Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2484
Hei, jeg har rootet min samsung galaxy A5, og er fornøyd og den går nå kjappere

Dog har jeg et lite problm, og det er at enkelte apper som Vipps, Tv2sumo osv ikke lar meg bruke appene da mobilen er rootet, og sier jeg skal fjerne rooten før jeg kan bruke dem.

Spørsmålet mitt er om noen vet hvordan jeg kan lure disse appene til å tro at mobilen min ikke er rootet slik at jeg kan bruke dem i en rootet versjon?

takker for svar
Uvaksinert 👍
Rootcloak og xposed måtte jeg legge inn.
Trådstarter
Sitat av daffe Vis innlegg
Rootcloak og xposed måtte jeg legge inn.
Vis hele sitatet...
Hvordan "legger" man inn dette ?
Uvaksinert 👍
Husker ikke akkurat hvordan jeg gjorde det, men var vel xposed først og så rootcloak. Det var litt knot husker jeg, men google hjalp meg så det gikk greit til slutt. Det er ikke fult like enkelt som å laste ned en app, men nå rooter man jo telefonen nettopp for å kunne legge inn/gjøre ting man ikke kan ellers, så litt googling må man regne med.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Xposed kan installeres med å laste ned Xposed Installer
dette er en vanlig APK som installeres som en hvilken som helst annen app, bare husk å gå inn i appinnstillinger først og tillat installering av tredjeparts-apper (Apper som ikke kommer i fra google play).
Etter at installeren er installert, kan du åpne appen og fra den kan selve xposed installeres. En omstart en nødvendig, og det er en bitteliten sjans for å havne i en bootloop etter at den er installert, i såfall kan xposed fjernes ved å bruke recovery'en (TWRP, Clockwork etc..) til å flashe xposed-uninstaller.zip som appen vil legge på SD-kortet før installeringen starter.

Etter omstart, åpnes xposed installer igjen og under 'Moduler' søker du opp root-cloak og installerer den. Inne i root-cloak velger du hvilke apper som skal se om telefonen er rootet eller ikke.
Aktiver modulen og start telefonen på nytt en gang til.
Trådstarter
Sitat av varg300 Vis innlegg
Xposed kan installeres med å laste ned Xposed Installer
dette er en vanlig APK som installeres som en hvilken som helst annen app, bare husk å gå inn i appinnstillinger først og tillat installering av tredjeparts-apper (Apper som ikke kommer i fra google play).
Etter at installeren er installert, kan du åpne appen og fra den kan selve xposed installeres. En omstart en nødvendig, og det er en bitteliten sjans for å havne i en bootloop etter at den er installert, i såfall kan xposed fjernes ved å bruke recovery'en (TWRP, Clockwork etc..) til å flashe xposed-uninstaller.zip som appen vil legge på SD-kortet før installeringen starter.

Etter omstart, åpnes xposed installer igjen og under 'Moduler' søker du opp root-cloak og installerer den. Inne i root-cloak velger du hvilke apper som skal se om telefonen er rootet eller ikke.
Aktiver modulen og start telefonen på nytt en gang til.
Vis hele sitatet...
Takker for svar!