Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6220
Heisann
Det her seg slik at jeg kjøpte meg riks tv boks her for 2(?) år siden og fikk i fjor tilbud fra rikstv om den nye hd-pvr dekoderen, det endte selfølgelig med at jeg kjøpte den nye dekoderen, og en uke senere var den i posten! Jeg tok kortet ut fra den gammle dekoderen og satt det rett inn i den nye og alt funket utmerket

Sist helg tok jeg med kortet og den gammle dekoderen på hytta og satte i kortet og koblet opp dekoderen, men bare nrk kanalene er tilgjengelig.

Noen som vet hvorfor kortet kun fungerer på min nye dekoder og ikke på andre? Har vert en tur til en kompis og testa og akkurat samme resultatet vist det er relevant!

Er på hytta nå og er litt sugen på tv
Unlicensed Surgeon
Hei - og yay dette blir min første post på forumet

For å svare på spørsmålet; Kortet funker ikke i den gamle dekodern fordi rikstv fant ut at både kort, og motaker må være godkjent - sammen. Så når du bytta til ny motaker ble nok den gamle sletta å er ikke lenger godkjent med det kortet. (rikstv sier vistnok at dette skal være fordi man ikke bare kan kunne stikke av med et kort å bruke dette i en random motaker...)

Du har såvidt som jeg ser 3 mulige løsninger på problemet:

1. Klare deg uten TV å heller ta med den nye dekodern nestegang du skal på hytta
2. Ringe rikstv å få de til å godkjenne den gamle dekodern sammen med kortet - da blir ikke den nye godkjent lenger så da må du ringe de så fort du kommer hjem å få godkjent den i gjen (...!) Ut i fra erfaring, regn også med å ringe 2-3 ganger før det faktisk virker.
3. Bestille et ekstra kort (koster penger...) til dekodern på hytta
Er HD-PVR dekoderen registrert på samme kundebilde som den gamle dekoderen?

1. Mottakere og kort må stå på samme kundebilde.
2. Programkortet trenger å "parre" seg med mottakeren som skal brukes.
3. Ring 09595, og få innformasjon.
Ahhh, dumt
Står PVR boksen på deg?
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Står PVR boksen på deg?
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør den! Også den gammle!
Jeg vet at det går an å bruke samme kort på flere rikstv bokser. Mine kjære foreldre har dette hjemme da de ikke alltid er interessert i å se på det samme som lillesøster. De tar da kortet ut av boksen i den ene stua, og inn i boksen i den andre stua. Simple, ye?
Sikkerhetsklarert
Mine kort fungerer også på alle mine dekodere, men ikke på andres. Det kommer ann på hvordan dette er registrert i systemene til rikstv.

Men som woff sier, nå får du 4 kort på ett og samme abonnement. Så det er bare ringe å få et ekstra kort. Koster ikke noe mer.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Mine kort fungerer også på alle mine dekodere, men ikke på andres. Det kommer ann på hvordan dette er registrert i systemene til rikstv.

Men som woff sier, nå får du 4 kort på ett og samme abonnement. Så det er bare ringe å få et ekstra kort. Koster ikke noe mer.
Vis hele sitatet...
Kort koster 200,- i engangsutgift.
Ellers er det ganske korrekt, den enklese løsningen ja.