Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  138 19918
Så det skal be ulovlig (fjernet)? Er litt dumt for helis uten flares er uansett dumt da.
Blir lovlig, noen helis har flares :P
Virkelig?.. Hatt en fin tid på serveren hvertfall, det blir for dumt for min del, passer like dårlig inn som den tanken du la inn bilde av. Stinger raketten flyr fort, så om man ikke passer på, og sitter klar for å flare at all times så er man jo fucked, kan vi ikke stemme om det da?
Sist endret av Oatre; 17. oktober 2013 kl. 16:29.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Virkelig?.. Hatt en fin tid på serveren hvertfall, det blir for dumt for min del, passer like dårlig inn som den tanken du la inn bilde av. Stinger raketten flyr fort, så om man ikke passer på, og sitter klar for å flare at all times så er man jo fucked, kan vi ikke stemme om det da?
Vis hele sitatet...
okey go ahead and stem :P

Hvem vil ha stinger??

Hvem vil ikke ha stinger??
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
okey go ahead and stem :P

Hvem vil ha stinger??

Hvem vil ikke ha stinger??
Vis hele sitatet...
Laget en Strawpoll for deg jeg, der kan alle stemme veldig enkelt
http://strawpoll.me/560853
Nice! Hvor lenge er pollen oppe?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Mye folk på serveren eller?
Lite aktivitet i hele dag. 0 på, har vært 0 på omtrent i hele dag. Sist det var 2 online var i går kveld
Sitat av Oatre Vis innlegg
Nice! Hvor lenge er pollen oppe?
Vis hele sitatet...
Den er oppe helt til Pyromannn bestemmer seg for om han vil ha Stinger der eller ikke
Thank you JVMyhre


Da blir det ingen stinger
Nice, men hva skjer med stingers i safer? Vi lagra en i safen når det først skulle bli lovlig så tok vi en, siden da ville vi også ha noe moro selv om det er douch og bruke det? forsvinner den eller skal vi kvitte oss med den selv?
Sitat av Lima Vis innlegg
Mye folk på serveren eller?
Vis hele sitatet...
Sjelden. Er 2 folk på nå, og i gjennomsnittet altfor få.
Liker heller ikke hvordan admin bruker rettighetene sine (ser at andre har klaget på det her også).
Sitat av Oatre Vis innlegg
Nice, men hva skjer med stingers i safer? Vi lagra en i safen når det først skulle bli lovlig så tok vi en, siden da ville vi også ha noe moro selv om det er douch og bruke det? forsvinner den eller skal vi kvitte oss med den selv?
Vis hele sitatet...
Når jeg har fjerna den ifra loot table så blir alt som heter stinger bli fjernet
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Sjelden. Er 2 folk på nå, og i gjennomsnittet altfor få.
Liker heller ikke hvordan admin bruker rettighetene sine (ser at andre har klaget på det her også).
Vis hele sitatet...
Admins som spawner inn litt ekstra til seg selv? Skjønner at det ikke er mange der da. Jeg savner en god norsk server med gode admins og stabilt med folk. Er jo uendelige mengder med håpløse servere.
[CENTER]Changelog[/CENTER]

[UPDATE] * Updated to Epoch version 1.0.2.4 - Changelog for 1.0.2.4 see at the bottom
[UPDATE] * Updated all database with all player data to Epoch 1.0.2.4
[UPDATE] * Updated all scripts from old 1.0.2.3 to Epoch 1.0.2.4 [COLOR="Red"](WARNING: Trader safezone not compatible)[/COLOR]

