Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  182 33633
Heisann!

De fleste her inne har hørt om Kiwi-Bob, og alle vet hva Kiwi garantien går ut på. For de som ikke vet det kan jeg sitere fra Kiwi.no:

Holdbarhetsgarantien

De aller fleste varene har en holdbarhetsdato. For at du hele tiden skal være trygg på at du kun finner varer med god holdbarhet i KIWI, har vi også vår egen Holdbarhetsgaranti:

Finner du en vare som går ut på dato i dag eller i morgen, får du varen gratis.
Vis hele sitatet...
Jeg kan også nevne det at hvis de ikke har tilsvarende vare, får du det varen i verdt, i cash. Øl og tobakk får du i cash uansett siden butikker ikke har lov å gi bort rusmidler.

Idag tenkte jeg at jeg skulle prøve å lete litt mens jeg handlet. Jeg tror jeg letet i 20 minutter totalt, og jeg fant utrolig mye. Tenkte jeg skulle liste opp hva jeg fant.

Liste over hva jeg fant som jeg fikk i cash:
  • 4 six-pack tuborg glass - verdi 360,-
  • 3 General løs - verdi 240,-
  • 2 Skruf potion - verdi 140,-

Liste over hva jeg ikke fikk i cash, men i ny fersk vare:
  • 7 store melkesjokolader - verdi 240kr
  • 2 Gilde kjøttdeig - verdi 80kr
  • 8!! Sørlandchips - verdi 160kr
  • 1 Godt og blandet - verdi 30kr
  • 5 Leverposteibokser - verdi 70kr
  • 2 Pakker med skinke - verdi 40kr

Det var litt av en fangst, og jeg var nok bare utrolig heldig akkurat idag. I cash fikk jeg totalt 740kr og jeg fikk varer verdt 620kr. Alt sammen til en verdi av 1360kr. Det er en lønn på 4080kr i timen!! Ettersom jeg bare brukte 20 minutter på dette eksperimentet.

Jeg fant også en del varer som gikk ut på dato i morgen, og på mandag. Så på mandags morgen klokken 7 når kiwi åpner skal jeg rett inn der og hente de varene.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette til dere. Men jeg syns dette var utrolig morsomt! Jeg er også student og har ganske dårlig råd til tider. Så dette gjorde virkelig susen!! Anbefaler alle andre studenter der ute til å prøve dette! Det eneste man kan tape er litt tid.

For de som ikke har hørt om Kiwi-Bob. Kan dere se et intervju her om han. Dette er en episode fra 2007 fra "Ett rikere Norge", VGTV.
Haha, dette må jeg prøve!
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Kjipt vi ikke har kiwi her :/
Hvordan klarte du å finne frem til general og skruf? Ligger ikke di i ett skap?
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Hvordan klarte du å finne frem til general og skruf? Ligger ikke di i ett skap?
Vis hele sitatet...
Det er noen Kiwi-butikker som har snusen bak kassa, men de i nærområdet her har skapet slik at kunden selv kan velge hva man skal ha.
Det er forresten ikke bare kiwi som gir penger tilbake. Kjøpte 5 halvstekte brød på meny før påske. 4 av 5 var gått ut på dato for 3 uker siden, gikk ned å leverte di og fikk pengene tilbake.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det er forresten ikke bare kiwi som gir penger tilbake. Kjøpte 5 halvstekte brød på meny før påske. 4 av 5 var gått ut på dato for 3 uker siden, gikk ned å leverte di og fikk pengene tilbake.
Vis hele sitatet...
Dette fungerer på alle matvarebutikker, på Kiwi får du derimot pengene før du gjør ferdig transaksjonen.

