Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  449 19315
Dere er sikkert alle klar over at World of Warcraft Beta Europa er like om hjørnet for de som har skaffet seg en plass. Enten ved å forhåndsbestille det, eller på andre måter.

Saken er den at meg og skaarj har lenge tenkt på å mekke sammen et guild i WoW.
Et guild er en gjeng som går på raid sammen og beskytter hverandre. Du er ellers uavhengig av guildet ditt, men det er jo fint om du møter opp på diverse raids og quests som er planlagt av guildets ledelse. Så hvis du er interessert i å være med i dette guildet så si fra her. For det er viktig at vi alle kommer innpå samme server. Vi spiller på PvP serveren, dere kan lese på blizzard sitt WoW forum om forskjellen på PvP og PvE.

Dette guildet kommer bare til å være for alliance spillere. Altså, Gnomes, Dwarves, Night Elves og Humans.
Så..Er du en av disse og villig til å stå sammen mot ondskapen, bli med!

Navnet er Northern Legends!
Logo er enda ikke helt klar, vi har ingen hjemmeside, men vi har derimot en nyhetsside: http://effect.no-ip.info/northernleg...news/show_news
Vi holder også til på #nlegends @ EFnet
På nyhetssiden vil du finne en oppdatert medlemsliste med navn og nick osv på de medlemmene som har gitt meg beskjed.

Men jeg kommer til å poste på forumet når det blir noe bevegelse hos blizzard, så begge steder blir oppdatert.
For å være med så MÅ du ha skaffet deg et WoW preorder kit.
Vi tar en ny runde med påmeldinger når Retail slippes i "Early 2005"
Det er ikke kommet en offisiell dato, så uansett hvor mye dere spør så kommer jeg til å henvise til setningen over.
Open beta har blitt utsatt av blizzard, istedet for å komme tidlig desember som det var sagt, så kommer den tidlig i januar.

For de som ikke har peilig på hva WoW er for noe: http://www.worldofwarcraft.com/info/...48277588.app05
Dere kan og oppfordres til å lese her før dere stiller spørsmål, for å stille spørsmål må dere ha en grunnleggende forståelse for temaet og det får dere her.


*Edit: All informasjon som blizzard har lagt ut ligger på www.wow-europe.com enten i forumet eller i nyhetsarkivet deres. Så spar oss for dumme spørsmål, har dere et direkte spørsmål som ikke kan besvares på blizzard sine sider så send meg en PM for å slippe å dumme dere ut.

***Edit2: Vil informere om at de som ikke har skaffet seg installeren til den nye klienten av WoW kan skaffe den her:
http://effect.no-ip.info/upload/uplo...oader-enGB.zip
og JA! du MÅ ha den for å kunne spille. Ingen om og ingen men, du MÅ ha den, ferdig sak.(punktum)

*******Edit3: Lord_Kami informerte meg igår om at det finnes mods til WoW allerede. Disse Modsene er godkjente av blizzard og gir deg vel egentlig ikke mer fordel enn du selv vil ha. Dvs at for å få en fordel må du jobbe like mye selv.

Du kan få ekstra spellslots, noe som er veldig kjekt på de høyere levelene. Slik at du slipper å bla gjennom et mylder av spells for å finne den som knerter f.eks en warrior.

Du kan lage deg egne notater på kartet slik at du kan finne igjen til de copperveins'ene du har merket av. Dette er også en ting som er kjekk å ha i de store byene, fordi å finne en bestemt person i en stor by er ganske vanskelig hvis det ikke står i questbeskrivelsen.

Det er også en Klokke som regner ut experience per time når du spiller, denne regner også ut DPS(Damage Per Second) på angrepene dine, dette er veldig praktisk med tanke på strategi i PvP-Combat.