[EDITED] * Changed selfbloodbag time from 30 seconds to 15 seconds

[REMOVED] * Ammo box with stinger removed






Kode

 CHANGE LOG 1.0.2.4

    [UPDATED] Panthera trader cities reworked by Axle.
    [UPDATED] Player zombie attack move now uses the "Vault" key, bound to "V" by default.
    [UPDATED] New version of Axeman's light system http://dayzepoch.com/wiki/index.php?title=Lighting_System
    [UPDATED] Abort time reworked and now uses the abort button to show count down. Thanks to Skaronator for the help.
    [UPDATED] Updated battleye scripts.txt. Server admins should always add your own custom restrictions tailored to your code environment.
    [UPDATED] Version checks on 4 main pbo files, this is to make sure everyone is fully updated. Thanks to Skaronator.
    [ADDED] Fapovo and Podagorsk support added with traders.
    [ADDED] dayz_paraSpawn = true now uses 1000m halo jumps for each login and fresh spawns.
    [ADDED] Auto continue when mission loads for first time thanks to Skaronator.
    [ADDED] Backpack opening sounds from 1.8 thanks to Zabn.
    [ADDED] New sounds for mineral vein destruction and document examining.
    [ADDED] "Unknown Document" can now be found around the world and on enemies. 'Examine' this document to reveal what it really is.
    [ADDED] Can now adjust z height of base building items in 1 meter increments with ALT + PGUP/PGDN (User13/User14) and 100th of a meter increments with CTRL + PGUP/PGDN (User7/User8).
    [ADDED] Backpack opening sounds from DayZ CE 1.8 thanks to Zabn.
    [ADDED] Downgrading locked door to unlocked door is now possible if you know the combination and if you are the owner or a friend of a plot pole.
    [ADDED] Can now pack lumber and plywood into packs thanks to idblackdragoon.
    [ADDED] Can now pack Scrap Metal, Tank Traps, Wire Kits as well as Coke and Pepsi into supply crates.
    [ADDED] Performance increases for Chernarus with gdtmod_plants2 1.00 by HeinBloed http://www.gdt-server.net/
    [ADDED] Performance increases for Chernarus with gdtmod_grass 1.00 by HeinBloed http://www.gdt-server.net/
    [ADDED] Added lootable ammo 100Rnd_127x99_M2,48Rnd_40mm_MK19,50Rnd_127x107_DSHKM, 29Rnd_30mm_AGS30, 2000Rnd_762x51_M134 to Helicrash and Military Special loot tables.
    [ADDED] Randomly occurring supply drops now use a destructible ammo crate, break it open and remove the wreck to get armed vehicle ammunition.
    [ADDED] Up to 3 destructible ammo crates now spawn randomly around roads at server start. Break it open and remove the wreck to get armed vehicle ammunition.
    [ADDED] New loot and zombie spawn positions. You can now find items on many more shelves and tables. Thanks to Zabn for the help with small loot table and code.
    [ADDED] Craft Iron ore into scrap metal. 4 ore + 1 water bottle and a fire = 1 scrap metal. thanks to Axeman!
    [ADDED] Iron, Silver, and Gold ore mining from mining nodes found on hills around the map. You actually must break the rocks then remove the rubble. Silver and Gold ore can be smelted to 1oz bars with a fire and full water bottle. Control the max number that spawn at server start with MaxMineVeins variable.
    [ADDED] If you logout near another player your backpack contents will be wiped. It it very important you do not logout next to another player. Change with DZE_BackpackGuard Default: true;
    [ADDED] New intro screens from 1.7.7 thanks to Skaronator.
    [ADDED] New opt-in 3d color coded name tag system that allows you to choose to show your name or not. Your name is displayed color coded based on your humanity. Red text equals -5000 humanity and blue +5000 everyone else is displayed with white text. Thanks go to ToeJam and Gimmic for the ideas. The distance of this tag defaults to 25 meters and can be changed with DZE_HumanityTargetDistance.
    [ADDED] Podagorsk trader cities by Axle. Also added BI keys for Podagorsk from play with six http://play.withsix.com/mods/108-fdf_podagorsk.
    [ADDED] Asset for hotwire kit.
    [ADDED] Hotwire kits found rarely on policeman zombies and even more rarely in vehicles. Have a 75% chance to work and are consumed on use and only unlock the car for one time use. A server restart will re-lock the vehicle and the owners key will still work.
    [ADDED] Vehicle cargo is now locked when the vehicle is (Thanks to Zabn) and cargo check is unavailable.
    [ADDED] All additional assets & artwork by Paul/Sequisha.
    [FIXED] Improved collision model with modular objects.
    [FIXED] Fuel pumps now require to be built within 30m of a fuel tank.
    [FIXED] Lowered stairs at Chernarus trader city klen to prevent broken legs.
    [FIXED] You can now eat and drink in vehicles. Thanks to Skaronator.
    [FIXED] Can now see cargo capacity of storage devices like wood shack.
    [FIXED] Bicycles can no longer be locked and do not give you a key when purchased.
    [FIXED] Disallow player zombies from choosing to display their name.
    [FIXED] Prevent player zombies from getting infected.
    [FIXED] Triple animation bug when waking up from being unconscious. Thanks to Tansien - DayZero
    [FIXED] Player zombies now have same skins as the zombies.
    [FIXED] Fixed issues with crossbow arrows not spawning after shooting them.
    [FIXED] Zombies now attack anyone before only your own zombies would attack you causing them to stand around other players.
    [FIXED] Issues with picking up more items than you should with melee weapon attached. "Vectoradd" function zero divisor fix thanks to Zabn.
    [FIXED] Suppress gas mask errors from overwatch players thanks to Skaronator.
    [CHANGED] Can now only maintain wall if damaged at least 10%. SERVER OWNERS NOTE: Use setDamageOnAge mysql event to set the damage based on age or else no one will be able to maintain. https://raw.github.com/vbawol/DayZ-Epoch/master/Server%20Files/mysql/add_recommended_mysql_events.sql 

