Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 991
Hei.

Jeg søker på jobb som barnehage assistent, og de vil at jeg sender inn vitnemål.

Mener de vitnemål fra ungdomsskole, eller fra VGS hvor jeg gikk elektro som er helt urelatert til jobben?

Setter pris på rask svar.
Kan være greit å sende inn alle sammen, dem er mest ute etter fraværet ditt, og eventuelt orden og atfærd.
Tommelfingerregelen er det siste vitnemåler du har fått. I ditt tilfelle blir det vitnemålet fra VGS. Selv om fagene er ureaterte til jobben viser de om du bryr deg om skolen og Fravær + ordenskarakterene har mye å si.
Takk for svarene!
eventuelt ta en telefon å høre hva de vil ha?
Barnehageassistent krever ingen formell utdanning (men mange er utdannede barne- og ungdomsarbeidere).
Uansett kan det være lurt å slenge på alt du har av vitnemål.
De er sannsynligvis mest nysgjerrige på orden/oppførsel og fravær, siden nesten alle fagene du har tatt er irrelevante.

Du må vel også legge ved politiattest som viser at du ikke er siktet, tiltalt eller dømt for overgrep mot barn.
Sist endret av Grimdoc; 1. september 2011 kl. 13:22.
Er nok ikke nødvendig, det holder med søknad som innheolder negative og positive egenskaper pluss en CV.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Er nok ikke nødvendig, det holder med søknad som innheolder negative og positive egenskaper pluss en CV.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendig?
Når plassen han har søkt, har spurt etter vitnemål, så er det jo nødvendig.


Men ja til TS: Send alle vitnemålene du har. Så de har oversikt over fravær og forbedringer med årene.