Disse Modsene er i en pakke, sammen med mange andre mods og kan lastes ned her

*********Edit4: Søppelposting og spørsmål som blir stilt om og om igjen blir ikke besvart. La oss forsøke å holde denne tråden mer ryddig i fremtiden. Crew har nettopp ryddet opp, (noe som var nødvendig) det er mye rot i tråden, men la oss forsøke å holde den ryddig i fremtiden. Det vil komme oppdateringer nesten synkront med Blizzard, så dere behøver virkelig ikke mase. Hvis det derimot er noe du savner i førsteposten så kan du sende meg en PM. Hvis vi ser at noen fortsetter å "chatte" eller at samme spørsmål stilles om og om igjen, så blir vedkommende utestengt fra guildet. Enkelt og greit.

Takk til crew som gadd å fikse i tråden, og som åpnet den igjen.

VI holder til på ENGELSK BetaPvPserver 6
Sist endret av Wiggles; 9. januar 2005 kl. 03:01.
Håper på god respons, og mange medlemmer
Irc-kanal kommer når vi har fått inn noen medlemmer, og bestemt navnet. Er vel egentlig best at navnet er nFF-relatert, da dette er ment som en nFF-guild.
Hjemmeside kommer etterhvert, om noen har lyst å lage (kunnskap innen php/ect. og design).
Påmeldingen tas hovedsaklig her
*Påmelde seg*
Høres knall ut det, får heller holde meg til UD i Warcraft:P
The Rhymenocerous
polle's Avatar
må tenke litt på det. Er snakk om å mekke guild med folk fra hjemplassen min. Om ikke det går i boks er jeg positiv til å joine nff - guild !

ps: VI GLÆR OSS!
Jeg ville heller ha klassifisert en guild som en spillegruppe innad i spillet, og som er som en "familie" du kan hoppe inn i.

Hadde jeg spilt WoW hadde jeg gjernet joinet. Vi får se om jeg ikke spiller det litt når det kommer ut. For øyeblikket er jeg altfor opptatt med EQ2.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
De som ikke blir m på beta europa (inkludert meg selv) har vel en plass når det "virkelige" spillet kommer ut i norge?
Jeg er usikker på om jeg i det hele tatt skal spille det, og om jeg gjør det, skal jeg sikkert være med i en "lokalfamilie" men om det ikke går, er jeg med.
Opprinnelig postet av Antim0n
De som ikke blir m på beta europa (inkludert meg selv) har vel en plass når det "virkelige" spillet kommer ut i norge?
Vis hele sitatet...
Ja, det går selvsagt. Grunnen til at vi nevnte Betaen, er at det er da vi går til verks, prøver ut guilden, og spiller sammen, oss som har beta. Blir også på mangemåter en prøveperiode, for å se hvorledes det går , og om det blir noe artig, noe det helt sikkert blir
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Bra! Jeg gleder meg noe VELDIG til å få fingrene mine i det, men betaer er ikke noe for meg (ikke spør).

Forslag til navn: Freaks of Norway
WoW kommer til å bli så sinnsykt rått! Gleder meg VELDIG. Kan man betale på noen andre måter enn med visa?
Jeg er gjerne med...
Opprinnelig postet av The_Rebel
WoW kommer til å bli så sinnsykt rått! Gleder meg VELDIG. Kan man betale på noen andre måter enn med visa?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan betale med andre kredittkort
Også paypal, og nettbank. Om du er yngre enn 18 år/ikke har dette, så kan man bruke pre-paid gamingcards. Det fungerer på samme måte som et kontantkort gjør for mobiltelefonen, man kjøper et kort, skraper vekk et felt, får fram en kode som man taster inn i WoW, og du kan spille for f.eks en måned, alt etter hva du betalte for.
Opprinnelig postet av skaarj
Ja, du kan betale med andre kredittkort
Også paypal, og nettbank. Om du er yngre enn 18 år/ikke har dette, så kan man bruke pre-paid gamingcards. Det fungerer på samme måte som et kontantkort gjør for mobiltelefonen, man kjøper et kort, skraper vekk et felt, får fram en kode som man taster inn i WoW, og du kan spille for f.eks en måned, alt etter hva du betalte for.
Vis hele sitatet...
Hvor får man kjøpt disse "kontantkortene"?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Kansje butikken man kjøper spillet i har noen slike på lager.
Kanskje det, hvis dere finner ut sikkert hvor man kan få kjøpt disse kontant kortene blir jeg glad hvis dere forteller meg
Du får nok fikset biffen på internett, blir vel til å selges der når spillet kommer ut, i begynnelsen av 2005.
Ellers så ser jeg for meg at det kommer til å bli solgt på forskjellige spillebutikker, som spiderman.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
jaja, men nok snakk om betaling. Det kan man ta opp i de andre trådene om WoW. Dette er en tråd angående Guilden vår. Enten er du inne, ellers er du ute, enkelt og greit:P

