Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2581
Hei

Jeg er på jakt etter noen som trykker eller brodere logo/bilder på klær. Har googlet meg grønn, men de fleste jeg finner, sender ikke til Norge. Eller det koster litt for mye i henhold til budskjettet. For å ikke snakke om de, som krever at du minimum bestiller 50stk.

Så er det noen som har noen å anbefale? Gjør ingenting om de er i utlandet, så lenge det er ikke for stiv pris.

Det jeg skal ha, er logo på ryggen, og en mindre lik logo fremme. Ekstra +, hvis de også kan gjøre det samme med caps.

Og det er jakker vi snakker om, ikke t-skjortet.

Takk for all hjelp.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Bestemor? Jeg er helt seriøs. Generelt systuer?
Hva er budsjettet ditt på, og hvor mange jakker/capser skal du ha?

Trykkerier har en oppstartspris for trykk/brodering, og det er derfor de fleste har et minimumsantall. På den måten blir det lønnsomt både for deg og for de.

Stort sett er det to teknikker som brukes, silketrykk og digitalprint. Silketrykk går ned i selve stoffet, og varer lengre. Her må det lages nye trykkrammer for hver jobb, og for hver enkelt farge. Så om du har mange farger blir det fort dyrt, og du må antakeligvis ut med en vill sum for kun en jakke.

Ved digitalprint printes motivet ditt på spesialark, og overføres til tekstil med trykk/varme. Litt det samme som t-shirt trykk-ark som du får kjøpt på Clas Ohlson.

TL;DR tviler på at du finner noen som er gira på å trykke kun ei jakke/brodere en caps. Vurder å kjøp sånne t-shirt-overføringsark.
Du kan prøve å høre med gjøvik fengsel. Hadde en kompis som satt der som sa det var mulig å bestille billig derifra.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Bestemor? Jeg er helt seriøs. Generelt systuer?
Vis hele sitatet...
Har ingen igjen, dessverre. Men det var ingen dum tanke.

Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Hva er budsjettet ditt på, og hvor mange jakker/capser skal du ha?

Trykkerier har en oppstartspris for trykk/brodering, og det er derfor de fleste har et minimumsantall. På den måten blir det lønnsomt både for deg og for de.

Stort sett er det to teknikker som brukes, silketrykk og digitalprint. Silketrykk går ned i selve stoffet, og varer lengre. Her må det lages nye trykkrammer for hver jobb, og for hver enkelt farge. Så om du har mange farger blir det fort dyrt, og du må antakeligvis ut med en vill sum for kun en jakke.

Ved digitalprint printes motivet ditt på spesialark, og overføres til tekstil med trykk/varme. Litt det samme som t-shirt trykk-ark som du får kjøpt på Clas Ohlson.

TL;DR tviler på at du finner noen som er gira på å trykke kun ei jakke/brodere en caps. Vurder å kjøp sånne t-shirt-overføringsark.
Vis hele sitatet...
Budskjettet er på 500kr pr dags dato. Jeg vet at det er lite, men pga firma jeg holder på å starte er rett i oppstarten. Så er det lite inntekter akkuratt nå. Og jeg har ikke mulighet for å spytte mer kapital inn i firma.

Om jeg hadde bare fått 1 jakke og 1 caps. Så er det greit, for det kan bestilles mer senere. Men for meg, så er det viktig å begynne å få ut reklame så fort så mulig. Derfor tenker jeg, å være vandrenes reklame skilt.

Men når du har forklart som du har gjort nå, så ser jeg jo selv. At det vil jo ikke gå.

Og jeg vet ikke, om å gå for Clas Olshon løsningen. Vil være en lur måte å gå for. Da det kanskje vil gi et dårlig inntrykk? At jeg har gått for en slik dårlig løsninge, tenker jeg på.



Sitat av mentalmelt Vis innlegg
http://www.nilz.no/

Ligger i Oslo.
Vis hele sitatet...
Jeg var inne på den siden der, men fant ikke ut så mye. Jeg skal se igjen, takk for link.

Sitat av Mir Vis innlegg
Du kan prøve å høre med gjøvik fengsel. Hadde en kompis som satt der som sa det var mulig å bestille billig derifra.
Vis hele sitatet...
Såpass, hehe. Det er jo verd å sjekke opp i. Takk skal du ha

--------------------------------------------------------------------------

Men som jeg skrev i denne posten, vil det å gå for trykk selv fra Clas Olhson/Biltema, være en grei løsning? Vil ikke at noen skal tenke: Kan umulig være noe bra firma, når de går for så dårlig løsning på trykking.

+ Clas Olshon sin løsning, har fått masse klager leste jeg på siden dems.
Sitat av Dæng Vis innlegg
Jeg var inne på den siden der, men fant ikke ut så mye. Jeg skal se igjen, takk for link.
Vis hele sitatet...
Best å stikke innom, eller sende dem en mail med beskrivelse av prosjektet ditt. De svarer fort, og er veldig hjelpsomme. Har brukt dem selv et par ganger. Helt greit resultat, men de beste trykkene koster jo litt.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Best å stikke innom, eller sende dem en mail med beskrivelse av prosjektet ditt. De svarer fort, og er veldig hjelpsomme. Har brukt dem selv et par ganger. Helt greit resultat, men de beste trykkene koster jo litt.
Vis hele sitatet...
For å ta å sende de en mail. Sitter i Bergen, så det er litt vanskelig å stikke innom de.

Tusen takk for tips og tilbake melding.
Det finnes jo ting som vistaprint, spreadshirt og slikt som trykker ditt motiv på deres egne artikler for deg. hos vistaprint.no får du deg caps og hoodie(ikke helt jakke men..) for rundt 500,- ser det ut til.

edit: spreadshirt ser ut til å ha eit lite utval av jakker og

edit2: yrkesklær forhandlere trykker på logoer på klærne etter hvert som bestillingene kommer inn, mulig dei også kan være behjelpelige med å trykke på til deg.
Sist endret av suppesos; 8. oktober 2015 kl. 17:03.
Spreadshirt har jeg vært innom, men jeg syns utvalget var heller lite. Men kurant side, for det om. Vistaprint, har jeg ikke hørt om. Skal sjekke de opp. Takk skal du ha.

Ahh, ja. Det var ikke dumt tenkt. Det skal jeg sjekke opp i, om de som trykker yrkesklær, kunne ha gjort noe sånt som dette.