Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 22002
Hei! Noen andre freaks som har prøvd, eller sett på Rust?

Visst ikke så er dette et sandbox survival spill som minner om en kombinasjon av Minecraft og DayZ. Det er under utvikling for øyeblikket er i pre-alpha, men føler allerede at dette spillet har MYE potensiale til å bli stort.. Utviklerne av spillet er Facepunch Studios som også har laget Garry's Mod.

Du kan gå rundt å loote som i DayZ. Drepe zombies, players, dyr. Bygge baser, lage diverse ting som i minecraft. Skaffe mat og diverse resurser som tre, stein, jernmalm osv.

Har spilt det i rundt 10-15 timer nå og har hatt sinnsykt mye moro samtidig med mye rage. Som sagt tidligere føler jeg at dette er et spill som kommer til å bli stort. Mange store youtube'ere som har laget videoer om dette.

www.playrust.com - Selges bare 500 keys i døgnet for 20$ (litt mye spør du meg, men verdt det!). Dem sier grunnen til at dem bare selger 500 i døgnet er at dem ikke vil at det skal bli "flodded" av spillere.

Noen videoer av spillet:

"First impressions" av PsiSyndicate.

"Beginners guide" av FRANKIEonPCin1080p.

Spillet er verdt å sjekke ut!
Unnskyld viss dette blir litt hijacking, men om du liker Rust bør du sjekke ut "7 days to die" som er under utvikling nå har ca 40-50 timer spilt i det, nå mens det er i alpha stage, og det ser ut til at det kan slå igjennom viss de får opp farten på utviklingen snart

Forsåvidt har jeg prøvd Rust en gang tidligere, og jeg falt liksom ikke helt for det.
Kjøpte rust tidligere idag, og laster det ned nå, virker litt moro, men tror det krever mer arbeid før jeg dedikerer en del timer til det.
Sist endret av Freddy_fred5; 19. november 2013 kl. 13:46.
Why so serious?
Trådstarter
Samme her. Men har litt samme følelsen av det som jeg hadde av Minecraft når jeg kjøpte det i early alpha. Satse på at det beveger seg samme vei som Minecraft har gjort.
Hey, jeg syntes 7 dayz to die, hOrtes interresangt ut. Har noen en litt lovelig nedlastings lenke?
Fjellape, du kan jo sjekke den bukten, hvor pirater holder til. kanskje du finner noe fint der.
Sitat av COokiez Vis innlegg
Fjellape, du kan jo sjekke den bukten, hvor pirater holder til. kanskje du finner noe fint der.
Vis hele sitatet...
Den svenske?

On topic: Noen som joiner en dag?
Da har jeg også kjøpt meg Rust! Syns dette har sett ut som et spennende spill en stund, og etter jeg spilte 7 Days to Die, så skal det bli godt med en forandring. Er det slik at det er en serverliste i dette spillet? Hvilken server spiller isåfall dere på?
Why so serious?
Trådstarter
Pleier å hold til på "United Kingdom 1" under navnet notRussianGG
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Da har jeg også kjøpt meg Rust! Syns dette har sett ut som et spennende spill en stund, og etter jeg spilte 7 Days to Die, så skal det bli godt med en forandring. Er det slik at det er en serverliste i dette spillet? Hvilken server spiller isåfall dere på?
Vis hele sitatet...
Det er en serverliste ja

Har ingen personlig, men kan jo kanskje i fremtiden (når Linux server kommer) sette opp en freakserver
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Pleier å hold til på "United Kingdom 1" under navnet notRussianGG
Vis hele sitatet...
Riktig, hvordan er den? Mange aktive spillere?
Selv spilte jeg på en som hette noe ala EU|HQ|Active Admins , fungerte greit den, var rundt 70 spillere der når jeg var der.

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Det er en serverliste ja

Har ingen personlig, men kan jo kanskje i fremtiden (når Linux server kommer) sette opp en freakserver
Vis hele sitatet...
Ja det hadde jo vært gøy.
Why so serious?
Trådstarter
Spiller fast på Haven EU Server - PVP/Sleepers fra nå av. Fått ganske bra "camp" osv.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Spiller fast på Haven EU Server - PVP/Sleepers fra nå av. Fått ganske bra "camp" osv.
Vis hele sitatet...
Joinet denne serveren jeg også, etter at den jeg var på begynte å lagge.
Denne virker veldig fin, virker også som det var flere dyr her enn det var på den forrige serveren jeg var på.
Noen som er med på noen timer med Rust idag? Merker at dette er et spill hvor det helt klart er en fordel å være en liten gruppe.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Noen som er med på noen timer med Rust idag? Merker at dette er et spill hvor det helt klart er en fordel å være en liten gruppe.
Vis hele sitatet...
Kan komme på kl. 8 ish ^^
Noen som er med på å game litt idag? Kom på Teamspeaken til JVMyhre isåfall ^^