Mvh
Im in!
Opprinnelig postet av Wiggles
jaja, men nok snakk om betaling. Det kan man ta opp i de andre trådene om WoW. Dette er en tråd angående Guilden vår. Enten er du inne, ellers er du ute, enkelt og greit:P

Mvh
Vis hele sitatet...
Greit å ha litt diskusjon her inne, så vi slipper å bumpe
Alliance eller horde ? Jeg vil gjerne at guilden skal være alliance, ivertfall hovedsakelig. Jeg har tenkt å være gnome mage, får bonus til INT tror jeg det er .
Opprinnelig postet av Wiggles
Dette guildet kommer bare til å være for alliance spillere. Altså, Gnomes, Dwarves, Night Elves og Humans.
Så..Er du en av disse og villig til å stå sammen mot ondskapen, bli med!
Vis hele sitatet...
Jeg skal være med! Men har ikke beta-konto :/

Ah ser fram til det kommer ut nå!
Skaarj skriv opp meg :P
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Opprinnelig postet av Bobben
Jeg skal være med! Men har ikke beta-konto :/

Ah ser fram til det kommer ut nå!
Skaarj skriv opp meg :P
Vis hele sitatet...
Samma her
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
Hvis alt går som planlagt så setter vi opp guild i den originale versjonen også. Vi mekker drakter og slikt også, men vi mangler fortsatt forslag til navn.

Antim0n: Freaks of Norway er allerede tenkt på
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Opprinnelig postet av Wiggles

Antim0n: Freaks of Norway er allerede tenkt på
Vis hele sitatet...
Regner da også med at: Norwegian Freaks er tenkt på og?
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
Hehe, er nok det ja. Når navnet er bestemt så trenger vi en til å lage en skikkelig logo, noen som har peiling?
Jeg er veldig keen på en navn som er både nFF-relatert, men også WoW-relatert. Som "Freaks of the Alliance" eller noe
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Eller kanskje "Allied Freaks"?
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
Norwegian freakz of the alliance:P
Freaky vikings!
Opprinnelig postet av skaarj
Ja, du kan betale med andre kredittkort
Også paypal, og nettbank. Om du er yngre enn 18 år/ikke har dette, så kan man bruke pre-paid gamingcards. Det fungerer på samme måte som et kontantkort gjør for mobiltelefonen, man kjøper et kort, skraper vekk et felt, får fram en kode som man taster inn i WoW, og du kan spille for f.eks en måned, alt etter hva du betalte for.
Vis hele sitatet...
Så man kan kjøpe kort for f.eks 2 måneder da? For på worldofwarcraft.com står det at man kan kjøpe for 60 dager å betale 29.99$. Det står ikke noe om at man kan kjøpe for noe mindre. Det betyr jo at det blir billigere å betale med kredittkort.
Sist endret av XnoN; 28. november 2004 kl. 22:56.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Mange morsomme forslag til navn her

Er det forresten noen av dere tidliger postere som har spillt WoW?
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
Ja, det var orgasmebra...
var human Mage, denne gangen er jeg Rogue eller Warrior

