Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 13030
Nettop kjøpt 5g med fersk weed. Den er helt nyklippet, hvordan skal jeg tørke denne så jeg får røyket den fortest mulig?
Du henger den opp.
Vis det haster så kan du jo lage mat av det?
Trådstarter
6 3
Ikke noe ovn eller noe sånnt?
Beep, feil svar.

Du putter den i vann i et syltetøyglass i en uke, bytter vann en eller to ganger i døgnet. Deretter henger du den opp til tørk i 2 døgn. Enkleste og raskeste måten å gjøre det på. Kalles vannkuring.
Trådstarter
6 3
Er det noen måte og speede opp prossesen, er gira på og chillen
Sitat av snurredåse Vis innlegg
Er det noen måte og speede opp prossesen, er gira på og chillen
Vis hele sitatet...
Lurer på om du aner hvor inkonsekvent setning det der egentlig er.


Men ja, google litt etter måter å tørke det i microbølgeovn/vanlig ovn på. Kommer til å smake dritt da, men blir sikkert fjern.

Lykke til
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Beep, feil svar.

Du putter den i vann i et syltetøyglass i en uke, bytter vann en eller to ganger i døgnet. Deretter henger du den opp til tørk i 2 døgn. Enkleste og raskeste måten å gjøre det på. Kalles vannkuring.
Vis hele sitatet...
Øh, hvis trådstarter vil tørke weeden fortest mulig, så er vel neppe en uke med vanncuring et godt råd.

Det er bare å tørke den som man tørker alt annet, på et tørt sted i romtemperatur.
Sist endret av mentalmelt; 11. juni 2010 kl. 02:24.
Vannkuring er raskere enn vanlig kuring/tørking.

Glemte at jeg ikke var på Norcan. På NFF er det sikkert normalt med fjortiser som ødelegger cannabisen sin i microbølgeovn i den evige jakt på "gire på å chillen". Trodde han ville ha en skikkelig måte å gjøre det på, my mistake
Sist endret av Spesiellgnom; 11. juni 2010 kl. 02:25.
Hårføner?
Mine 50 ører
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hårføner?
Mine 50 ører
Vis hele sitatet...
Jeg gremmes.

Men seriøst, bare heng opp weeden din til tørk til kvisten er så tørr at den knekker enkelt. Så legger du den på glass i to uker. Garanterer bedre funk, lukt og røyk.
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Vannkuring er raskere enn vanlig kuring/tørking.

Glemte at jeg ikke var på Norcan. På NFF er det sikkert normalt med fjortiser som ødelegger cannabisen sin i microbølgeovn i den evige jakt på "gire på å chillen". Trodde han ville ha en skikkelig måte å gjøre det på, my mistake
Vis hele sitatet...
Curing og tørking er da ikke synomymt med hverandre. Man kan fint tørke en bud uten å legge den til curing i mange dager. 5 gram pot tørker på en dag, og enda fortere hvis man klipper det opp litt først.

Jeg er helt for å cure selv, men hvis man er utålmodig og prioriterer å få det gjort kjapt, så er det ikke akkurat en nødvendighet.
Nei, har ikke sagt at det er synonymt. Med vanncuring, som jeg forklarte, så går hele prosesen på 9-10 dager. Altså ingen tørkeperiode først, men heller ca 2 dager med tørking etter de har ligget i vann. Trådstarter spurte etter raskeste metode, og jeg mener det er raskere å legge i vann enn å bruke den vanlige metoden.

