sitatet...
Det er indisier på salg, ja.

- Vil man lettere bli dømt for salg dersom man blir tatt med cannabis (feks 30g) men tester negativt på urinprøve? Hvordan ville du eventuelt forklart oppbevaringen når du ikke bruker selv?
Vis hele sitatet...
Å ikke bruke selv er faktisk skjerpende omstendighet. Det er vanlig å pushe til venner for å finansiere forbruket. Å selv holde seg unna "giften" du pusher på andre, betyr at du utelukkende har et finansielt motiv, og det blir ikke sett pent på av domstolene. Google it.
Sist endret av kallisti; 10. april 2017 kl. 18:55.
Skal prøve å svare etter beste evne fra egne erfaringer:

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
- Her jeg bor er Snapchat stort sett gjengangeren når det gjelder kjøp og salg av rusmidler - Men er det egentlig trygt? Klarer politiet å hente opp igjen snaps om de får fatt i telefonen min? Er det tryggere å skrive i ''snap-chatten'' istedenfor å sende bilder med tekst?
Vis hele sitatet...
Har selv brukt snapchat til slikt, både bilder og tekst, men aldri hørt noe om at de henter opp fra snapchat, men du kan jo alltids ha uflaks og ha en lagret samtale der inne eller få et bilde i det en snutefaen ser igjennom telefonen din. Har også kompiser som bruker steam, discord, whatsapp og et par andre forskjellige chatteapper uten at det har vært noe problemer.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
- Dersom man noiier for å få razzia, vil det ha noe for seg å gni hasj forskjellige steder i huset for å ''forstyrre'' hunden ved ett eventuelt søk?
Vis hele sitatet...
Dealern min har gjort dette, gulvet er også fult av bittesmå kickere som er nedtråkka og som må skrapes av.
De gangene han har hatt razzia har bikkja bare markert overalt uten at det har vært noe der. (vært tilstede under 2 av de hos han)

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
- Det ryktes at natrium vil ødelegge/forstyrre luktesansen til hunden. Vil det være ett sjakktrekk å legge det for eksempel i noen hjørner i huset? Vil hunden da bli ''satt ut av spill'' resten av søket (For alltid?)?
Vis hele sitatet...
Har hørt noe lignende bare med sort pepper, er litt usikker på om det vil fungere eller om det bare vil få bikkja til å nyse masse å bli ukonsentrert.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
- Hvilke forhåndsregler/tiltak gjør du for å ''være safe'' dersom du skulle fått onkel på døren?
Vis hele sitatet...
Aldri ha store mengder hjemme, brukerdoser godt gjemt men samtidig lett tilgjenglig så det bare er å gjemme den/kaste den om ulykken skulle skje.
Litt kjipt om du har alt mekkeutstyr liggende på bordet, askebegeret fult av jointsneiper osv når snuten kommer.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
- På generell basis; Vil man få samme bot dersom man har brukerdoser for (feks) 1/3/5 forskjellige droger, eller øker boten jo flere typer stoff man blir tatt med?
Vis hele sitatet...
Jeg blitt tatt med små mengder hasj 3 ganger.
Første gang, en mekkeboks det bare lukta hasj i. 2000kr
Andre gang, 0.6-0.8 med hasj. 2500kr
Tredje gang, 3g med shrooms og 0.4g hasj. 1500kr

Vet ikke helt hvorfor det er så forskjell på bøtene men ville trodd du fikk større bøter jo fler stoffer du har, samt mengden du har.
Kanskje det er forskjell på hva slags politimann og hvilket distrikt også men det vet jeg ikke.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
- Er det vanskeligere å snakke seg vekk ifra ''intensjoner om salg'' dersom man oppbevarer cannabis i samme skuff som vekt, bags, osv? Eller er det aksept for at dette hører til brukerutstyr?
Vis hele sitatet...
I overnevnte razzia hvor bikkja markerte overalt fant de også en pose med ziplock bags hos kompisen min, da begynte de å skulle hisse seg opp over at den var blitt flyttet på siden sist de var der.
Han oppbevarer dog rullepapir, filter og slike ting i en gammel og tømt spill konsoll.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
- Vil man lettere bli dømt for salg dersom man blir tatt med cannabis (feks 30g) men tester negativt på urinprøve? Hvordan ville du eventuelt forklart oppbevaringen når du ikke bruker selv?
Vis hele sitatet...
Det kommer litt ann på noen andre grunner også vil jeg tro.
Har du feks delt opp de 30 grammene i flere bags så vil de automatisk gå ut ifra at du dealer, før de tar en urinprøve.
Men har du ikke delt det opp så kan du alltids komme med en unnskyldning om at det er til eget bruk og at du har storhandlet ellernoe.
Sitat av Slæsken Vis innlegg


Det kommer litt ann på noen andre grunner også vil jeg tro.
Har du feks delt opp de 30 grammene i flere bags så vil de automatisk gå ut ifra at du dealer, før de tar en urinprøve.
Men har du ikke delt det opp så kan du alltids komme med en unnskyldning om at det er til eget bruk og at du har storhandlet ellernoe.
Vis hele sitatet...
enig der, si du fikk en jævli bra pris på det siste dealeren din hadde igjen, noe i den gata