Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 829
Fikk meg en HP laptop til jul, og det er mulig jeg er helt grønn på alt som har med data å gjøre, men lurer på hvordan jeg får den medfølgende fjernkontrollen til å fungere. Er det noen som kan hjelpe meg? :b
Har du satt inn det medfølgende batteriet (riktig vei, pluss er opp)?
pojpoj's Avatar
Trådstarter
24 3
ja, men er det ingenting som må installeres eller noe?
Nei, den skal fungere...
Prøv den i media center.
Sist endret av reaVen; 9. januar 2010 kl. 02:36.
Den skal ikke fungere 100% uten en liten IR-driver.. Det er forsåvidt en bypass-sak i BIOS, så powerknappen på fjernkontrollen funker sjøl om PCn er av
Min funker fett i windows 7 uten noe driver.
1. Sjekk om fjernkontrollen fungerer.
  • Se på senderenden av fjernkontrollen med kameraet på mobilen din, du ser godt om denne fungerer eller ikke.
  • Fungerer ikke dette, sjekk batteriet ditt.
2. Sjekk mottager på maskinen din.
  • Du finner helt sikkert en venn med en HP, så lenge det er den samme formen på fjernkontrollen skal den fungere.
  • Fungerer ikke dette heller, ta den med til kjøpssted.
Sitat av reaVen Vis innlegg
Min funker fett i windows 7 uten noe driver.
Vis hele sitatet...
Jaa, sant det.. Win7 har den native, vista må ha driver.
Sitat av excubated Vis innlegg
Jaa, sant det.. Win7 har den native, vista må ha driver.
Vis hele sitatet...
Vel, sist jeg reinstallerte en HP var denne driveren native i Vista også.

Og som du selv sier, den skal fungere om maskinen er av uten driver uansett. Greit å teste det der.
pojpoj's Avatar
Trådstarter
24 3
takk for hjelpen! fikk fiksa det ja. Batteriet som var med var dødt..
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei har en hp dv6 2055so somer snart to år så jeg er begynt å se etter noe tilsvarende. HP Pavilion g7-1002 17.3" HD+ LED ser riktig ut for meg og billig er den også men på min gamle fulgte det med en fjernkontroll slik at jeg kan ha den i tvn via hdmi og sitte i sofaen og slå den på. Er det slutt på disse dingsene eller har de sluttet å skrive at det er en sånn med ? Evt er det noen som vet om en maskin gjerne laptop fra hp som har slikt ?

Du som fikk hp laptop til jul med fjernkontroll. Hva heter modellen som har fjernkontroll`?