5 gram pot tørker alldeles ikke på en dag. I alle fall ikke godt nok til at røykingen oppleves som god, etter min erfaring.
Trådstarter
6 3
Burde jeg la den ligge åpent så den får luft eller lukket i en pose? Tenkte og ha den i en åpen boks i skuffen, men det lukter. Og er 5g fersk weed 5g tørket weed også eller blir det mindre? Takker for svar
Det veier ikke like mye når all fuktigheten er tørket ut. Men, nøyaktig hvor mye mindre vet jeg ikke.
Sist endret av MagicalTrevor; 11. juni 2010 kl. 11:39.
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Det veier ikke like mye når all fuktigheten er tørket ut. Men, nøyaktig hvor mye mindre vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Man finner ikke nøyaktigheten på det, før man vet hvor massetett med vann/fuktighet weeden har Umulig å gi eksakt tall
Sitat av snurredåse Vis innlegg
Burde jeg la den ligge åpent så den får luft eller lukket i en pose? Tenkte og ha den i en åpen boks i skuffen, men det lukter. Og er 5g fersk weed 5g tørket weed også eller blir det mindre? Takker for svar
Vis hele sitatet...
Det blir mindre!
Sitat av snurredåse Vis innlegg
Burde jeg la den ligge åpent så den får luft eller lukket i en pose? Tenkte og ha den i en åpen boks i skuffen, men det lukter. Og er 5g fersk weed 5g tørket weed også eller blir det mindre? Takker for svar
Vis hele sitatet...
Har du noen sinne lagt noe til tørk pakket inn i plastikk? Når noe tørker så gir det fra seg fuktighet, right? Hvordan tenker du at det skal gå seg til hvis posen er lukket?

Og all denne fuktigheten, tror du at den veier noe, eller er du åpen for å tro at vann er vektløst?

Ikke meningen å høres klysete ut btw, jeg bare liker at folk prøver å tenke litt selv. Er man gammel nok til å skrive her, så er man gammel nok til å forstå dette på egenhånd =)


edit:
Spesiellgnom: Men vi snakker da fortsatt om å tørke noe fortest mulig, altså ikke om curing =)
Sist endret av mentalmelt; 11. juni 2010 kl. 12:27.
Trådstarter
6 3
Jepp, jeg hadde mine antagelser om hva svarene ville bli, men verdenen slutter aldri og overraske meg. Liker og være på den sikre siden.
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Det blir mindre!
Vis hele sitatet...
No shit?

"Hvor mange hestekrefter har bilen din?" "Mange."

Google ga meg svar: It'll lose about 75% of its weight. Dvs at du får 1,25g med tørka grønt.

EDIT: Okei Gabby, du svarte forsåvidt på spørsmålet, om ikke så opplysende

EDIT2: Og, 75% er bare et tall. Noen strains mister mindre, og det kommer selvfølgelig an på om du har 5g med bare bud eller om du har fått blader og stilker og shit >.< Får jeg spørre hvor mye du betalte? Håper ikke mer enn 150kr..
Sist endret av excubated; 11. juni 2010 kl. 12:30.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Å tørke ting hurtig i ovn e.l. er en dårlig idè, du må nok desverre smøre deg inn med tolmodighet:
Heng de opp på en snor i et skap/rom og vent omtrent 5 dager.
Da sjekker du, som spesiellgnom nevnte, om det er tørt ved å bøye en av kvistene, om den er sprø og knekker lett så er det tørt nok.

Hurtigtørking har jeg sett ved flere annledninger, og det funker bare ikke. Jointer tar ikke skikkelig fyr, og smaken er ekkel, samt virkningen man er ute blir ganske fraværende.
Dodecha: Etter min erfaring kommer det helt an på mengden man skal tørke. har man flere planter, så må de selvsagt henge mye lengre, da luften blir mettet av fuktighet hele tiden. 5 gram tørker derimot fort i tørr luft, og hvis man i tillegg klipper litt i buden først, så går det enda fortere. Det blir selvsagt ikke like bra som hvis man legger det på glass i noen uker, men det funker.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Klart, 5 dager er kanskje litt mye på bare 5 gram(utørket).
hadde ikke giddi å tørke den i en ovn, hårføner kan vel gå til nød.

det beste er å bare henge det opp et sted til det blir tørt også legger du det i et glass som du putter i fryseren, så tar du ut glasse og lufter det i en time hver dag.
jo lengre du gjør det, jo bedre blir potten.
Trenger ikke å ha det i fryseren.
micro funker fint. Du har knusketørr weed på 5 minutter.

Klipp i mindre biter, legg bitene på en tallerken og varm i 15-20 sek, så venter du i 1 minutt og gjentar til den er passe tørr.

