Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  370 28453
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Votekick er en meget god ting å ha med, spesielt på en server med få admins, blir sikkert mindre russiske småttiser da!

BTW: LAN gruppa mi kommer nok til å spille på serveren rundt kl. 18:00, bli med hvis du vil!
PC-en min er blitt så gammel og jævlig at det tar opp mot 10 minutter bare å starte spillet, men dere skal ikke se bort ifra at jeg dukker innom i kveld. 3 måneder siden jeg har spilt nå. ^^
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Votekick er en meget god ting å ha med, spesielt på en server med få admins, blir sikkert mindre russiske småttiser da!
Vis hele sitatet...
"Swchrawiska swcha. Wee! Boom!" (lett oversatt etter hodet). Hva faen? Var litt morsomt også, tragikomisk er ordet jeg leter etter. Var også en østlending uten stemmerett som i hvert fall prøvde å snakke litt, men jeg forstod ikke så mye.

Setter stor pris på om vi klarer å klemme litt micbruk ut av oss, det gjelder alle dere LAN gutter også! Hever nivået på hele serveren når vi faktisk vet om det blir en ubercharge eller ikke. Jeg skal se om jeg har tid til å komme klokken 18 i kveld også, men jeg skal ha gjester klokken 19, og må sikkert forberede litt.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Noter "Rundt", dvs. at det ikke er sikkert, kan hende vi vandrer på før, men jeg skal ihvertfall dra med meg Kriscodian og minst en anna, så prøver vi å få med resten og.
Tror jeg kommer inn kl 18 da, om det ikke dukker opp et sosialt liv innen den tid...
Litt lame at man ikke kan velge sniper eller spy når det er to mot to osv..
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Support classes er litt ubrukelige når du ikke har noen å supporte. Mulig unntak er medic med blautsauger.
Jaja, men det er lite seriøst spill når det er så få spillere på serveren.
Er alene på serveren nå, noen andre som har lyst til å hive seg på?
Er på serveren selv, alene! :-)

Edit:

Litt teit at de to som var der stakk når jeg tok de begge gjentatte ganger :-(
Sist endret av flexd; 4. april 2012 kl. 20:04.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av flexd Vis innlegg
Er på serveren selv, alene! :-)

Edit:

Litt teit at de to som var der stakk når jeg tok de begge gjentatte ganger :-(
Vis hele sitatet...
Dessverre har vi major lag som følge av en som nedlaster update til BF3, så spillet mitt crasha faktisk :/
Sitat av flexd Vis innlegg
Er på serveren selv, alene! :-)

Edit:

Litt teit at de to som var der stakk når jeg tok de begge gjentatte ganger :-(
Vis hele sitatet...
Vi stakk pga. at en person laster ned, og nettet er CRAPPY!
Få inn flere folk så joiner jeg
Er 3 innpå nå, join folkens!

EDIT: 4!
Sist endret av Grix; 4. april 2012 kl. 20:21.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Jeg har satt opp noen bots. Dette er for øyeblikket ikke permanent, men hvis det hjelper folk til å joine mens serveren er lav...
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Fin server, har hengt rundt der en del de foregående dagene.

Er det noen grense for antall spillere før bots blir med? Er bedre å spille 6v6 med folk enn 12v12 med seks bots på hvert lag.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Bots vil prøve å holde spillerantallet på et visst nivå. I går kveld satt jeg det på 16 spillere, så med 16 vanlige spillere vil det ikke være noen bots igjen. Etter dette restartet jeg serveren, men om det er ønskelig, kan jeg sette på bots som standard. Feedback på hvor mange bots det bør være ville vært fint, jeg er usikker.
16 er alt for mye imo.. Kanskje holde maks bots på 8 istedet.. Jeg ville hvertfall mye heller spilt 4v4 med ekte spillere enn 8v8 med halvparten bots.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Enig med Grix. Bots bør holdes på et minimum, kun når det er strengt tatt "nødvendig" og helst ingen dersom det er folk på serveren store deler av døgnet. De er så lite tilfredsstillende å spille mot/med. Null teamplay, personlighet i spillestilen eller skills bak spillinga. Maks 12, føler jeg. 6v6 er jo standard kompetitivt.
Sist endret av Nygaard; 5. april 2012 kl. 14:15.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Nå står den på 10, den får holde seg der litt. Hvis det hadde vært folk på serveren oftere, hadde det jo ikke vært noen vits i bots.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg og Golder er in-game, venter på dere andre!
Ja, komigjen og bli med!
Joiner om litt.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
PEEK TIME! Join før det blir fullt!
Peak? ^_^ Jeg kommer!
er inne jeg, og her var det jo litt folk Lenge sideen jeg har spillet noe som helst Oo
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Jeg har brukt flere timer på et forsøk på å installere hlstatsx, det funker ikke, og å kaste bort mer tid på det blir uaktuelt. Beklager til de som ønsket seg dette, dere får ganske enkelt klare dere uten.
Damn, var dritklar for å joine serveren i stad. Men hadde på et tidspunkt ping på 600+. Gleder meg til å komme meg bort fra mobilnettet på hytta for å si det sånn.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Da prøver vi igjen! Join join join!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
På nå! Joinjoinjoinjoinjoinjoin!