Jeg er SirBillyMays på TS og på Steam btw, så bare og se etter meg.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Noen som er med på å game litt idag? Kom på Teamspeaken til JVMyhre isåfall ^^

Jeg er SirBillyMays på TS og på Steam btw, så bare og se etter meg.
Vis hele sitatet...
Er med på gaming jeg, men det er ingen å se på TS gitt
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Er med på gaming jeg, men det er ingen å se på TS gitt
Vis hele sitatet...
Jeg satt på til 21:30

Sjekka ikke freak though ^^'
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jeg satt på til 21:30

Sjekka ikke freak though ^^'
Vis hele sitatet...
Du var ikke på min TS ihvertfall, kanskje du var på din? :P
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Du var ikke på min TS ihvertfall, kanskje du var på din? :P
Vis hele sitatet...
Vent, du har to har du ikke? Går de på samme IP, men forskjellig port?

Tror jeg kobla til den med bare ip (ville beholde nick)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Vent, du har to har du ikke? Går de på samme IP, men forskjellig port?

Tror jeg kobla til den med bare ip (ville beholde nick)
Vis hele sitatet...
Jeg har bare en, min er den med 9989 porten, den med kun IP er til HX Norway sin ts
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Jeg har bare en, min er den med 9989 porten, den med kun IP er til HX Norway sin ts
Vis hele sitatet...
Da gikk jeg på feil
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
OT: kom inn her og forventet lærdom av sink og kjemiske reaksjoner med rust jeg. lit skuffa....
yes, dette er et lovende spill. som JVMyhre sier så er det greit å være en liten gruppe.
survival tips:
1. aldri stol på noen, før du aner det har du en shotgun bullet i bakhode.
2. det er ingen snille "svartefolk"(folk med kevlar), kommer du for nært skyter dem deg.
3. alltid ha flere enn en dør å gjemme deg bak og skaff metall dør fortest mulig.
4. en c4 på træ dør, tre på metall, tre på trevegg hvis spilleren har vært på de siste 24 timene, ellers bare 2.
5. prøv å unngå nærkamp mot svarte zombier, de tar 2x damage.
6. hold deg under 500 rad, over 500 vil ta livet av deg over tid.

ja, resten får dere finne ut litt selv. men hold dere unna UK, der er GTX klanen.
GTX klanen er en svært stor klan med mange elendige spillere som dreper deg i antall, dem er bare overlegne i tall. selv har jeg og 6 andre venner hatt det svært artig med å krige mot dem
Hadde vært artig med en egen Freak server, noen som har tenkt litt på dette?
Sist endret av JVMyhre; 26. november 2013 kl. 16:30.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hadde vært artig med en egen Freak server, noen som har tenkt litt på dette?
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg kan lage om det kommer en Linux versjon ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, har nå satt opp en Freak server. Kalte denne Freak.no #1 . Kom gjerne med nytt navneforslag
Kanskje gjøre den skandinavisk? mtp antall spillere osv.
Serveren er satt til :
- Pvp On
- Sleepers On
- 40 slots (kan oppgraderes)
- det er også en mumble kanal som ikke er satt opp enda (kanskje bytte med TS?)

Alt kan endres og er veldig åpen for forslag.
Er kun meg -Evilshrimp- og -Aribirka- som er admins for øyeblikket (vil trenge flere).

Hva serveren kan "garantere"
- admin abuse blir straffet i likhet med en spiller som jukser. Kick/Ban
- cheating/duping osv = kick/ban
- server wipe (sletting av serverfiler, altså starte serveren på nytt) vil ikke forekomme uten at en patch e.l forlanger det.

Som sagt tidligere kan jeg bytte alt av settings, navn osv.
Sitat av thoomas82 Vis innlegg
Hei, har nå satt opp en Freak server. Kalte denne Freak.no #1 . Kom gjerne med nytt navneforslag
Kanskje gjøre den skandinavisk? mtp antall spillere osv.
Serveren er satt til :
- Pvp On
- Sleepers On
- 40 slots (kan oppgraderes)
- det er også en mumble kanal som ikke er satt opp enda (kanskje bytte med TS?)