jegermeg: tok du med deg alt til kassa, og sa "se hva jeg har funnet - dato!", eller ga du beskjed til noen på gulvet?
Haha, jeg og en kompis var på en butikk med samme garanti noen år tilbake og vi fant en slags skum-godteri som vi trudde var gått ut på dato da det tydelig stod en utgått dato bakpå. Siden vi hadde fått varer som hadde gått ut på dato før, trodde vi at vi også denne gangen skulle få det. Som de idiotene vi var henta vi bæreposer og lempa godteriet ned'i, før vi gikk ganske så fornøyde bort til kassa og sa" Dette har visst godt ut på dato, og vi får det gratis, ikke sant ?"
Dama i kassa kikka skeptisk på oss før hun henta en godteripose opp fra en av bæreposene og sa " det er nok der du tar feil." Vi skjønte faen ingenting før hun snudde godteriposen mot oss og pekte på en liten overskrift ovenfor datoen: "pakkedato".
Kan godt si at vi ikke var like kjepphøye på tur tilbake inn i butikken for å stable godt over 100 pakker skumgodteri tilbake i hyllene.
Jaja, lærte noe den dagen og
Sitat av Zepur Vis innlegg

jegermeg: tok du med deg alt til kassa, og sa "se hva jeg har funnet - dato!", eller ga du beskjed til noen på gulvet?
Vis hele sitatet...
Jeg gikk rett til kassa, de skjønte med en gang hva det var for noe når de så 7 sjokolader. Ingen kjøper vel det? :P
Jassåja: Hah, den var nok kjip ja Man lærer og lever.

Har en kiwi-butikk her, har mange ganger lurt på om jeg skal titte etter sånne varer - men føler det er så frekt å drive sånn. Så igjen.. regler er regler.. I en av de kiwi-bob-episodene så sier faktisk de ansatte at de er glade for at han kommer og holder hyllene rene for utgåtte varer, så de får flere fornøyde kunder! De bryr seg ikke om butikken taper penger, er jo ikke de som eier stedet...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jassåja: Hah, den var nok kjip ja Man lærer og lever.

Har en kiwi-butikk her, har mange ganger lurt på om jeg skal titte etter sånne varer - men føler det er så frekt å drive sånn. Så igjen.. regler er regler.. I en av de kiwi-bob-episodene så sier faktisk de ansatte at de er glade for at han kommer og holder hyllene rene for utgåtte varer, så de får flere fornøyde kunder! De bryr seg ikke om butikken taper penger, er jo ikke de som eier stedet...
Vis hele sitatet...
Vel, finner man utgåtte varer i hyllene er det jo de ansatte som har gjort en dårlig jobb.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg gikk rett til kassa, de skjønte med en gang hva det var for noe når de så 7 sjokolader. Ingen kjøper vel det? :P
Vis hele sitatet...
Jo.

Er det noen som har en "liste" over hva som som går raskt ut på dato? Og holder ikke snus og øl en stund?
Er en fin måte å strekke økonomien på som student ja. Gjorde det samme selv, største kuppet jeg fikk (sammen med en kamerat) var en masse 0.5l Schweppes som ble til circa 700 kr. ( som vi dro rett på polet med. ;D )
Sitat av skateward Vis innlegg
Jo.

Er det noen som har en "liste" over hva som som går raskt ut på dato? Og holder ikke snus og øl en stund?
Vis hele sitatet...
Snus holder faktisk ikke så veldig lenge. Kjøpte en snusboks idag, den går ut i Juni. Det er bare 2 måneder til.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Vel, finner man utgåtte varer i hyllene er det jo de ansatte som har gjort en dårlig jobb.
Vis hele sitatet...
Ja, og det er jo noe å tenke på at de har tja - bortimot 700 - 1000 varer å holde styr på!!
Nå begynte jeg å tenke på når jeg sist sjekka holdbarhetsdatoen på ølen jeg drikker. Hvis butikkene har masse "utgått" øl liggende, så har jeg sikkert drukket og nytt mye øl etter holdbarhetsdatoen
Sitat av Taurean Vis innlegg
Ja, og det er jo noe å tenke på at de har tja - bortimot 700 - 1000 varer å holde styr på!!
Vis hele sitatet...
Det er nok mye mer enn 700-1000 varer. Uansett så er det Kiwi som har kommet med denne garantien. Kan ikke skjønne at du da syns det er frekt å benytte deg av denne.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Det er nok mye mer enn 700-1000 varer. Uansett så er det Kiwi som har kommet med denne garantien. Kan ikke skjønne at du da syns det er frekt å benytte deg av denne.
Vis hele sitatet...
Det er jo for at vi som kunde skal gjøre opprydnings-jobben, slik at de slipper å ansette/betale folk for å gjøre det.
Også fin måte å få folk inn i butikkene, siden man som oftest kjøper noe med pengene man har tjent, eller hadde
Frekt er det definitivt ikke, litt flaut er det nok kanskje.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Frekt er det definitivt ikke, litt flaut er det nok kanskje.
Vis hele sitatet...
Da jeg var 15 år, gikk jeg 2km for å få tilbake 56kr fra lefdal, og deres 150% prisgaranti. Jeg gikk rett bort til en ekspedisjonsøy men kunder og ansatte. Kompisen min hadde snudd for lenge siden, og han som ekspederte meg lurte på om jeg tullet.
Men nei, en tuller ikke om 56 kroner!