    [CHANGED] Disallow changing clothes if another player is within 12 meters.
    [CHANGED] Increased chances to catch a fish by double.
    [CHANGED] Safes now holds 50 weapons instead of 20.
    [CHANGED] Renamed many public variables and updated battleye.
    [CHANGED] Chernarus 11 airplane dealer is now NEUTRAL. All Panthera traders changed to NEUTRAL.
    [CHANGED] Prices on cooked fish increased to encourage fishing.
    [CHANGED] Empty Supply crates removed as a crafting requirement.
    [CHANGED] Removing wood and cinder wall wrecks will now give a random number of items in return and will spawn on the ground.
    [CHANGED] Full moon nights date changed from 2012,6,6 to 2013,8,3.
    [CHANGED] New you are dead screen by Paul Tomany.
    [CHANGED] Disabled action menu F1-12 and 0-9 keys.
    [CHANGED] Harvest wood now uses a shorter swing animation and requires hatchet in hand.
    [CHANGED] Close combo lock gui after each try randomly after 4 or more tries.
    [CHANGED] Modular building and safes now place perfectly vertical. This may cause some issues with existing bases.
    [CHANGED] All armed vehicles now spawn with no ammo and on each restart. You must now find then add your own ammunition to wreak havoc. Change this with by using non "_DZE" classes of vehicles.
    [REMOVED] Maintenance option removed from all objects that have a remove option.
    [REMOVED] Benches at NWAF thanks to Skaronator.
    [REMOVED] Old tag system removed in favor of new system mentioned above.
    [REMOVED] Big cargo boat "sigisolda6" in chernarus was causing lag remove it and major FPS gains are had thanks to mathewjknott for pointing this out.
    [REMOVED] Removed quicktips from loading screen to fix blackscreen issue thanks to Skaronator. 

CHANGE LOG 1.0.2.3

    [ADDED] Any attempt to abort will now have a 10 second timer. This should also help with preventing bodies from disappearing when logging out to quickly after death.
    [FIXED] Performance/lag fix: player save was updating way too often now updates properly based on playercount*2 +10.
    [FIXED] Removed debug message spam from r3f weight system.
    [FIXED] Prevent bunny hop near base building items to reduce glitching into walls.
    [CHANGED] Building upgrade and maintenance now use one function server side.
    [CHANGED] Added debug back to most server side code.
    [REMOVED] Flies from dead bodies until cleanup is working again.
    [REMOVED] Removed pipebomb from military special loot table. 