Gjort det mange ganger. Du ødelegger smak og kommer til å hoste litt men det funker (ikke optimalt).
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Nei, har ikke sagt at det er synonymt. Med vanncuring, som jeg forklarte, så går hele prosesen på 9-10 dager. Altså ingen tørkeperiode først, men heller ca 2 dager med tørking etter de har ligget i vann. Trådstarter spurte etter raskeste metode, og jeg mener det er raskere å legge i vann enn å bruke den vanlige metoden.

5 gram pot tørker alldeles ikke på en dag. I alle fall ikke godt nok til at røykingen oppleves som god, etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
det henger jo virkelig ikke på greip.. Raskeste måten kan jo ikke være å la det ligge i vann 10 dager, for så å tørke i 2 dager. Som Mental sier, tar en 5er notime å tørke. 1 dag mot 12 dager, og du mener fortsatt Curing er den raskeste måten?

Liten tvil om at det er den beste, men det er nok ikke raskere, så for de utolmodige - Go Microwave for all i care!
Hvorfor kjøper dere noe som ikke er klart om dere ikke klarer å vente?
Elva hasj er nok mye bedre en micro-weed
aldri finn på å putte weed i micron, vær så snilL! Skal du ha weeden tørr fortest mulig uten og fucke den altfor mye så la den ligge på nattbordet over natta, garantert tørr dagen etter, men lurt å dele den opp litt ja.
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Hvorfor kjøper dere noe som ikke er klart om dere ikke klarer å vente?
Elva hasj er nok mye bedre en micro-weed
Vis hele sitatet...
Ser den poetiske overdrivelsen for å fremme poenget ditt (som jeg i grunn er enig med), men BULLSHIT =)
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Hvorfor kjøper dere noe som ikke er klart om dere ikke klarer å vente?
Elva hasj er nok mye bedre en micro-weed
Vis hele sitatet...
Indeed. Men hadde jeg bare hatt valget mellom microweed og hasj fra elva hadde jeg latt være :P
Hvordan gikk det? Ble kvelden ødelagt av hoste som forventet?
Trådstarter
6 3
Fungerte helt greit, var jo som ventet litt vanskelig og få fyr på den. Selvfølgelig er jo tørket weed bedre, men man tager hva man haver.
hvem bruker 1 heil jævla uke på å tørke en femmer?
liksom, æ ser dn vess du har no skikkelig go shit, kush eller nurple eller klasikker strains fra 70 talle å ska være class act heile veien, men hvis du bare har en grei femmer å vil bare faapaa litt i aften så bare pakk shitn i no dasspapir, legg det atme en vifte i halvannen-2 timer, (kanskje mer, kommer ann på fuktigheten) og vips, så er det klart.
men å bruke en UKE, erh,, det virka heilt fjærnt før mæ. noen min i ovn på 40-50 grader funker vel også men, satse vita sjøl.
Sitat av duwd Vis innlegg
hvem bruker 1 heil jævla uke på å tørke en femmer?
Vis hele sitatet...