I dag ser jeg at dette var litt flaut, men de legger jo opp til det selv. Jeg kunne ta bussen hjem den dagen, med brus!
Fant en kasse med utgått potetgull en gang. Tenkte på det, men så fant jeg det litt fattig/rart/nedverdigende å gjøre det. Droppa det.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Frekt er det definitivt ikke, litt flaut er det nok kanskje.
Vis hele sitatet...
Jeg overlever litt flauhet for 4080kr timen.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Snus holder faktisk ikke så veldig lenge. Kjøpte en snusboks idag, den går ut i Juni. Det er bare 2 måneder til.
Vis hele sitatet...
Er ikke 2 måneder ganske lenge da? Det burde jo være nok til at de rekker å selge ut beholdningen.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Da jeg var 15 år, gikk jeg 2km for å få tilbake 56kr fra lefdal, og deres 150% prisgaranti. Jeg gikk rett bort til en ekspedisjonsøy men kunder og ansatte. Kompisen min hadde snudd for lenge siden, og han som ekspederte meg lurte på om jeg tullet.
Men nei, en tuller ikke om 56 kroner!

I dag ser jeg at dette var litt flaut, men de legger jo opp til det selv. Jeg kunne ta bussen hjem den dagen, med brus!
Vis hele sitatet...
2 km? Er du seriøs? Det er jo en gåtur på 10-15 minutter, ikke noe mer en 20.
Lurer på om Kiwi ansatte benytter seg av denne garantien når de er ferdig på skiftet sitt?
Jeg mener, om jeg hadde jobbet på Kiwi, ville jeg bare bemerket meg at en stor mengde av én vare, f.eks. en palle øl, var gått ut på dato, gjemt dem litt unna, og sendt en sms til en kompis...

"halla, nå står det 5 six-pack med tuborg som har gått ut på dato nederst ved ringnes pallen i hjørnet, cash ut, så deler vi 50/50."

Kunne vært fett å være "insider" på kiwi sånn sett...
Det er nok mye mørke tall mtp. ansatte som benytter seg av venner og den garantien ja
Husker jeg og mine yngre brødre ble kasta ut av kiwi engang av en sur kjerring fordi vi leita etter varer som var godt ut på dato.
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Husker jeg og mine yngre brødre ble kasta ut av kiwi engang av en sur kjerring fordi vi leita etter varer som var godt ut på dato.
Vis hele sitatet...
Dritt kjerring

Skal ta meg en tur innom Kiwi engang jeg å, syntes nok det vil bli litt flaut og komme over meg varene til kassa

det er noe jeg syntes er litt uklart :/

Er det alle varer som går ut på dato på dagen, eller er det varer som har gått ut på dato en helt tilfeldig dag?