CHANGE LOG 1.0.2.2

    [UPDATED] Takistan traders/cities. Added "Black Market" vendor. Moved traders around in Garm. Moved Hero Vendor in Kush.
    [UPDATED] Improved Lighting System by Axeman http://dayzepoch.com/wiki/index.php/Lighting_System
    [UPDATED] Changed workbench textures to use same texture assets as all other lumber/plywood.
    [UPDATED] Crafting system updated, now supports crafting weapons and with weapons.
    [ADDED] Epoch Event: Supply drops with building supplies.
    [ADDED] Modular base building wreck models by Paul Tomany. You can remove these to obtain a small amount of materials back.
    [ADDED] Sledgehammer toolbelt/melee weapon Paul Tomany (ItemSledge) that can be crafted from a handle (farm spawn) and hammer head (worker zombie).
    [ADDED] Metal floor metal_floor_kit > MetalFloor_DZ Recipe: bulk_empty x 1 + ItemCorrugated x 2 + ItemPole x 4 + ItemTankTrap x 2 requiretools: ItemToolbox, ItemCrowbar, ItemSledge
    [ADDED] New optional version of Chernarus trader citys by Axle. To use copy mission.sqf, mission.sqm, and server_traders.sqf from DayZ_Epoch_17.Chernarus to DayZ_Epoch_11.Chernarus
    [ADDED] Model and icon for kilo of hemp by Paul Tomany.
    [ADDED] Updated rbull and orange sherbet soda cans by Paul Tomany
    [ADDED] Smaller cinder block doorway/door (cinder_door_kit = CinderWallSmallDoorway_DZ) recipe: CinderBlocks x 4 + MortarBucket + ItemTankTrap
    [ADDED] cinder_door_kit CinderWallSmallDoorway_DZ upgrades with ItemPole + ItemTankTrap to CinderWallDoorSmall_DZ then upgraded to CinderWallDoorSmallLocked_DZ with a combination lock.
    [ADDED] st_bunnyhop by ShackTac https://dev-heaven.net/projects/shacktac/files
    [ADDED] Building count limit default is 150 and can be changed with DZE_BuildingLimit = 150; in the init.sqf
    [ADDED] Weights for the itemkeykit and itemsledge meleesledge to Rf3 realism.
    [ADDED] Added missing trader items: Skin_SurvivorW3_DZ, 4 missing backpack types, bulk crate of scrap metal.
    [FIXED] Crafting now displays that item was crafted before going to next loop.
    [FIXED] All Tents should now pack properly.
    [FIXED] Fixed improper item output with new auto crafting from 1.0.2.1
    [FIXED] Changed destruction type on wood walls to prevent vehicles from running them over with little to no damage.
    [CHANGED] Removed DMR spawn and replaced with M4SPR.
    [CHANGED] Reduced default zombie counts by half was 30 now 15 per player. Also reduced global zed count increase per player within 400m from 10 to 5.
    [CHANGED] Cinder Block walls armor reduced from 1600 to 1000.
    [CHANGED] If a plot pole is used only the owner and tagged friends can upgrade in-place.
    [CHANGED] Tents now have a lower chance to spawn one of the three tent types.
    [CHANGED] Lowered construction count on tank traps to 1 was 3.
    [CHANGED] Server config.cfg now uses reportingIP = "arma2oapc.master.gamespy.com"; by default.
    [CHANGED] All missions description.ext changed to allow side chat by default.
    [CHANGED] Increased chance to find a lockbox on business suit zombie.
    [REMOVED] old dayz combat roll in favor of st_bunnyhop.
Tror godmode er bugga? begynte å blø av zombie hvertfall inni godmode, eller er det meninga nå? Takk for at gear blir locka da når bilen lockes!
Hvor mange spillere er det i serveren ved kveldstid?

Hva spawner man med?

- Cheers
Sist gang jeg var på serveren var det rundt 10 spellere på. Vet ikke hvor mange som erpå nå men likte serveren veldig godt den ene uka jeg spillte på den.
Igår var det faktisk ganske mange Meg, en kamerat fra en annen server som tilfeldigvis connecta, tipper det var rundt 8-10. Ikke så mange egentlig men pleier å ligge på rundt 3 på toppen Vet ikke helt hva som skjedde med serveren, men var sånn 5+ hele tida før. Og jeg blei hero igår kveld så nå skal jeg nok kjøpe UH-Y1 helikopteret
Sist endret av Oatre; 19. oktober 2013 kl. 13:00.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Har den animert åpning/lukking?
Nei :P jobber med saken
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Nei :P jobber med saken
Vis hele sitatet...
Nice Ekke du fsx fra diskusjon.no?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Nice Ekke du fsx fra diskusjon.no?
Vis hele sitatet...
jo åssen deT?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
jo åssen deT?
Vis hele sitatet...
Nei ikke noe spesielt
Kan du sjekke godmode scriptsa? Begynte å blø slik som før og jeg kan skyte zombier i tradezonesa. Forresten hvordan er det med towing av humvee med .50cal M2 maskingevær? Jeg og en annen kjørte SUV og kjøpte UH-Y1 heli, og en humvee .50cal. Når vi slapp den i basen ble piloten kicka, utrolig nok overlevde jeg, piloten og helikopteret, men det ble mildt sagt busta!