De aller, aller fleste? Pluss uker eller måneder i curing da
har vært både i nord og sør og øst og kjenner flere folk fra dyrkere til dealere på alle slags nivåer, og jeg har aldri kommet over noen som bruker en uke, langt mindre flere måneder på å tørke.
de fleste dyrkere jeg kjenner henger bare shitten opp ne på ei snor, eller hvis de får ferdi klipte varer: bare har det i et norgesglass me lokket åpent et par dager.
Men kan ærlig si jeg aldri har hørt om curing før, hørtes sært ut å tørke ut weed me å la det ligge i vann, blir det ikke vassent eller mister krystaller ned i vanne da?
Nei, thc løses ikke opp i vann.
Da kjenner du så aboslutt ikke noen som dyrker veldig bra om ingen av de curer noe som helst duwd. Det er et must i mine øyne
Bare klipp den i bittesmå biter, bland med mye tobakk og røyk i joint.
Sitat av prick Vis innlegg
Da kjenner du så aboslutt ikke noen som dyrker veldig bra om ingen av de curer noe som helst duwd. Det er et must i mine øyne
Vis hele sitatet...
Grunnen til at duwd ikke kjenner growers som curer er nok fordi de også dealer det, og brødfør familien med det. Disse folkene curer ikke, fordi man mister plantemateriale, som du skjønner blir det mer potent, uten all dritten som faller bort, men det ender også med å veie mindre. Som er det samme som mindre penger i kassa, og mye mere jobb
hva er egentlig problemet med å røyke det før det er tørket spør nå jeg? :P raskeste metode vil vel være å klippe opp alt å la det ligge
Hva problemet er?
Mange! Ikke får du fyr på det, og om du får fyr så smaker det ihvertfall ikke godt.
Du finner det fort ut om du prøver
Sitat av prick Vis innlegg
Da kjenner du så aboslutt ikke noen som dyrker veldig bra om ingen av de curer noe som helst duwd. Det er et must i mine øyne
Vis hele sitatet...
dine øyne virka veldig snevre så det bryr meg rimelig lite, og ikke kom å fortell meg at ingen jeg kjenner dyrker noe veldiig bra fordi dem ikke bruker en
tørkemetode du favoriserer, de fleste jeg kjenner er bare dealere som får ferdiklipt fra noen andre som har dyrket, ikke nødvendigvis dyrkere som også dealer, men kjenner de også.
Sitat av duwd Vis innlegg
dine øyne virka veldig snevre så det bryr meg rimelig lite, og ikke kom å fortell meg at ingen jeg kjenner dyrker noe veldiig bra fordi dem ikke bruker en
tørkemetode du favoriserer, de fleste jeg kjenner er bare dealere som får ferdiklipt fra noen andre som har dyrket, ikke nødvendigvis dyrkere som også dealer, men kjenner de også.
Vis hele sitatet...
Hvis du aldri har røyket curet weed, har du aldri røyket god weed.

Det er ikke en "tørkemetode han favoriserer", det er helt standard prosedyre for å gjøre potten så god på smak, lukt og potens som mulig.

Hadde du samme nicket på nettby forresten? Mistenker at jeg har kranglet med deg før.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei må stjele denne tråden litt.. trenger en rask og effektiv metode å tørke weeden på, er litt skeptis på micro/ovn så helst andre metoder. Lurte også på om å tørke ute i avispapir uten noe varme kan ha noe negativ effekt?
Sitat av kuritos Vis innlegg
Hei må stjele denne tråden litt.. trenger en rask og effektiv metode å tørke weeden på, er litt skeptis på micro/ovn så helst andre metoder. Lurte også på om å tørke ute i avispapir uten noe varme kan ha noe negativ effekt?
Vis hele sitatet...
Hvor mye snakker vi om her?
Sitat av moret Vis innlegg
Hvor mye snakker vi om her?
Vis hele sitatet...
ca 15g titegn
Tror ikke du kommer unna å bruke mye varme.
http://www.weedsthatplease.com/quickdry.htm
Sitat av moret Vis innlegg
Tror ikke du kommer unna å bruke mye varme.
http://www.weedsthatplease.com/quickdry.htm
Vis hele sitatet...
Den er god, skal prøve å tørke over weeden innpaket i papir med en hårføner
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg håper virkelig ikke du betalte full pris for den 5'ern. Tørrvekt er ca. 20% av våt vekt.
Hvis du skal tørke marihunanaen din på best mulig måte bør du ha en tørkeperiode på minst 3 uker på ca. 15 graders temperatur. Pass på slik at det dannes mugg (vifte, luftfuktighet), og hold den unna lys.
Deretter fortsetter du med er periode med curing på 1 mnd. +++

Vanncuring er en metode som går litt raskere. Du vil stå igjen med mindre gram og antageligvis noe svinn av terpender,
men produktet vil bli mer potent pr. gram.

Det er så vanvittig mange dyrkere i Norge som ikke tar denne delen seriøst. Det er rett og slett flaut.
Sitat av excubated Vis innlegg
Google ga meg svar: It'll lose about 75% of its weight. Dvs at du får 1,25g med tørka grønt.
Vis hele sitatet...
Kanskje hvis weeden er klissvåt, men normalt fuktig weed vil ikke gå fra 5g til 1,75 hvis du tørker den

EDIT: Så ikke at innlegget var fra 2010,trodde det var siste innlegg...
Sist endret av weed911; 13. januar 2012 kl. 22:47.