Hadde vært fett ja men en insider på Kiwi x)
Noen som har peiling på hvorden en under 18 gjør det med utgått snus/røyk/alkohol? Det er jo absolutt den største gullgruva, men når jeg, som ikke har fylt de hellige atten enda, ikke kan kjøpe det 'in the first place', hvordan løser man det da? Kan hende det er logisk, men jeg er utrolig trøtt og burde mye heller sove enn å sitte her...
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Noen som har peiling på hvorden en under 18 gjør det med utgått snus/røyk/alkohol? Det er jo absolutt den største gullgruva, men når jeg, som ikke har fylt de hellige atten enda, ikke kan kjøpe det 'in the first place', hvordan løser man det da? Kan hende det er logisk, men jeg er utrolig trøtt og burde mye heller sove enn å sitte her...
Vis hele sitatet...
Tror ikke det skal være noe problem i og med at du får penger for dette.
De spørr vell neppe etter legitimasjon for å gi deg penger for utgåtte varer
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Noen som har peiling på hvorden en under 18 gjør det med utgått snus/røyk/alkohol? Det er jo absolutt den største gullgruva, men når jeg, som ikke har fylt de hellige atten enda, ikke kan kjøpe det 'in the first place', hvordan løser man det da? Kan hende det er logisk, men jeg er utrolig trøtt og burde mye heller sove enn å sitte her...
Vis hele sitatet...
Selv altså :P

(Oslo sos dialekt xD - No Ofence)
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Husker jeg og mine yngre brødre ble kasta ut av kiwi engang av en sur kjerring fordi vi leita etter varer som var godt ut på dato.
Vis hele sitatet...
Kommer kanskje litt an på hva du gjør av det. Vis du kaster varer rundt deg, så det blir et helvetes rot i varene liker nok ikke de ansatte deg.

Jeg fikk selv rundt 1000 spenn for utgått polly peanøtter
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg overlever litt flauhet for 4080kr timen.
Vis hele sitatet...
Har man ikke problemer med akkurat det, så er det jo bare å kjøre på. Men jeg tror nok den timelønnen vil justeres ganske hardt etter første gangs besøk i butikken.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Husk at om du planlegger å besøke den samme butikken flere ganger vil de ansatte eventuelt gjøre seg kjent med ansiktet ditt. Hver snill og ikke rot i hyllene, det kan jo være de blir lei av deg.
din røver
Zeco's Avatar
Jeg er kiwibob, hehe
Sitat av Zeco Vis innlegg
Jeg er kiwibob, hehe
Vis hele sitatet...
Nei *titegn*
Sitat av Zeco Vis innlegg
Jeg er kiwibob, hehe
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være Kiwi Bob, når han bor i Stavanger og du bor i Akershus?

Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Noen som har peiling på hvorden en under 18 gjør det med utgått snus/røyk/alkohol? Det er jo absolutt den største gullgruva, men når jeg, som ikke har fylt de hellige atten enda, ikke kan kjøpe det 'in the first place', hvordan løser man det da? Kan hende det er logisk, men jeg er utrolig trøtt og burde mye heller sove enn å sitte her...
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe problem. Har lest om noen mindreårige som fikk 7000kr i cash fordi de fant ett fjell med øl som hadde gått ut på dato. De fikk pengene i cash der og da. Skal se om jeg finner igjen artikkelen.
Sist endret av jegermeg; 1. mai 2011 kl. 02:12.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Det er ikke noe problem. Har lest om noen mindreårige som fikk 7000kr i cash fordi de fant ett fjell med øl som hadde gått ut på dato. De fikk pengene i cash der og da. Skal se om jeg finner igjen artikkelen.
Vis hele sitatet...
Det er veldig rart, da du egentlig skal kjøpe varen du får pengene fra. Kiwi har bare fjernet dette leddet grunnet gimmicken.
Det høres i alle fall ut som en lovstridig praksis.
Brukte 30 min på og finne en pose potetgull

Sitat av jegermeg Vis innlegg
Det er nok mye mer enn 700-1000 varer. Uansett så er det Kiwi som har kommet med denne garantien. Kan ikke skjønne at du da syns det er frekt å benytte deg av denne.
Vis hele sitatet...
Er vell 30,000 - 40,000 varer. Kommer ann på hvor stor butikken er.
(Tilsammen!)
Sist endret av Vod0; 1. mai 2011 kl. 02:49.
Sitat av Zepur Vis innlegg
Det er veldig rart, da du egentlig skal kjøpe varen du får pengene fra. Kiwi har bare fjernet dette leddet grunnet gimmicken.
Det høres i alle fall ut som en lovstridig praksis.
Vis hele sitatet...

