Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3545
Er bare noe jeg lurer på i forhold til røyking med bøtte eller bong: Er det dumt å røyke bøtte eller bong reint, altså uten tobakk?

Selv pleier jeg å lage sånne mikro-klumper som har jeg har i en onehitter smeltet inn i en flaskekork, når jeg skal røyke bøtte. Synes det funker bra i grunn og kan ikke begripe hvorfor noen i det hele tatt ønsker å røyke bøtte/bong med tobakk.
Hører dog av mange jeg kjenner at de pleier å lage bønne/tobakk mekk når de skal ta noen rips.

(Edit: er forresten snakk om bønne, hvis dere ikke fikk med dere det)

Noen "erfarne" bøtte, eller bongrøykere der ute som kan fortelle hva dere liker å gjøre og evt. hvorfor det er bedre?

(Håper dere skjønner hva jeg mener, det gjør ikke jeg :S)

Sist endret av Person_navn; 30. august 2015 kl. 01:17.
Hele greia med å mekke tobakk/bønne er for å få det til å brenne enklere. Så det kommer vel an på hva du er ut etter, ren bønne som svir eller mekk som lager mye røyk. Bøtte er «vondt» uansett, det river jo opp alt av luftveier.

Du får prøve deg fram, og se hva du liker. Om du ikke er vant til tobakk er det jo greit å være litt chill på blandingsforholdet, dumt å hoste opp en lunge. Og å blande tobakk og grønt er en ting jeg ikke skjønner meg på sånn egentlig.

Dumt eller ikke, det får du avgjøre sjøl. Men det er jo ikke akkurat bra for kroppen din. Prøv deg fram, but take it easy
Gladgutt
Trådstarter
Bruker jeg tobakk klarer jeg ikke hele bøtta bøtta på en gang, synes det er for jævlig i grunn. Aner ikke hvorfor siden jeg røyker rullings til vanlig og hoster ikke noe særlig når jeg ruller jays med tobakk og bønne. Grønt røyker jeg rent uansett, det smaker aller best <3
Vel... Tar du et trekk fra en j får du i deg litt røyk og drit. Men om du kjører bøtte, tvinger du 1.5l-ish røyk og drit ned i systemet på ekstremt kort tid. Boom.

Trenger ikke trekke bøtta helt opp heller da, kan prøve å fylle halve og se om det er like ubehagelig. Og om du ikke liker bøtte, så er det så enkelt som det. Whatever floats your boat
Jeg røyker også rent, men foretrakk å røyke med tobakk i tidligere år ettersom det gidde en behagelig nikotin-rus rett etter innhalering. Nå til dags røyker jeg kun rent ettersom dette er mye sunnere, og gir minst like god rus. Du trenger ikke å bruke like mye, og personlig syns jeg rusen varer noe lengre. Man føler seg også bedre ettersom du ikke har den dryge tobakk's smaken i systemet. Om vennene sier noe annet så er det bare til å stå på sitt
Tobakk er overflødig hvis du gjør det riktig. Er ikke vanskelig, høres ut som du gjør det på en god måte med å lage små klumper. Større klumper kan ligge å brenne etterpå. Argumentet med at man på ha tobakk for å få brent alt er bare tull ettersom det bare er å dra flaska en gang til, eller to. Hasj kan også røykes rent på bong. Samme prosedyre med små klumper, men det er ikke noe krise med større klumper heller dersom du greier å dra den en gang til. Funker fett med venner. Tørripe er kanskje mest utfordrende synes jeg, med mindre du har feks en shabong med ganske stort volum. Bare å lære seg hvor mye du skal pakke i. Varierer jo litt fra hasj til hasj. Dess bedre hasjen er dess vanskeligere er det å få ned alt i ett trekk.
Skal ikke være mye tobakk før jeg nesten dør av nikotinsjokk på bøtte. Blir dårlig i 10-15 minutter rett og slett, så unngår det så godt jeg kan.
Når jeg bruker vannbonge er ikke tobacco i nærheten !

Jeg takler ikke nikton når jeg røyker, og vil uansett ikke ha all dritten fra tobakk i meg
Dumt å røyke bøtta uansett, spør du meg men men det er neppe på langt nær like skadelig som å røyke med tobakk. Skjønner egentlig ikke at tobakk er et must for mange (selv om jeg røyka flere år med tobakk selv).
Det verste er jo at folk ikke bruker god tobakk engang, bare stusslige sigaretter ødelegger cannabisrusen spør du meg.
Tok meg noen år å innse det selv, så ikke vet jeg hva som er greia tror mange blir snik-hekta på nikotin gjennom å røyke spliffs med tobakk.
Er nok smak og behag. Jeg smoker alltid med en liten mengde tobakk. Liker det lille smellet en får rett etter et godt trekk på pipa. Har flere ganger røyket rent, men føler jeg ikke får den optimale fengen da. Er det grønt og jay så er saken annerledes. Ingen ting slår hardpakka feit joint med rene plantematerialer i
Gladgutt
Trådstarter
Sitat av $pliffeN Vis innlegg
Er det grønt og jay så er saken annerledes. Ingen ting slår hardpakka feit joint med rene plantematerialer i
Vis hele sitatet...
Riktig! <3 <3 <3 <3

-----------------------------------------------------------------------------Prøvde med en liten mengde tobakk på bøtta nå i stad, og syntes i grunn det var forjævlig. Synes den tobbaksrøyken er så ekkel å trekke ned, liker dog tobakk så tok en gull-snitt rett etter :P
Velvel har vel skjønt at tobakken burde forbli i sigaretten min
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Riktig! <3 <3 <3 <3

-----------------------------------------------------------------------------Prøvde med en liten mengde tobakk på bøtta nå i stad, og syntes i grunn det var forjævlig. Synes den tobbaksrøyken er så ekkel å trekke ned, liker dog tobakk så tok en gull-snitt rett etter :P
Velvel har vel skjønt at tobakken burde forbli i sigaretten min
Vis hele sitatet...
Hehe, kan jeg forstå! Bøtte her harde greier for store og små lunger! Så bræ at du i det minste røyker rent ! (:
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Som $pliffeN sier er det hele bare smak og behag. Akkurat på samme måte som jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor du absolutt skal røyke det reint, når det for meg er mer behagelig å røyke med tobakk. Jeg har blitt fostret opp på kokt fisk og Tidemann rød 3, og har dermed alltid syntes det har vært okay å spise/røyke.. Andre derimot synes fisk er helt for jævlig å spise.

Hvorfor jeg faktisk synes det er bedre er jeg litt usikker på, det er ikke noe jeg har bevilget så veldig mye tid gjennom livets løp for å tenke på. Men når jeg sitter og skriver tror jeg det kan være fordi jeg rett og slett alltid har vært vant med å trekke sterk røyk ned i lungene, og dermed ikke synes det er så verst med tobakk i mekket. Men samtidig synes jeg også kun bønne blir så forferdelig stram. Jeg har flere ganger fått vondt helt opp til ørene av å røyke kun bønne, men det har aldri hendt med tobakk.

Men men, så synes jeg det er chill å røyke uansett hvordan