Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1723
Trenger noen tips om noen gode Asiatiske filmer.
Noen som helst er Kinesisk eller Japansk.

Har tygget meg igjennom veldig mye Japansk og Kinesisk, da mye innen horror og action / Kung Fu etc.

Men skal jo ikke si jeg har alt, og kan vel godt være jeg har gått glipp av noen gode filmpærler.

Har ikke noen liste over hva jeg har sett, så bare sleng ut alt dere mener er gode greier

Forsøk å få med en imdb.com link til filmen slik at den blir litt enklere for meg å finne

Om dere har tips til noen gode resisører jeg bør bite meg merke i så kom med dem også

Jeg er forøverig også en dreven fan av Anime ( define me Otaku ) så har sett nærmest uhyggelig mye der også, men vist dere vil komme med noen anbefalinger der også "so go ahead"

Takk på forhånd
Great teacher Onizuka..Beste anime'n jeg har sett. Også er det fullmetal alchemist da, men du har kanskje sett disse to?

Gah. Glemte at du ville ha filmer, men vil fortsatt anbefale de to over.
Sist endret av Asoke; 19. november 2010 kl. 23:40.
Lady Snowblood,kongefilm! sørg å last ned med eng sub
Audition (Ôdishon). Kanskje en av de mest forstyrrende filmene jeg har sett.
Visitor Q (Bijitâ Q) er en utrolig vellaget, absurd, sær og noe morsom japansk film.

Ellers er "Memories Of Murder" (Salinui chueok) er for øvrig en fantastisk Sør-Koreansk krim-film. Basert på en sann historie. Verdt å få med seg.

Kanskje ikke akkurat hva du ser etter, da jeg ser du helst vil ha noe action, horror og kong-fu-greier. Dette er vel mer "langsomme" filmer, men "Audition" kan i alle fall omtales som horror
Battle royal
http://www.imdb.com/title/tt0266308/
Sist endret av Popstickel; 19. november 2010 kl. 23:50.
The Vengeance Trilogy - Hevntrilogien til Park Chan-wook med filmene Sympathy for Mr. Vengeance, Oldboy og Sympathy for Lady Vengeance.
Memories of Murder
Infernal Affairs-trilogien - Kan nevne at The Departed er en remake av den første filmen.
Flash Point

Linker til Wikipedia (beklager), så vær forsiktig angående spoilere.
Hellsing = beste anime, 13 episoder (dessverre ikke mer) med awesomeness.

Hva har du sett av Kinesiske filmer da? Kjenner til en hel haug, men blir litt kjipt å liste opp mange du allerede har sett.

Du kan sjekke ut den koreanske 'Old Boy', den er rå, stygg og har noen heftige scener (for ikke å nevne et plott som bare asiaterne kan komme på).
Eldre filmer
Jeg vil anbefale noen eldre filmer. Akira Kurosawa bør være en regissør alle har opplevd. Jeg ville anbefale å begynne med enten Seven Samurai eller Rashomon. Det er god grunn til at denne regissøren og spesielt disse to filmene alltid er på top-listene til kritikere.

Tokyo Story av Yasujiro Ozu er også ganske god - hvis du takler målrettet minimalisme.

Human Condition virker ganske god også, jeg har ikke sett den ferdig enda. Den er på 3 deler hver 3 timer, men er veldig menneskeorientert (det og jeg liker den historiske settingen i okkuperte Manchuria under andre verdenskrig)

Nyere
Vengeance trilogien som nevnt er veldig god, og artig mindfuck.

Memories of Murder som nevnt er bra.

Internal Affairs I er bedre enn The Departed.

Brotherhood of War er ganske bra.

Så nylig også Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring - film om et flytende buddhistempel på en innsjø og oppveksten til en buddhist hos sin mester - og hvordan han synder og ikke forstår viktige del av livet før senere.
Sist endret av Kinseek; 20. november 2010 kl. 00:15.
Shaolin Soccer, knall artig komedie

her er link:
http://www.imdb.com/find?s=all&q=shaolin+soccer
Sist endret av snusabesten; 20. november 2010 kl. 14:48.
Ip Man 1 og 2 er svært populære her nede iallfall. Worth a shot
Noen av mine favoritter:

Akira - A secret military project endangers Neo-Tokyo when it turns a biker gang member into a rampaging psionic psychopath that only two kids and a group of psionics can stop.

Ghost in the Shell - A female cyborg cop and her partner hunt a mysterious and powerful hacker called the Puppet Master.

Brother (Undervurdert knallbra film) - A Japanese Yakuza gangster is exiled to the United States. Takeshi settles in Los Angeles

jûgatsu
- The blind masseur/swordsman comes to an town in control of warring gangs, and while bunking with a farming family, he meets two women with their own agenda.

Ju-on Originale The Grudge før Hollywood tok over.

Ringu Originale The Ring før Hollywood tok over.
Ichi The Killer er en genial Japansk film om Yakuza og en seriemorder. Utrolig bra portret av en seriemorder.
http://www.imdb.com/title/tt0296042/
"ong bak" dødsfet film
http://www.imdb.com/title/tt0368909/

my ekte stunts og martial arts, liker du jackie chan filmer kommer du til å digge denne her. den er thailands men fåes med lett med tekst.

trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=nAYUv9wjV48