Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2990
Okey nå føler jeg at jeg lager mange tråder her, men jeg er ny og jo mer jeg leser jo flere spørsmål får jeg som jeg endelig har funnet et sted jeg kan spørre!

Jeg har veldig lenge hatt lyst til å prøve noe type psykedelisk. Føler det er en ting som bare må prøves, har alltid vært interessert i det. Eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det er at jeg ikke har hatt noen å gjøre det med. Tilgjengeligheten har vært der, men jeg har ikke følt at det er de rette menneskene å gjøre det med. De er liksom såpass erfarne med det at jeg føler meg utilpass. Bare kjenner at det er feil. Så det setter liksom en stopper for det hele. Vil jo ikke gjøre det med noen som ikke har gjort det før heller.
Så det er en utfordring jeg må løse, som dere nok ikke kan hjelpe meg med likevel.

Det jeg egentlig lurer på er hva som er best å prøve første gang? Og da er det sikkert relevant med hva jeg ønsker å oppleve. Og det er jeg jommen ikke helt sikker på. Jeg vet at jeg har lyst på en spirituell opplevelse, kanskje det er nok info?

Jeg husket plutselig at jeg har prøvd salvia før, men det er så mange år siden, jeg var en liten ung og dum 16 åring som ikke visste hva jeg ga meg ut på. Det var egentlig ikke en tripp, tror faktisk at jeg ikke husket noe fra det.

Hva mer skal jeg si? Dere får vel bare spørre om det trengs annen info.
Marijuana er vel det mest normale for nybegynnere, bare ikke start med tunge stoffer med stor fare for avhengighet.
Egentlig kan du begynne med hvilket som helst tradisjonelt psykedelika. Sopp er fint å begynne med. Mer åndelig enn syre (selv om meningene et noe delte), og varer ikke i det uendelige (slik som LSD). Start med en noe forsiktig dosering første gang, som "prøvekjøring". 1-1,5g er en passelig førstegangsdosering. Husk å være i natur og ha en trippekompis du føler deg trygg på.
Uvaksinert 👍
Vi holdt på med mye søk og leiting etter svar før vi tok vår første tripp i en alder av 40+ og det ble meskalin, angrer ikke på det :-) Har i etterkant prøvd trøffler og det hadde ingen/liten virkning på meg men en flott virkning på han som var med. Jeg vil absolutt anbefale meskalin men vær klar over at det varer leeeeenge, min tripp kompis vil helst ta trøffler igjen selv om det ikke var like visuelt, han synes maaaange timer med tripp er litt mye.
Sist endret av daffe; 27. oktober 2016 kl. 13:18.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Marijuana er vel det mest normale for nybegynnere, bare ikke start med tunge stoffer med stor fare for avhengighet.
Vis hele sitatet...
Nysgjerrig, hvilke psykedeliske stoffer mener du er "tunge stoffer med stor fare for avhengighet"?

MDMA er lett psykedelisk og vanskelig å gå feil med, du har det stort sett alltid amazing. Skal mye til for at ikke det blir en god opplevelse.

LSD er fantastisk, min første tur var sammen med veldig erfarne folk og det var bare fint. Jeg var kanskje litt bekymret over å henge meg på i fare for å "plage" mine erfarne venner hvis det skulle bli en for overveldende opplevelse, men det var ikke noe problem for dem, og fra et egoistisk synspunkt er det jo bare fint å ha erfarne rundt seg. Det gikk uansett helt fint, og nå som jeg er mer erfaren kan jeg si at jeg synes bare det er morsomt å veilede nybegynnere.

Sopp har kortere varighet, men rusen kan være vanskeligere å styre (LSD kan man i veldig stor grad styre selv, ved å endre hva du gjør og hvor du er).

2c-b er også fint, litt lettere og kortere varighet enn LSD og gjerne bedre body high, men come up-en kan være litt weird. Så selv om 2c-b er litt mer easy and fun, ville jeg nesten anbefalt LSD først. Har sett folk bli litt freaket ut på oppturen første gang, hvilket jeg ikke ble fordi jeg var vant med syre og dermed vant med at ting blir rart.
muninski's Avatar
Trådstarter
49 8
Sitat av candela Vis innlegg
Nysgjerrig, hvilke psykedeliske stoffer mener du er "tunge stoffer med stor fare for avhengighet"?

