Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5036
Har nå drevet med swing trading i sirka 2 år via Nordnet og føler jeg er klar for mer hyppige salg og kjøp av aksjer. Sitter med sirka 400 tusen jeg skal holde på med og lurer litt på hva sider dere liker best

Technical analysis klarer jeg fint.
Liker best og holde på med det amerikanske markedet, ettersom det norske ikke underholder meg noe serlig mens jeg holder på.

Hvilke vendors bruker dere? prøvde noen forskjellige men mange er ikke egnet til bruk for norske statsborgere og lar deg ikke handle om du er det.

Takk for alle svar

Tenkte også bevege meg mot krypto når prisene blir mer attraktive, hvilken norsk vendor er best og bruke da? ser for meg det blir lettere med tanke på skatt om man bruker et norsk selskap for handel.
Bruker ikke selv, men kjenner flere som bruker IBKR. TW er også en mulighet. De er ikke nordmenn, men tror ikke det er noe problem.
Vær forsiktig med opsjoner!
Hørt bra ting om Saxo, men ikke testet selv.
Har veldig god erfaring med interactive brokers! Anbefales
bruker TD Ameritrade selv Storfornøyd.
Saxo funker fett og er enkelt å sette opp Du får også satt over penger på et knips. Ingen venting.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan jeg spørre hvordan du kom i gang, blackfish? (Eller dere andre?) Har dere noen tips til ressurser eller strategier? Trading journal for å logge handler?

Oddii: Hvordan er det mulig? Jeg så på siden til TD Ameritrade og for å åpne konto, trenger man Social Security Number eller ITIN samt info om arbeidsgiver.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Oddiii Vis innlegg
bruker TD Ameritrade selv Storfornøyd.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det mulig? Jeg så på siden til TD Ameritrade og for å åpne konto, trenger man Social Security Number eller ITIN samt info om arbeidsgiver.

Sitat av blackfish Vis innlegg
Har nå drevet med swing trading i sirka 2 år via Nordnet og føler jeg er klar for mer hyppige salg og kjøp av aksjer. Sitter med sirka 400 tusen jeg skal holde på med og lurer litt på hva sider dere liker best

Technical analysis klarer jeg fint.
Liker best og holde på med det amerikanske markedet, ettersom det norske ikke underholder meg noe serlig mens jeg holder på.

Hvilke vendors bruker dere? prøvde noen forskjellige men mange er ikke egnet til bruk for norske statsborgere og lar deg ikke handle om du er det.

Takk for alle svar

Tenkte også bevege meg mot krypto når prisene blir mer attraktive, hvilken norsk vendor er best og bruke da? ser for meg det blir lettere med tanke på skatt om man bruker et norsk selskap for handel.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvordan du kom i gang, blackfish? (Eller dere andre?) Har dere noen tips til ressurser eller strategier? Trading journal for å logge handler?
Sist endret av kummi90; 14. desember 2021 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av blackfish Vis innlegg
Har nå drevet med swing trading i sirka 2 år via Nordnet og føler jeg er klar for mer hyppige salg og kjøp av aksjer. Sitter med sirka 400 tusen jeg skal holde på med og lurer litt på hva sider dere liker best

Technical analysis klarer jeg fint.
Liker best og holde på med det amerikanske markedet, ettersom det norske ikke underholder meg noe serlig mens jeg holder på.

Hvilke vendors bruker dere? prøvde noen forskjellige men mange er ikke egnet til bruk for norske statsborgere og lar deg ikke handle om du er det.

Takk for alle svar

Tenkte også bevege meg mot krypto når prisene blir mer attraktive, hvilken norsk vendor er best og bruke da? ser for meg det blir lettere med tanke på skatt om man bruker et norsk selskap for handel.
Vis hele sitatet...
Hadde sett på krypto markedet nå! Flere coins er nede 50% på en mnd nå, men BTC og ETH har holdt seg veldig sterkt på 47k USD og 3800 USD hver for seg. Dette ligner veldig 2017 før bullrunnet gikk amok, merkelig nok så var det samme tidspunkt på året også (desember)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg bruker TW. Brukte IBKR tidligere, men synes det var så elendig grensesnitt og lite intuitivt hele opplegget. Stortrives med TW, tross alt laget for opsjoner.