Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4270
Det virker som det har skjedd noe med "bilder" appen på mac, trykker jeg på denne kommer kun bilder som er "importert" fra en annen enhet, men ikke alle som er tatt med iphonen feks. og som ligger i iphone appen "bilder"), enda den står på automatisk opplasting..

Men hvis jeg feks. er inne på FINN.no og skal legge til et bilde i en chat dialog, da kommer alt opp...

..og for å gjøre forvirringen komplett, "bilder" appen vises ikke lengre i FINDER, men hvis jeg går igjennom FINN.no og skal laste opp et bilde i chat dialog, så kommer den opp i det "finder" vinduet som sa åpnes under "medier"...
Høres ut som at du kan ha flere problemer her. Sjekk hvilken iCloud-konto som er pålogget på begge enhetene, at iCloud bildebibliotek er påslått på begge, og hvilke bilder som kommer opp når du logger deg på iCloud.com
Begge er på samme kongo, så den er grei. Logger jeg på icloud.com , så er alle bildene der. Men det er BILDER appen på mac som fortsatt ikke er oppdatert..

Bildestrøm er haket av på iphone, men usikker på om det er mulig å gjøre lignende operasjon på mac..isåfall hvor?

Ps: Prøvde nettopp å lagre et bilde som ikke vises i bildeappen på mac, fikk da spm. om jeg ønsket å lage "duplicat" , mao. bildene "ER" der, men vises bare ikke, virker det som...

Edit: Da har jeg fått frem sidepanelet, og fått valgt "bibliotek" fremfor "importert". MEN da kom et nytt problem. Bilder fra mail, som jeg "eksporterer til bilder" , de legger seg KUN under "importert" og (av en eller annen merkelig grunn) IKKE i bibliotek. Skal ikke ALT være synlig under bibliotek?
Sist endret av mainmike; 7. desember 2021 kl. 12:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.