MDMA er lett psykedelisk og vanskelig å gå feil med, du har det stort sett alltid amazing. Skal mye til for at ikke det blir en god opplevelse.

LSD er fantastisk, min første tur var sammen med veldig erfarne folk og det var bare fint. Jeg var kanskje litt bekymret over å henge meg på i fare for å "plage" mine erfarne venner hvis det skulle bli en for overveldende opplevelse, men det var ikke noe problem for dem, og fra et egoistisk synspunkt er det jo bare fint å ha erfarne rundt seg. Det gikk uansett helt fint, og nå som jeg er mer erfaren kan jeg si at jeg synes bare det er morsomt å veilede nybegynnere.

Sopp har kortere varighet, men rusen kan være vanskeligere å styre (LSD kan man i veldig stor grad styre selv, ved å endre hva du gjør og hvor du er).

2c-b er også fint, litt lettere og kortere varighet enn LSD og gjerne bedre body high, men come up-en kan være litt weird. Så selv om 2c-b er litt mer easy and fun, ville jeg nesten anbefalt LSD først. Har sett folk bli litt freaket ut på oppturen første gang, hvilket jeg ikke ble fordi jeg var vant med syre og dermed vant med at ting blir rart.
Vis hele sitatet...
MDMA har jeg fått i meg før, men det var med alkohol. Og det var ikke meningen. Men ja, det var en veldig god opplevelse!
Takk for tips
Kan anbefale 50 ug (veldig ofte en halv lapp) med LSD. Det er en fin måte å se hva som gjemmer seg bak sløret til den vidunderlige verden lsd har å by på. Jeg prøvde 40 ug første gangen og hadde en finfin kveld uten de største visuals og turene. Tok det med en som hadde erfaring fra før av og h*n er en person som digger at folk har det bra, så alt var tilrettelagt for en fin kveld både ute og inne uansett hva du gjør, les deg opp om både pros & cons på det du velger å teste skriv gjerne her hva det ble til og hvordan turen din ble. Trip rapporter er alltid spennende å lese
muninski's Avatar
Trådstarter
49 8
Sitat av ronniba Vis innlegg
Kan anbefale 50 ug (veldig ofte en halv lapp) med LSD. Det er en fin måte å se hva som gjemmer seg bak sløret til den vidunderlige verden lsd har å by på. Jeg prøvde 40 ug første gangen og hadde en finfin kveld uten de største visuals og turene. Tok det med en som hadde erfaring fra før av og h*n er en person som digger at folk har det bra, så alt var tilrettelagt for en fin kveld både ute og inne uansett hva du gjør, les deg opp om både pros & cons på det du velger å teste skriv gjerne her hva det ble til og hvordan turen din ble. Trip rapporter er alltid spennende å lese
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Ja, jeg er veldig keen på å prøve, men jeg bor i USA de neste 3 månedene og kjenner ingen her annet enn nærmeste familie (far, stemor, lillebror og sånn), så det blir nok ikke noe av det før etter det.
(Har ikke lest de andre sine svar)
Et tips jeg glemte. Det er mange tips og trip rapporter på YouTube som kan være kjekt å sjekke ut. Der får du info om hva du burde gjøre før, under og etter en trip. De var gull for meg, i alle fall når min reisevenn kom med de eksakt samme tipsene

Vel, du har ikke dårlig tid. Å rushe det blir bare dumt, vent til du har tid. Og sørg for at du er i god stemning før du prøver. Altså, du bør ikke ha noen bekymringer eller store stressmomenter i livet når du skal ta lsd, det kan ødelegge en perfekt trip Slå av telefonen og sørg for at du ikke har noen planer den dagen Men, igjen og for din egen skyld, les så mye du kan før du tester en ny rus, både positive og negative erfaringer. Rus er ikke noe for alle

God tur over dammen