Alt kan endres og er veldig åpen for forslag.
Er kun meg -Evilshrimp- og -Aribirka- som er admins for øyeblikket (vil trenge flere).

Hva serveren kan "garantere"
- admin abuse blir straffet i likhet med en spiller som jukser. Kick/Ban
- cheating/duping osv = kick/ban
- server wipe (sletting av serverfiler, altså starte serveren på nytt) vil ikke forekomme uten at en patch e.l forlanger det.

Som sagt tidligere kan jeg bytte alt av settings, navn osv.
Vis hele sitatet...
Nice! Det var et godt tiltak, så slipper vi disse utenlandske serverene med dårlige admins. Ang. navn så syns jeg det så greit ut, så lenge NSO tillater at du bruker Freak, men jeg tror ikke det bør være noe problem.

TS3 har jo jeg tilgjengelig, dere blir automatisk koblet til når dere trykker på linken i min signatur. Der er det plass til 50 stk., så det bør holde
Serveren har vært oppe et par uker under navnet Crossing The Rubicon, har nå byttet dette til Freak.no #1. Kjører en server wipe på serveren nå.
Da er serveren god som ny! Håper Rust Freaksa tar seg en tur innom
Da bruker vi TS`en din JVMyhre, så bra!
Sitat av thoomas82 Vis innlegg
Serveren har vært oppe et par uker under navnet Crossing The Rubicon, har nå byttet dette til Freak.no #1. Kjører en server wipe på serveren nå.
Da er serveren god som ny! Håper Rust Freaksa tar seg en tur innom
Da bruker vi TS`en din JVMyhre, så bra!
Vis hele sitatet...
Jeg kommer innom nå jeg, blir ikke noe TS på meg før ikveld isåfall, men det ser vi jo. Håper det finnes noen vennlige der også da, og ikke bare bandits!

Finnes det en mod, eller noe til spillet som kan gjøre så vi ser hvem som bare springer rundt for å drepe? Noe ala bandit skin i DayZ?

Edit: Jeg finner ikke serveren jeg, skal den være oppe nå?
Da de fleste har gearet seg opp maks, bygd metall hus osv. venter de fleste på neste patch.
Så etter server wipe og navne bytte er serveren helt på scratch.
Så håper vi får samlet en gjeng
Det er ingen mods enda, det eneste du kan gjøre for å se hvem som spiller på serveren er å trykke på Shift + Tab og Vis Spillere under Venner firkanten.

Serveren er opp nå ja, måtte bare oppdatere den. Freak.no #1
Xuandaddy og Xuanboy er far og sønn fra Singapore som har vært med fra starten Selvom serveren har blitt
norsk vil disse fortsatt være med.
Har prøvd å spille Rust og kjører det med rundt 80 fps konstant! Men spillet mitt "Fryser" innimellom hele tiden! Jeg spiller helt fint med god FPS også fryser spillet i 1-3 sekunder før jeg kan bevege meg igjen! Har googlet MASSE men ikke funnet noen måter å fikse dette på! Er det noen andre som har det problemet eller som vet om en potensiell fix?
Har du prøvd å slå av gresset? Trykke F1 og skrive : grass.on false ? Vet det har vært noe krøll med gresset på visse grafikk-kort.
Fikk denne mailen fra der jeg leier serveren :
We had a DDoS attack on that node, we are trying to resolve it now.
We think the null route is in place for 24 hours.
We're waiting for a reply back from the NOC I'm afraid

Denne mailen fikk jeg igår klokka 16:00, så mulig den er online igjen rundt 16:00 idag.
Nå begynner det å bli luftig hos deg JVMyhre! hehe
http://i.imgur.com/blE0sgf.jpg
Sitat av thoomas82 Vis innlegg
Nå begynner det å bli luftig hos deg JVMyhre! hehe
http://i.imgur.com/blE0sgf.jpg
Vis hele sitatet...
Hahahaha oida
Har vært så mye annet som har skjedd her, så har ikke blitt noe spilling..
Har begynt å spille igjen å fant Freak.no serveren idag. Hadde vert gøy med en liten gruppe å spille sammen med. Kaller meg alike i spillet også
Hei Alike Vi setter opp en TS snart så blir det lettere å finne folk å sammarbeide med osv. Du er velkommen til å bli naboen min Etter jeg installerte den nye patchen på serveren idag ble den automatisk wipet Om dette var en feil, eller om patchen forlangte det vet jeg ikke. Jeg skal kontakte nitro (leverandør) og høre hvorfor det skjedde.
Nå er Rust på steam folkens! Bli med å bygg litt!
Sitat av thoomas82 Vis innlegg
Hei Alike Vi setter opp en TS snart så blir det lettere å finne folk å sammarbeide med osv. Du er velkommen til å bli naboen min Etter jeg installerte den nye patchen på serveren idag ble den automatisk wipet Om dette var en feil, eller om patchen forlangte det vet jeg ikke. Jeg skal kontakte nitro (leverandør) og høre hvorfor det skjedde.
Nå er Rust på steam folkens! Bli med å bygg litt!
Vis hele sitatet...
Hei Thomas

Jeg kan ikke finne serveren for øyeblikket, men skal fortsette å se etter den.