Hvorfor skulle det være ulovlig?

"Finner du noe varer som er gått ut på dato får du nye varer, eller penger av oss" Å gi dem alkohol / tobakk ville vært ulovlig på mange måter. Å betale dem for å finne utgåtte varer kan jeg ikke se hvorfor skulle være ulovlig!
Jeg er ganske godt kjent der, hilser på de fleste som sitter i kassa og de er hyggelige mot meg. Om jeg skulle begynt å bli en kødd, er jeg jaggu usikker på hvordan de hadde reagert. Kanskje bare "ja se der, der har du jaggu funnet litt =)" Eller kanskje det hadde blitt en sur mine og neste gang så hadde de sagt fra. Tror nok det første er mest sannsynlig. Vær grei, og de er greie igjen. Ikke overdriv, men vær konsistent, holde seg til reglene. Tjener man 250,- i uka, er det 1000,- i mnd...... 12 i året... penger det også! 250,- i uka \ 7 = 35,71 kr dagen.. overkommerlig!
Sist endret av Taurean; 1. mai 2011 kl. 03:00.
Kiwi sparer masse tid med denne garantien! Dette gjør også at de ikke trenger og komme med like mange ansatte som må lete. Så de sparer vell litt på det.
UB3R: Når jeg tenker på det regnestykket, så tenker jeg: Antall ansatte mot Kunder som finner utgåtte datoer\penger tapt. Deretter tenker jeg: Kunder som får tillit til Kiwi pga denne garantien. Tror nok folk får veldig forhøyet til Kiwi her altså.... har ikke sett noen andre kjeder tilby "høylytt" denne garantien... det går ikke på tv'en lenger heller, noe som kanskje indikerer at de kanskje taper litt på det....
Sitat av Taurean Vis innlegg
UB3R: Når jeg tenker på det regnestykket, så tenker jeg: Antall ansatte mot Kunder som finner utgåtte datoer\penger tapt. Deretter tenker jeg: Kunder som får tillit til Kiwi pga denne garantien. Tror nok folk får veldig forhøyet til Kiwi her altså.... har ikke sett noen andre kjeder tilby "høylytt" denne garantien... det går ikke på tv'en lenger heller, noe som kanskje indikerer at de kanskje taper litt på det....
Vis hele sitatet...
Ikke så lenge siden de sendte det. Og de har jo med merke på vær reklame de har. (Untatt momsfri reklamen)
Sitat av UB3R Vis innlegg
Kiwi sparer masse tid med denne garantien! Dette gjør også at de ikke trenger og komme med like mange ansatte som må lete. Så de sparer vell litt på det.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg garantere deg er bare tull! Jeg jobbet i sin tid i matvarebransjen og det var ingen butikker som brukte så mye tid på å sjekke etter matvarer som er utgått som Kiwi.

Problemet er alle kundene som gjemmer gamle varer bakerst (altså aktivt flytter om på varer) og noterer ned når de ulike varene går ut på dato. Så Kiwi bruker garantert mye tid på dette.

Men i det store regnestykket tjener de nok uansett på det.
Jeg og fetteren min prøvde dette på kiwien her hjemme, og da kom butikksjefen og ba oss pelle oss til helvete ut. Ja, han sa faktisk det. Vi var ganske unge da, så vi visste ikke bedre enn bare å gå...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvorfor skulle det være ulovlig?

"Finner du noe varer som er gått ut på dato får du nye varer, eller penger av oss" Å gi dem alkohol / tobakk ville vært ulovlig på mange måter. Å betale dem for å finne utgåtte varer kan jeg ikke se hvorfor skulle være ulovlig!
Vis hele sitatet...
Som regel, for å få penger tilbake på varer med utgått dato, må du kjøpe varen. Ergo må du være gammel nok til å kjøpe varen.
Kiwi har hoppet over denne delen (med selve kjøpet), og sier at du får pengene sålenge du finner varen. Uansett baserer de seg på praksisen fra det gjengse marked.
Det å gi penger til en kunde for utgått dato, er litt å si at kunden ville fått kjøpe varen, hadde datoen vært bedre. Barn kan ikke kjøpe øl, ergo bør de, i følge meg, heller ikke få penger for utgått øl.

