Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1327
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det mest åpenbare er å bruke det for hyppig og misbruke det.

Jeg lurer mest på hvordan man kan ta skade av psykedelia hvis man bruker det slik det er ment til å brukes?

Hvis man eliminerer folk med schizofrenia, bipolare lidelser og paranoia.

Er man da så å si 90% trygg hvis det tas i riktige omgivelser med riktig mindset?
Lurer på det samme. Har tatt sopp flere ganger, men begynner å vandre litt lengre inn i større doser, så spent på hvor det fører da. Følger denne tråden.
Spiritual Gangster
Witold's Avatar
17 6
Ingenting er 100% trygt føler jeg.Kjenner et par stykker som er rimelig svidd i topplokket etter ymse ting,tror det er veldig individuelt.Sliter du på cannabis f.eks burde jo sopp være utelukket da det krever en hel del mer av deg og kan virkelig gi deg en støkk om du ikke er forberedt.Om en er skjør i pappen bør en være forsiktig med psykedelika imo.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det åpenbare som du sier er å bruke det for hyppig eller i for store doser.

Du nevner også å eliminere folk med schizofreni, bipolarhet og paranoia men problemet med det er at man ikke kan vite om man er disponert for schizofreni, bipolarhet og paranoia.

Mange schizofrene får ikke første tegn før i midten av 20-årene og mange avfeier de begynnende symptomene. Mange får heller ikke utløst schizofrenien i voksen alder men plutselig trigges den av rusmiddelinntak.. Det samme kan gjelde i mange tilfeller for andre psykiske lidelser også..
Jeg kjenner flere som desverre aldri har blitt seg selv igjen etter å ha trippa og da mener jeg i så alvorlig grad at de ikke fungerer i samfunnet eller med andre mennesker lenger..
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du disponert for sånt psykisk bør man holde seg unna alt!
Men faren for fysisk skade som uhell og ulykker er jo der
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En badtrip kan være ganske traumatisk og dermed påvirke deg negativt. Og så finnes HPPD, som kan vare i en god stund etterpå.
Jeg tror det er skadelig om man kjemper imot istedetfor å bli med på det som skjer.

Noen er mer utsatt enn andre. Psykedelika blir regnet for å være blant de tryggeste stoffene rent fysiologisk.

Har selv fått opplevelsen av å dø og miste meg selv flere ganger, syns det var en opplevelse jeg ikke ville vært forut. Kun ved å forlate mitt eget perspektiv ble jeg istand til å få det perspektivet jeg fikk
Sist endret av Jerna; 14. august 2021 kl. 10:02.
Har et inntrykk av at de vanligste skadene er fysiske etter at man har tatt mer enn man tåler å badtripper og gjør noe dumt.

Av de jeg har hatt en samtale med som har pådratt seg psykiske skader av psykedeliske stoffer, så har PTSD etter skikkelig dårlige badtrips vært det vanligste. Jeg har slått av en prat med rundt 22 folk, så det er ikke en veldig stor "sample size", og det er avhengig av at de jeg har vært borti faktisk har sagt sannheten uten å pynte på den.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Vel du kan skade din egen trygghet, du kan skade verdensbildet ditt, du kan skade forhold med andre, du kan få et stempel på deg..
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk PTSD etter å ha sett en video av noen som ble halshugget. Jeg var på LSD og tenkte på det å ta et liv. Hvorfor gjør man sånt? Hvordan ser det ut? Hvor fort dør man?

Så da oppsøkte jeg et nettsted hvor man publiserer slike videoer. Jeg ble så sjokkert over hvor grusomme mennesker kunne være! Dette førte til at jeg i flere uker var hengt opp i videoene jeg så, og følte meg svært kvalm ved måltid og lignende.

Oppsøkte lege / psykolog, fikk diagnosen PTSD, og hadde samtaler med psykolog en stund. Rusmidler holdt jeg meg unna.

Nå har det gått over, men jeg snur meg bort når jeg ser filmer og det skjer et drap, eller man ser blod og lignende.

Om dette ville ha skjedd dersom jeg ikke var på LSD har jeg ingen kunnskap om, men psykologen mente at dette var en sterk medvirkende årsak til at det slo så feil ut.

Jeg vil unngå at utenforstående finner nettsiden, så jeg sier bare at forkortelsen til nettsiden er DR.

Utenom det, så har LSD vært positivt for meg i ganske stor grad.
Holder man seg til fornuftige doser og ikke maxer ut på ego death wizard mode hver gang så bør det gå greit for de fleste. Har man brukt psykedelika en stund begynner man å like de mindre dosene også. 100-200 ug LSD for eksempel.