Er serveren nede? Mista plutselig tilkoblingen...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Samme skjedde med meg

Så dumt, vi var jo nesten 10 stk.

Da har Robhol veivet med tryllestaven! Vi fortsetter
Nå husker jeg hvorfor jeg sluttet å spille.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Det har nå blitt laget en Steam-gruppe der man kan sette i gang spill litt lettere enn på den store nFF-gruppa.

http://steamcommunity.com/groups/teamfreak2
Jeg tenker det kunne vært kult med litt avtalt spilling igjen, ikveld klokken 18.00. Noen som er med?

er TJCake på Steam btw
Jeg er med hvis det kommer nok folk!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av T.J Vis innlegg
Jeg tenker det kunne vært kult med litt avtalt spilling igjen, ikveld klokken 18.00. Noen som er med?

er TJCake på Steam btw
Vis hele sitatet...
Vi har en gruppe som heter TeamFreak2, her er lenken: http://steamcommunity.com/groups/teamfreak2 Alle kan joine. Poenget med en slik liten gruppe, er at om gruppen har under 60(?) medlemmer, kan du invitere alle som er online til å spille. nFF gruppen er for stor, og jeg har ikke hørt fra admin på den gruppen noensinne.

Vi lager et event til å kveld, så spiller vi da!

Event oppe - Bli med i gruppen og bli med i kveld

Da hiver jeg meg online
Kom, kom folkens! Folk innpå nå.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Vi har en Steam-gruppe på 17 medlemmer. Sio sendte i går ut en invite til hele gruppen - én person joinet på et kvarter, og det var meg.

Dere skjønner at serveren ikke kommer til å fungere dersom folk ikke gidder å joine? Hvis noen blir med, kommer det flere - men det må være mer enn 2 personer (Sio og meg, i går kveld) som tar initiativet og faktisk spiller der. Det er ikke SÅ ille å spille med få spillere, spesielt når det er en veldig kjent "snøballeffekt" der bare noen få spillere (men ikke TO) kan starte en kjedereaksjon som fyller serveren på noen minutter.

NY RUNDE
Neste (og muligens siste) planlagte match finner sted klokka 18 på nestkommende torsdag, dvs. den 19.
Vær så snill å joine da, selv om det ikke skulle være så mange spillere på - det blir bedre, og flere spillere som spiller = flere spillere som joiner. Hold ut i noen minutter, i hvert fall. Det minste dere kan gjøre er å idle i noen minutter.

Da jeg spurte etter interesserte for en stund siden, var feedbacken ganske positiv - dersom dere faktisk er interesserte i en TF2-server til freak-bruk, er det på tide å bevise det. En tom server forblir tom, og vi har tross alt ei gruppe på 17 personer som visstnok skal være interesserte i at serveren eksisterer. Hvis halvparten av disse blir med i et spill, har vi allerede en god begynnelse.

Utover dette er det bare å invitere folk fra gruppa, og svare på invitasjoner. Man trenger ikke være 20 personer for å ha det gøy i TF2, man kan ikke bare vente på at serveren skal fylle seg selv, og jeg vet ikke om jeg gidder å administrere en spøkelsesserver.

Please, folkens, vær med på å ta litt initiativ.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Skal slenge meg med på torsdag. Har ikke fått gamet særlig mye i det siste, nettet er veldig labert. Men kan stikke på skolen en tur. Eduroam <3
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Var opptatt med å traske uti skogen dessverre.
(camp refugee...)
Hva med i kl 18 i dag? Søndager kan vel de fleste.
Pc-en min bestemte seg for å dra til hælvette. Kan bli en god stund til jeg kan joine neste gang, dessverre... Håper freaksa holder serveren oppe, og bruker den jevnt og trutt,
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Det har ikke skjedd så langt, men forhåpentligvis er vi fortsatt oppe.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av robhol Vis innlegg
Det har ikke skjedd så langt, men forhåpentligvis er vi fortsatt oppe.
Vis hele sitatet...
Blir med innimellom, men det er begrenset antall timer jeg kan spille.
Joinet akkurat streamgruppen, fint tiltak Robhol.

Noen som er med på en runde nå?
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Da blir det en runde klokken 20:00 ikveld. Håper så mange som mulig møter opp.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Jeg møter opp. Minner forresten igjen om planlagt runde klokka 18:00 torsdag, den 19.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Teskje-guide til hvordan man inviterer gjennom TeamFreak2 gruppen:
  • Starte TF2, log på serveren som vanlig.
  • Shift-tab til community overlayen.
  • Velg "show all friends."
  • Velg "groups."
  • Trykk på + tegnet ved siden av TeamFreak2 navnet.
  • Manuelt inviter alle gruppemedlemmene som ikke er "away" eller offline.
    Trykk på pilen ved siden av navnet.
    Velg "Invite to game."

Ikke være redd for at folk vil ta deg for å spamme. Slike notifikasjoner er veldig diskre, og vil sjeldent plage noen. Dessuten er gruppens formål tross alt å kunne invitere hverandre til serveren.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg er med, sees klokka åtte
Jeg er med kl åtte