Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3035
Isbitposer har jo for noen år siden blitt en farsott på youtube hvor folk oppdager hvordan de egentlig skal brukes.
For de som ikke vet hva jeg snakker om: https://youtu.be/_Dj0hwUTKE0

Problemet er, hvor kjøper jeg slike poser i Norge? Har alltid endt opp med de standard posene hvor man må rive hver enkelt isbit ut av plasten!
Isbitposene jeg har hjemme funker på den måten. Mener jeg kjøpte de på normal.
Mener på at Europris har disse posene
Coop sine er lette å gjøre det "trikset" med, men jeg foretrekker Biltema sine isbitbrett. De gir store isbiter som passer i wide mouth flasker og tåler at man bryter ut isbitene ved å bøye brettet (f.eks. inn i en zip lock pose) og det sparer litt tid på f.eks. ice shaving (og kjøper du brain cooler slush essens så har du i praksis hjemmelaget slush når som helst).
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Litt på kanten av topic, men jeg digger å bare kjøpe en 2kg sekk med isbiter og så ikke måtte tenke på frysing og "riktig" måte å fjerne dem fra plasten.
Sitat av robhol Vis innlegg
Litt på kanten av topic, men jeg digger å bare kjøpe en 2kg sekk med isbiter og så ikke måtte tenke på frysing og "riktig" måte å fjerne dem fra plasten.
Vis hele sitatet...
Med mindre du holder et party må det vel bli mye sløsing?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det gjør jeg ytterst sjelden

...men hvorfor skulle det det? Jeg har dem jo i fryseren.
Du skrev at du ikke måtte tenke på frysing så, da tenkte jeg du bare hadde dem framme i varmen.
De unik fryseposene skal fungere sånn, men etter min erfaring gjør de ikke det. Har en kompis som har lignende fra IKEA og de fungerer vist veldig bra.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du skrev at du ikke måtte tenke på frysing så, da tenkte jeg du bare hadde dem framme i varmen.
Vis hele sitatet...
Nei, det er jo en frysevare som går i fryseren. Det jeg mener er at du slipper å fryse en hel bunch selv.
Sitat av robhol Vis innlegg
Nei, det er jo en frysevare som går i fryseren. Det jeg mener er at du slipper å fryse en hel bunch selv.
Vis hele sitatet...
Okay, da her jeg misforstått deg. Sorry!
Kjøpte noen på vanlig matbutikk, altså de isbitposene man finner i omtrent alle butikker.
Så lenge de har den "ruteformen" på en måte så skal de kunne åpnes på den måten, det er bare det å gjøre det riktig uten å rive i stykker som kan være vanskelig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
De unik fryseposene skal fungere sånn, men etter min erfaring gjør de ikke det. Har en kompis som har lignende fra IKEA og de fungerer vist veldig bra.
Vis hele sitatet...
Nei nå ble jeg nysgjerrig på dette og første forsøk ble Unik og de var av den klassiske typen selvom emballasjen mulig tilsier noe annet.

Rema 1000 derimot er check ok.
Jeg tenker at mange produsenter har noen mil å gå når det kommer til markedsføring og opplysning ut til forbruker.
Se feks hullet på pastaskjeen https://www.klikk.no/underholdning/d...skjeen-4604009
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får gi remaposen et forsøk, har en butikk i nærområdet