Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7944
Hei. eg skal lage litt KCLO4/AL og lurte på hvor man får skaffa
kalium perklorat og Aluminiumspulver, og lurer og på om der er aldersbegrensningar på det!
Du er sånn ca. 5 år for seint ute, hobbypyroteknikk og tilgang på kjemikalier har så godt som dødd ut.

Tollen er litt mer observant på pakker med diverse kjemikalier nå, og endel er også godt regulert. Særlig oksidanter, som kaliumperklorat. Mange her på bruket har også vært på date med PST etter å ha innført kjemikalier brukt til hobbypyroteknikk, just a heads up.

Med mindre du skriver at du er mindreårig (noe jeg har på følelsen at du er), er det ditt minste problem sånn sett. Utvalget av butikker er ikke akkurat kjempestort.
Du kan prøve deg på keten, men så vidt jeg har fått med meg er ikke han veldig safe. Tar lang tid før han svarer (om han svarer i det hele tatt), mye rot med han. Ellers kan du prøve deg på ebay.co.uk, dårlig utvalg tho.

Ikke meninga å være kjip, men som sagt er the glory days av innførsel av kjemikalier og hobbypyroteknikk over.
Trådstarter
2 0
Takk for advarselen, fer berre ta å lage det sjølv då

Men veit du kvar man fer tak i aluminnium i pulverform?
Sist endret av Booom; 24. mai 2016 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Booom Vis innlegg
Men veit du kvar man fer tak i aluminnium i pulverform?
Vis hele sitatet...
Som sagt over, ebay.
http://www.ebay.com/bhp/aluminum-powder

Tok 3 sek å google det. Pls
Må jo gå fint og kjøpe små mengder da har kjøpt langt over 20 pakker kun 1 har blitt stoppa

Noen som vett om felleskjøpet enda har krista-k eller noe med en god del kno3 ? i og om man kan få tak i dette uten og være bonde eller om man får tak i det i det hele tatt om man er bonde. har en kompis som har sikker over 900kg med ammonium nitrat 98% tror eg. noe gøy og gjøre med det ?
Sist endret av helland1212; 26. mai 2016 kl. 11:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det skal godt gjøres å få tak i Krista-k. Det var vanskelig selv for 6 år siden...

Ammonium nitrat kan brukes til å lage røykbomber!

1. Finn en bøtte eller skål eller et eller annet å røre i (ikke ta fra kjøkkenet til foreldrene dine, det er en dårlig ide...)

2. Fyll oppi litt vann, og hell deretter på med litt og litt ammonium nitrat mens du rører, helt til det ikke løses opp mer.

3. Finn en avis, riv av ut sidene, og brett disse 2 ganger.

4. Dypp disse sidene i vannet, en og en, i ca. 30 sekunder

5. Legg disse til tørk et sted. Litt avhengig av hvor, så tar det noen timer/over natten. Legg de aller helst i solen, om du er så heldig med været

6. Når de er tørket, rull de sammen til et rør (men ikke altfor hardt). Legg en strikk på i midten elns så de holder seg.

7. Tenn på den ene siden, legg de ned, og voila! Enjoy!
Men felles kjøpe må vell ha noe som inneholder ganske my kno3
Sitat av helland1212 Vis innlegg
Men felles kjøpe må vell ha noe som inneholder ganske my kno3
Vis hele sitatet...
Ja, men som Sinken er inne på; det skal mye til for å få tak i det, og selv som bonde er det litt av et papirarbeid for å kjøpe gjødsel med mye nitrat...

Lost cause å prøve å kjøpe på Felleskjøpet som privatperson.
kjedelig streiting
Sitat av helland1212 Vis innlegg
Må jo gå fint og kjøpe små mengder da har kjøpt langt over 20 pakker kun 1 har blitt stoppa

Noen som vett om felleskjøpet enda har krista-k eller noe med en god del kno3 ? i og om man kan få tak i dette uten og være bonde eller om man får tak i det i det hele tatt om man er bonde. har en kompis som har sikker over 900kg med ammonium nitrat 98% tror eg. noe gøy og gjøre med det ?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser deg opp på såkalte "double deplacement"-reaksjoner er det mulig du kan laget KNO3 ut av Ammoniumnitratet ved hjelp av mer tilgjengelige kjemikalier som KCl(Saltsubstitutt) eller KOH. Dog vil det nok koste litt, og kanskje ikke bli helt rent.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvis du leser deg opp på såkalte "double deplacement"-reaksjoner er det mulig du kan laget KNO3 ut av Ammoniumnitratet ved hjelp av mer tilgjengelige kjemikalier som KCl(Saltsubstitutt) eller KOH. Dog vil det nok koste litt, og kanskje ikke bli helt rent.
Vis hele sitatet...

Iknow men det tar tid letter og bare kjøpe fra en fra polen får 2 kg for 200 kr med frakt
Sitat av Sinken Vis innlegg
Det skal godt gjøres å få tak i Krista-k. Det var vanskelig selv for 6 år siden...

Ammonium nitrat kan brukes til å lage røykbomber!

1. Finn en bøtte eller skål eller et eller annet å røre i (ikke ta fra kjøkkenet til foreldrene dine, det er en dårlig ide...)

2. Fyll oppi litt vann, og hell deretter på med litt og litt ammonium nitrat mens du rører, helt til det ikke løses opp mer.

3. Finn en avis, riv av ut sidene, og brett disse 2 ganger.

4. Dypp disse sidene i vannet, en og en, i ca. 30 sekunder

5. Legg disse til tørk et sted. Litt avhengig av hvor, så tar det noen timer/over natten. Legg de aller helst i solen, om du er så heldig med været

6. Når de er tørket, rull de sammen til et rør (men ikke altfor hardt). Legg en strikk på i midten elns så de holder seg.

7. Tenn på den ene siden, legg de ned, og voila! Enjoy!
Vis hele sitatet...
Eg laget ein video på dette når eg var kid haha!

https://www.youtube.com/watch?v=CfIAK2nbb9c