Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2882
Hehei.

Lurer på noen småbagateller når det gjelder hasj.

-Bøttetrekk/vannbong - Får man "mer" ut av hasjen om man tar bøttetrekk?

-Når man smuldrer hasjen, er det positivt å brenne den litt for at stoffer skal ta virkning, eller skjer dette uansett i gløden?

-Har man en "THC limit?" - Om jeg røyker 0,1g hver time i 10t, vil det bli samme effekt om jeg røyker 0,2g annenhver time for eksempel?

-Tips mot latskap når man røyker? I starten likte jeg å ta meg en spliff sammen med søndagskaffen og starte litt husarbeid. Nå for tiden er jeg bare helt slapp når jeg røyker.

-Blir klumpen ødelagt om den ligger uten pose eller noe over lengre tid annet enn at den tørker?

-Sukker demper rusen. Mitt problem her er at noe av det beste jeg vet er å munche. Nyyyyter det. Er det noe som har motsatt effekt? Altså forsterker rusen? Merker om jeg tar meg en sigarett så blir jeg hva vi kaller "etterpåfjern"
Bøttetrekk: Tja, muligens, men vil ikke anbefale noen å begynne med det, så lenge jointen funker. Det er ikke bra for lungene (egen erfaring).

Eneste poenget med å brenne hasjen først er for lettere få den smuldra opp og blanda inn i tobakken, ellers har det ikke noe ekstra effekt.

0.1g i timen, 0.2g per 2. time, dette handler om personlig preferanse, noen ville foretrekt 0.1 i timen, andre 0.2 per 2. time.

Tips mot latskap? Røyk sjeldnere, når jeg røyker ofte blir jeg bare slapp hele tida, når jeg ikke har røyka på lenge får jeg alltid lyst å gjøre ting når jeg er fjern.

Nei, klumpen blir ikke ødelagt, ville hatt den i noe lufttett uansett da, om du skal ha den liggende i måneder liksom.

Du kan visst spise mango før du røyker, for å få sterkere effekt. Aldri prøvd dette dog, sikkert noen andre her som kan si noe mer om det.
Sitat av atilla Vis innlegg
Er det noe som har motsatt effekt? Altså forsterker rusen?
Vis hele sitatet...
Kaffe virker som en bra forsterker for meg
Angående mango-greia:
I mango, og flere andre frukter og planter (inkludert cannabisplanten), finnes det myrcene. Spennende stoff. Stort sett brukes det i parfymer, tydeligvis har det en innvirkning på hjernen også.

Uansett, etter hva jeg forstår så skal dette stoffet påvirke blod-hjerne-barrieren. Denne hindrer at stoffer går fra blodårer og inn til hjernen. Denne blir påvirket av myrcene, på den måten at visse stoffer blir raskere tatt opp i hjernen. Det vil dermed si at alle virkestoffer i cannabis i teorien burde få innpass i hjernen raskere om du får i deg nok myrcene. [COLOR="Silver"]Tror jeg. Jeg er ikke utdannet biokjemikernevrolog eller noe sånt, så bear with me.[/COLOR]

Personlig merket jeg desverre(?) ikke en lengre/forsterket rus. Har prøvd det opptil flere ganger, hiver i meg en godt moden mango eller to ca 1t før jeg røyker. Likevel kjenner jeg ikke at det påvirker meg særlig.
Nå skal jeg ikke si at det er sånn for alle, vi er forskjellige. Kanskje jeg ikke hadde rette dagsformen, kanskje jeg ikke fikk i meg nok myrcene, kanskje kanskje. Folk må gjerne prøve, og dele sine opplevelser. Jeg skal nok få prøvd det er par ganger til før jeg bestemmer meg om det fungerer eller ikke.

"theweedblog" har forresten skrevet en artikkel om saken, står litt mer utdypende der.

Men uansett da! Mango, og annen sånn søt/mjuk (alle liker ananas?) frukt er fantastisk deilig å ete på når man røyker. Sånt er både billigere og bedre (for kroppen din) munch. Raid fruktavdelinga på butikken!
Sist endret av Eplegutten; 16. oktober 2013 kl. 16:00.
Sitat av LetsMisc Vis innlegg
Kaffe virker som en bra forsterker for meg
Vis hele sitatet...
Samme synes jeg, jeg blir også "klarere" i hode om jeg tar en kopp kaffe.
Kan jeg spørre om tilberedelse av hasj med mat her?

I såfall er jeg litt usikker på hvordan det lages i nøyaktige steg. Jeg leser om mange som bare legger hasjen i varmt vann og mener de får effekt av det. Jeg tenker det er tull da det sies hasj er fettløsende og derfor må løses opp i evt. smør.
Men jeg er litt usikker på hvordan det gjøres steg for steg, tid, varme osv. Jeg hadde derfor satt pris på om noen hadde orket å lage en liten guide til å jage te med hasj.
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
Kan jeg spørre om tilberedelse av hasj med mat her?

I såfall er jeg litt usikker på hvordan det lages i nøyaktige steg. Jeg leser om mange som bare legger hasjen i varmt vann og mener de får effekt av det. Jeg tenker det er tull da det sies hasj er fettløsende og derfor må løses opp i evt. smør.
Men jeg er litt usikker på hvordan det gjøres steg for steg, tid, varme osv. Jeg hadde derfor satt pris på om noen hadde orket å lage en liten guide til å jage te med hasj.
Vis hele sitatet...
Hei. Kan forklare deg i enkle steg, da tar jeg for meg eksempel at du skal lage Brownies, noe jeg har erfaringer med.

Du gjør alt klart akuratt som om du skulle lagd brownies, før du legger i smøret så tar du hasjen din og deler / rasper den opp i masse små biter ( trenger ikke og gjøre det, men jeg liker det best, da får jeg fordelt alt utover.

Så skrur du plata på halv styrke og varmer smøret, deretter legger du hasjen rundt i smøret og lar det bli hasj smør, dette smelter da inn i smøret og du vil kjenne en god lukt av hasj og smør. Etter du har gjort dette så er du ferdig, da kan du egentlig lage det du vil, kakkao , brownies eller smør til fisken?

Det er veldig enkelt, du forstår etter du har gjort det. Du eneste du skal gjøre på kjøkkenet er en liten vri en det som står i kokeboka. Lykke til!
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
Kan jeg spørre om tilberedelse av hasj med mat her?

I såfall er jeg litt usikker på hvordan det lages i nøyaktige steg. Jeg leser om mange som bare legger hasjen i varmt vann og mener de får effekt av det. Jeg tenker det er tull da det sies hasj er fettløsende og derfor må løses opp i evt. smør.
Men jeg er litt usikker på hvordan det gjøres steg for steg, tid, varme osv. Jeg hadde derfor satt pris på om noen hadde orket å lage en liten guide til å jage te med hasj.
Vis hele sitatet...
Ang te vet jeg ikke, du skal jo bruke fett.

Funker fint å kjøpe sjokomelk på butikken, varme den til den småkoker og hive oppi stæsjet og røre litt. Funker veldig bra og, dette er vel den optimale måten å innta cannabis på
Det er altså ikke så vanskelig. Bare lag noe som kan varmes, som også inneholder litt fett. Helmelk i seg selv er ikke nok, men med litt kokesjokolade oppi er du good-to-go.
Anbefaler TS å lese denne.