Edit: bah, hvordan kom den u'en seg der da?
Haha og der ødela jeg all mening i posten din... HAH!
Sist endret av Wiggles; 28. november 2004 kl. 23:30.
Jeg var dwarf, med børse og mining og blacksmithing. Artig det. men man går lei av å hakke i steiner etterhvert. Noen som testet noen skikkelig stilig sånne "jobber"

Freezing Freaks!
jeg var: Dwarven hunter, gnome mage, gnome warlock, tauren fighter og nightelf _ROGUE_. Rouge er er farge! Fikk alle opp til mellom level 12 og 14 , dette var i USA open beta.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Flisespikkeri? Nei det har vi ikke sett
Opprinnelig postet av The_Rebel
Så man kan kjøpe kort for f.eks 2 måneder da? For på worldofwarcraft.com står det at man kan kjøpe for 60 dager å betale 29.99$. Det står ikke noe om at man kan kjøpe for noe mindre. Det betyr jo at det blir billigere å betale med kredittkort.
Vis hele sitatet...
Dette vet jeg ikke om, men regner med at det er billigere å kjøpe et kort som dekker et halvt år, enn en måned, om det går. Skal vel være mer økonomisk for Blizzard å ha betalere som betaler med regelmessig betalingsordninger, og muligens dette gjør at bare de som betaler slik får avslag. Jeg vet ikke helt, kommer nok mer informasjon når utgivelsen nærmer seg

Flott med forslag, bare pøs på!

Var personlig en Gnome Warrior, kom meg til lvl 24, meget artig
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
Freezing freaks var faktisk ganske bra synes jeg.
Freezing freaks of Dun morogh hvis vi alle er dverger...
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
skaarj, du postet om en hjemmeside. Lagt noen planer for hva den skal inneholde?
Guilden vil holde til på pvp serveren ? Jeg stemmer ivertfall for det
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
Hva er egentlig forskjellen mellom
PvP, player vs player.. men hva er det da?
RP, roleplaying deg mot dyrene
husker ikke den siste?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Hvis det er mulig synes jeg vi burde bli enige om en server av hver "sort", å ha et guild på alle de utvalgte.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Blir kanskje bra det, men på en annen måte kanskje litt vel mye?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Opprinnelig postet av Mesna
Blir kanskje bra det, men på en annen måte kanskje litt vel mye?
Vis hele sitatet...
Joda, kansje rett det. Blir vel mye for "sjefene" for guildet å holde styr på ja...
Hvis vi har (ettellerannet på n) også freezing freaks så blir det nff ;P

En ting jeg lurer på: Kan må få sitt eget guild house som er inne på serveren hele tiden... altså man bygger ett hus. Som er DITT eller guildens..?

edit: Stemmer på pvp jeg å.

edit2: har vi en Irc kanal til dette?
#wow.nff/wow.nff foreløpig?

*legge seg og glede seg til nynorsk tentamen i morgen >___>*
Sist endret av Bobben; 28. november 2004 kl. 23:47.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Norwegian Freezing Freaks
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
ikke bruk sjefene... bruk gudene, eller de allmektige eller noe i den dur :P
Vi må i hovedsak få flere medlemmer, og satt ned et skikkelig navn på guildet, samt mekket en logo. Hjemmeside kan vi tutle med etter at vi har kartlagt interessen og satt opp en irc kanal.

Fritt frem for folk som ikke er interessert i å spille WoW å komme med forslag på navn btw.
Opprinnelig postet av Antim0n
Norwegian Freezing Freaks
Vis hele sitatet...
jeg tenkte... ( en tanke ) at Freezing signaliserte at vi var fra norge, skandinavia, norden, så noen som har noe annet sprell på lager? =P

Ikke at det var SÅ dårlig ;P
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Første som slo meg da var "Neutralising".
Men av en eller annen grunn så høres det idiotisk ut...
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Norwegian Freak Faction
Norwegian Fragile Freaks