Noe bug med de scriptsa? Eller må de være helt på bakken, mulig humveen svevde bittelitt.

Vi slapp SUVen tilbake først og det gikk fint.
Sist endret av Oatre; 20. oktober 2013 kl. 12:53.
[quote=Pyromannn;3012484][CENTER]Changelog[/CENTER]
[COLOR="Red"](WARNING: Trader safezone not compatible)[/COLOR]
[/b]


menes at safezona i traderzona funker ikke :P jobber med saken

[quote=Oatre;3013560]eg og en annen kjørte SUV og kjøpte UH-Y1 heli, og en humvee .50cal. Når vi slapp den i basen ble piloten kicka, utrolig nok overlevde jeg, piloten og helikopteret, men det ble mildt sagt busta!
/QUOTE]

Hva ble dere kicka for? hva slags script restriction?
SetPos restrictions eller noe het det.
Sist endret av Oatre; 20. oktober 2013 kl. 21:01.
Da skal den være fiksa takk for reporten.
Endringen trer i kraft om 3 timer 30min
vell, nå er alle vehicles borte, ingen kunne stjelt alt..
Ingen problemer med vehicles, dem er her endå
vell alle vehicla våres, en helli, 4 biler-.-
Kan heli towes da?
Sitat av Lima Vis innlegg
Admins som spawner inn litt ekstra til seg selv? Skjønner at det ikke er mange der da. Jeg savner en god norsk server med gode admins og stabilt med folk. Er jo uendelige mengder med håpløse servere.
Vis hele sitatet...
Er ikke bare snakk om spawning, opplevde blant annet å bli tracket, som ga admin og spilleren han spilte sammen med en stor fordel.

DayZNorway #1 er å anbefale. Admin er mye eldre, og har god forståelse for hva som trengs for å drive en stor server. De fleste spillerne der er også litt eldre, så er ikke så mye barnslig oppførsel. (selvfølgelig er det noe)
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
DayZNorway #1 er å anbefale. Admin er mye eldre, og har god forståelse for hva som trengs for å drive en stor server. De fleste spillerne der er også litt eldre, så er ikke så mye barnslig oppførsel. (selvfølgelig er det noe)
Vis hele sitatet...
Drives Norge 1 fortsatt av Cri og gjengen fra Battlefield.no?
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Drives Norge 1 fortsatt av Cri og gjengen fra Battlefield.no?
Vis hele sitatet...
tror det er den andre populære norske DayZ serveren. Den jeg snakker om er drevet av en som heter Kimzer (in-game). Mye bra features og bra admins
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som kan hjelpe? Har aldri testet dette spillet før, men etter å ha lest litt om det frister det sykt. Det jeg lurer på er, hvilken er det jeg skal laste ned for å kunne spille med dere? ser det er flere utgaver og versjoner og sliter med å finne riktig spill å laste ned..armored operations eller operation arrowhead? kanskje bare jeg som er litt dum nå
Sist endret av wutsup; 19. november 2013 kl. 01:40.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gammel tråd - men jeg spiller litt epoch om dagen, og jeg har to spm!

1 - Kan jeg lage en ammo boz? Vil ha noe som bare lar meg legge igjen mye ammo ved siden av weapon rack.
2 - Hva trengs for å lage vanlig lys i huset mitt? Trenger en lyspære og generator regner jeg med, noe mer?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Noen som spiller? Jeg er lei av å løke rundt alene