Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 7414
Har kun hat min Mac Book Pro 2017 i et par år nå og får allerede "service recommended
Er det normalt?
Kan ikke forstå annet enn at jeg har brukt batteriet fornuftig, stort sett står riktig nok strømen i, men lar den gå på batteri et par ganger i uka og da kjører jeg den ned til runt 30% før jeg lader fult opp

Litt ekstra info

Sist endret av Gloss; 29. august 2021 kl. 23:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tja. Om den har vært i bruk i fire år er det ikke uvanlig. Jeg ville sjekka om det går å få bytta på reklamasjon. Hvis ikke er det ikke noe krise heller, det betyr som regel bare at batterikapasiteten er blitt redusert - noe som skjer alle batterier før eller siden.

Men hold utkikk etter buling på undersiden. Skjer det, haster det å bytte.
Gloss's Avatar
Trådstarter
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Tja. Om den har vært i bruk i fire år er det ikke uvanlig. Jeg ville sjekka om det går å få bytta på reklamasjon. Hvis ikke er det ikke noe krise heller, det betyr som regel bare at batterikapasiteten er blitt redusert - noe som skjer alle batterier før eller siden.

Men hold utkikk etter buling på undersiden. Skjer det, haster det å bytte.
Vis hele sitatet...
Takk for det, men har bare vært i min eie i 2 1/2 år. Kjøpt ny fra Apple

burde kanskje presisert i overskriften at det dreier seg om batteri
Sist endret av Gloss; 30. august 2021 kl. 13:26.
Gloss's Avatar
Trådstarter
Takk for tipset, men det var vist ikke aktuelle serienummer
Batterier er «forbruksvare», og kan ikke regnes med å vare noe særlig lengre enn et par år. Men jeg stusser over antall sykluser. Apple har vel snakket om at batteriene skal holde 1000 sykluser. Du har 140. Det er veldig lite... Jeg vet ikke om du har rett på noe, men om jeg var deg så ville jeg definitivt sjekket det ut videre.
Gloss's Avatar
Trådstarter
Det stusser jeg også over

Nå kan det også legges til at jeg hat den med frem og tilbake til Hellas et par ganger hvor temperaturen fort kan overstige 30 C, vet ikke om det er derfor jeg plutselig fikk meldingen nå
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gloss's Avatar
Trådstarter
Nå har den begynt å plutselig slå seg av med 70% batteri igjen
Det kan vel ikke være bra
Sitat av Gloss Vis innlegg
Nå har den begynt å plutselig slå seg av med 70% batteri igjen
Det kan vel ikke være bra
Vis hele sitatet...
Nå var du heldig! Da kan du bruke reklamasjonsretten så fikser Apple dette gratis for deg.
Noen som vet om hvor mye det koster å skifte nytt batteri?
Som sudo er inne på, er den under 5 år gammel bør du prøve å ta det som reklamasjonssak og i så fall blir det gratis.
Sist endret av fuzzy76; 25. oktober 2021 kl. 13:16.
Gloss's Avatar
Trådstarter
Takk for tipset, skal sjekke det til uka
▼ ... over en måned senere ... ▼
Update på denne. Leverte den inn for et par uker siden og nå sitter jeg med en
god som ny mac

Sist endret av Gloss; 24. november 2021 kl. 20:53.
Hørtes ikke helt bra ut å bytte ut tastaturet med batteri og skjerm da. Hvordan skriver du nå?

Neida, bra det ordna seg!