Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5290
Sikkler litt på disse, som jeg har lest om. Pris når de kom, 4K, nå 3K.

Er ikke "lydofil"
Har ikke hørt med de i butikken, enda.

Noen med erfaringer med akkurat disse?

Er disse de beste man får til tilnærmet pris?

Hvordan koble på disse på tv'n?
Kan man bruke denne som mic til ps4?
Har de selv, men når det kommer til mikrofon og samtaler, er de elendig. Vanskelig å høre hva du selv sier, samt at de prøver å begrense bakgrunnsstøyen på mikrofonen slik at lyden de andre hører fort blir grøtete. Men som headset for musikk, samt noise canceling, er de suverene. Har dog ingen andre å sammenligne med.
Jeg har disse, og har brukt dem aktivt i et halvt års tid eller noe deromkring.

Lyden i dem er ekstremt bra, og støydempingen likedan. Den har noen irriterende funksjoner hvor den slår av og på ambient sound etter lydbildet rundt deg. Dette er frustrende når man går rundt hjemme, men det kan deaktiveres.

Man kan også bestemme lydprofiler basert på lokasjon noe som er litt snedig.

Det største minuset med dem er at touch kontrollene er fullstendig evneveike. Regelrett ubrukelig. Jeg begriper ikke at Sony kan levere ut noe så dårlig og lite intuitivt. Annet enn start og stopp er touch kontrollen helt bortkastet.

Sammenlignet med Senheiser MB 660 så er de ikke i samme liga.

Jeg vet ikke med «tilkobling til tv» eller bruk med PS 5, men de har blåtann og støtter to samtidige enheter.

Som handsfree er lyden i mikrofonen helt OK, men ikke spesielt imponerende. Igjen, sammenlignet med Senheiser MB660 så er de ikke i nærheten.

Så hvorvidt de anbefales? Hvis hoved bruk er musikk og lyd, ja, helt klart. Hvis mikrofon og handsfree / kontorbruk er aktuelt ville jeg heller sett på nevnte Senheiser.
Sist endret av Cikey; 15. august 2021 kl. 18:30.
Kjøpte meg disse.
Hifiklubben hadde skrudd opp til gammal pris, 4K, el-kjedene fortsatt til 3K.

Funker bra på spotify o.l.


Kobbla på tv'n. Samsung 8000serien.
Irriterende usynk i lyd og bilde.

Selv om man kan justere lydforsinkelser, traff jeg ikke spottånn på munn&lyd på tv.

Netflix noe bedre, men heller ikke her perfekt.

360 reality lyden som Sony skryter av, må man ha et abonnement på tidal eller noen andre steder. Spotify støtter ikke dette.

Angrer.

PS4 tikobling har jeg ikke starta på å utforske, redd det blir en ny nedtur.
Er generelt skeptisk til modeller som fornyes hvert år, men om man skal ha trådløs lyd er utvalget ganske begrensa siden det er en såpass ny produktgruppe. Beyerdynamic, Sennheiser, Sony-klassikere og Audio Technica er riktignok kablet, men varer evig siden de ikke har batterier som ryker og gjerne reservedeler tilgjengelig.

Litt off topic, men blåtann er kun middels bra på lydkvalitet og elendig på latency. Funker til musikk og podcaster, men ingenting interaktivt, som spill. Synes også det er et lass med «lydforbedringsfunksjoner» på BT-headsets som må skrus av for å unngå overfarga, trendy lydbilde. I tillegg har de fleste modellene elendig betjening, med touchpaneler og/eller ørsmå knapper.
Sitat av Nåkksågått Vis innlegg
Kjøpte meg disse.
Vis hele sitatet...
Du ble advart Selv bruker jeg mine kun til musikk/podcast på telefonen/PC, noe jeg syns de leverer veldig bra på. NC er også i toppsjiktet.

Får du levert de tilbake?
Jeg har m3 versjonen er veldig fornøyd med lyden. Den kobles lett til telefonen når man har appen men har enda ikke klart å koble den til Smart TV? Når TVen skal søke etter Bluetooth device dukker den ikke opp.. Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Sitat av MittBrukernavn Vis innlegg
Jeg har m3 versjonen er veldig fornøyd med lyden. Den kobles lett til telefonen når man har appen men har enda ikke klart å koble den til Smart TV? Når TVen skal søke etter Bluetooth device dukker den ikke opp.. Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Holde inne on knappen i 7 sek til den går i parrings modus (blå blink) , da kan du koble opp mot nye enheter
Blir nok å beholde mine iallefall, da netflix på mobil er synka, samt ser en del fotball på tv'n, der man ikke må ha "nano-synk".

Skal muligens ut å fly en vakker dag, og da ser jeg disse som et godt alternativ noe som helst annet��



Imponerende lyd
Litt sent siden du har kjøpt, men er man ikke så opptatt av fantastisk lyd så ville jeg anbefalt jabra elite 85 h, en allrounder, god lyd og god støydemping, og veldig god mic. Og man får den til 2k.

Men er lyd viktig så finnes det bedre.