Håper vi sees
Gøy å spille må jeg si!
Jeg og et par kompiser skaffe en del shit, men vi ble eid av rundt 5 kevlar folk som infiltrate gjennom vinduer med c4.
Spiller på en server som heter VillageCraft eller noe. 50 slots totalt, så ikke så altfor crowda.
har fortsatt store problemer med at spillet mitt fryser nå og da :/ Håpet på at patchen skulle hjelpe! NOEN løsninger på dette ? :S
Får til veldig mye kult så lenge jeg spiller kontinuerlig! Serveren fungerer meget godt etter min mening.

Men hver dag må jeg begynne på nytt. Det er alltid noen (aner ikke hvem det er) som raider huset/campen/basen min, og tar alt av verdi.

På en måte er jeg glad for at jeg blir raidet hele tiden, for jeg hadde nok ikke brukt like mye tid på spillet om ikke jeg måtte begynne på nytt hver eneste gang. Selv om det selvfølgelig hadde vært morsomt å faktisk komme lenger da.. Uansett, den generelle oppfatningen av spillet er veldig god fra min side.

Noen som har explosives?
Noen som spiller nå? Heter "Krispo1234" på steam, gjerne legg meg til!
Kjøpte rust i dag! Det var utrolig bra!

Spiller med 3 venner, og vi har en liten base, med en del stuff
Hadde det så fint tidligere idag, men så kom det 4 folk i kevlar armor og sprang opp dørene mine og nadet min friend som var offline og meg...
Sitat av Oatre Vis innlegg
Hadde det så fint tidligere idag, men så kom det 4 folk i kevlar armor og sprang opp dørene mine og nadet min friend som var offline og meg...
Vis hele sitatet...
Trikset i dette spillet, for å beholde basen intakt, er og ha liten overflate (1x2,1x3,2x2,2x3), og bygge opp i høyden. Ha flere metall dører i hver etg., og ha mange lurerom med tomme kasser. Du bør også ha to bredder med foundations på utsiden av huset ditt, men pillars i midten gående et stykke over toppen av huset ditt, på denne måten kan dem heller ikke bare plassere trapper og sprenge seg inn på toppen. Bygg gjerne 5-10 etg. også, så skal du være ganske så sikret. Det skal ihvertfall en utrolig mengde med C4 til for å komme seg til stashet ditt.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Trikset i dette spillet, for å beholde basen intakt, er og ha liten overflate (1x2,1x3,2x2,2x3), og bygge opp i høyden. Ha flere metall dører i hver etg., og ha mange lurerom med tomme kasser. Du bør også ha to bredder med foundations på utsiden av huset ditt, men pillars i midten gående et stykke over toppen av huset ditt, på denne måten kan dem heller ikke bare plassere trapper og sprenge seg inn på toppen. Bygg gjerne 5-10 etg. også, så skal du være ganske så sikret. Det skal ihvertfall en utrolig mengde med C4 til for å komme seg til stashet ditt.
Vis hele sitatet...
Ja, vi hadde jo planer om dette. Bare at vi aldri kommer så langt. Vi bygde en del også kom folka utafor. Rakk ikke å skaffe alt.
Goddag, jeg ble idag bannet fra freak.no serveren, uten å vite hva grunnlaget var.. Dette syntes jeg er utrolig kjipt fordi både jeg og mine venner har tilbrakt utallige timer på serveren. Jeg vet ikke om evilshrimp eller noen andre adminer på serveren er på dette forumet, men jeg har lyst til å si at jeg hadde ingen intensjoner om å være frekk, så mulig alt er en misforståelse?? isåfall har jeg lyst til å bli unbannet, eller eventuelt ta en prat med forøverige admins over skype. Mvh asbergerZ
Hvordan finner jeg serveren? Har lett i community bare, er den der?
Ser heller ikke noe søkefunksjon i spillet.
Sist endret av Oatre; 16. desember 2013 kl. 21:15.
En herre med hatt