Derimot, om det er snakk om ren finnerlønn på utgått dato, er det selvfølgelig helt greit.
Som regel, for å få penger tilbake på varer med utgått dato, må du kjøpe varen.
Vis hele sitatet...
Hvilken regel er det vi snakker om her? Hvor kan jeg finne den?

Å gi kunden penger for en vare dersom de finner en vare som er utgått på dato er ikke å si "denne kunne du kjøpt" det er å si "Åh, du fant en vare som er utgått på dato, her er noen penger"

Jeg kan fremdeles ikke se hva som skulle være ulovlig her.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av skateward Vis innlegg
Er det noen som har en "liste" over hva som som går raskt ut på dato? Og holder ikke snus og øl en stund?
Vis hele sitatet...
Nettopp fordi det har lang holdbarhet er det lettere å finne utgåtte varer blant tørrvarer, hermetikk, øl, etc. Ferskvarer blir sjekket hver morgen. Ville sjekket de litt særere varene som nesten ingen kjøper (cocktailbær, romessens, torskerogn... denslags) eller de som blir tatt inn i store mengder av gangen (se etter stabler med esker på toppen av hyllene f.eks.).
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Heisann!

De fleste her inne har hørt om Kiwi-Bob, og alle vet hva Kiwi garantien går ut på. For de som ikke vet det kan jeg sitere fra Kiwi.no:



Jeg kan også nevne det at hvis de ikke har tilsvarende vare, får du det varen i verdt, i cash. Øl og tobakk får du i cash uansett siden butikker ikke har lov å gi bort rusmidler.

Idag tenkte jeg at jeg skulle prøve å lete litt mens jeg handlet. Jeg tror jeg letet i 20 minutter totalt, og jeg fant utrolig mye. Tenkte jeg skulle liste opp hva jeg fant.

Liste over hva jeg fant som jeg fikk i cash:
  • 4 six-pack tuborg glass - verdi 360,-
  • 3 General løs - verdi 240,-
  • 2 Skruf potion - verdi 140,-

Liste over hva jeg ikke fikk i cash, men i ny fersk vare:
  • 7 store melkesjokolader - verdi 240kr
  • 2 Gilde kjøttdeig - verdi 80kr
  • 8!! Sørlandchips - verdi 160kr
  • 1 Godt og blandet - verdi 30kr
  • 5 Leverposteibokser - verdi 70kr
  • 2 Pakker med skinke - verdi 40kr

Det var litt av en fangst, og jeg var nok bare utrolig heldig akkurat idag. I cash fikk jeg totalt 740kr og jeg fikk varer verdt 620kr. Alt sammen til en verdi av 1360kr. Det er en lønn på 4080kr i timen!! Ettersom jeg bare brukte 20 minutter på dette eksperimentet.

Jeg fant også en del varer som gikk ut på dato i morgen, og på mandag. Så på mandags morgen klokken 7 når kiwi åpner skal jeg rett inn der og hente de varene.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette til dere. Men jeg syns dette var utrolig morsomt! Jeg er også student og har ganske dårlig råd til tider. Så dette gjorde virkelig susen!! Anbefaler alle andre studenter der ute til å prøve dette! Det eneste man kan tape er litt tid.

For de som ikke har hørt om Kiwi-Bob. Kan dere se et intervju her om han. Dette er en episode fra 2007 fra "Ett rikere Norge", VGTV.
Vis hele sitatet...


Lol, dette hadde eg aldri tørt og gjere heima hos oss (lokal Kiwien), men kanskje vist eg hadde kjørt til ein random Kiwi kanskje eg hadde gjordt det xD

desvere har eg bare skuter til søstra mi nå (ikkje lappen)

men lurte på ein ting, når du finner kanskje varar skal du gå til kassa med dei eller snakke med dei som er og rydder i hylla og det>?