Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2132
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Kjedet meg litt idag samt ville slappe av litt før eksamen, så jeg mekka denne gitarvideoen:

http://www.youtube.com/watch?v=a4R-WxkAcxQ

Jeg spiller egentlig bass, så det er litt sjabby her og der men moro er det

Skål
Joda, kul solo.

..Altid lurt på, hva er greien med riste på hoet og "orgasmefjes"?

Om soloen er imfrovisert er det vell egentlig ikke så mye og si?
Med mindre du kan spille den helt make en gang til.
(Nope, null peil på gitar osv)
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Hardcore
Joda, kul solo.

..Altid lurt på, hva er greien med riste på hoet og "orgasmefjes"?

Om soloen er imfrovisert er det vell egentlig ikke så mye og si?
Med mindre du kan spille den helt make en gang til.
(Nope, null peil på gitar osv)
Vis hele sitatet...
Det kommer av samme årsak av at man lager "orgasmefjes" når man puler.
Det kalles innlevelse!

PS. Jeg hører ikke så mye på denne type musikk, men det er morsomt å (prøve) å spille.
Sist endret av Polar-; 21. november 2007 kl. 02:23.
Jeg syns den var kjempebra.Keep up the good work.
Syntes det var utrolig stilig til å være improvisert. Fløt utrolig godt med bakgrunnsmusikken! Ikke dårlig
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
smud backingtrack, send det over når du er på nett!!1!

ikke ille i grunn, men savner no motiv og retning, ble mye solo over vers /solo over ref, uten at det gikk noen vei. Du må fortsatt tweake GR3 soundsn dine, er ikke fornøyd enda:P og for guds skyld, jødsle på med delay, helst av den modelerte typen (TC 2290 eller no, hvis du finner noen vst-er som har den)
Så 80s cheesy at det ble kult
Og orgasmefjes hjap bare på 80talls sjarmen

Keep up the good work!
Sist endret av Joachimsen; 21. november 2007 kl. 07:02.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Takker! Ja jeg burde nok hatt et tema, men som sagt er det bare improvisert i farta
Ikke værst!
Du kan nok dra mange fjortisser med den! xD
den var smud flott innlevelse.
hva heter melodien som du spiller i bakgrunnen?
Veldig bra! Spesielt med tanke på at gitar ikke er primærinstrumentet ditt. Bonusmateriale på slutten å greier
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Kintii
hva heter melodien som du spiller i bakgrunnen?
Vis hele sitatet...
"Something 80's"

Sitat av GothQueen
Ikke værst!
Du kan nok dra mange fjortisser med den! xD
Vis hele sitatet...
Jeg er nylig blitt singel så kanskje det hadde vært no?
Sist endret av Polar-; 21. november 2007 kl. 16:47.
Du før 10/10 på gitar spillinga, dette var jævli bra. Men dessverre bare 5/10 på orgasmefjeset, ikke nok innlevelse, og til tider ser det ut som om du faker. Så du må nok jobbe litt med orgasmefjeset, men gitarspellinga siter som ei kula.
Sitat av Polar-
Det kommer av samme årsak av at man lager "orgasmefjes" når man puler.
Det kalles innlevelse!

PS. Jeg hører ikke så mye på denne type musikk, men det er morsomt å (prøve) å spille.
Vis hele sitatet...
Sånn du ser ut når du puler?:P
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av drrogern
Sånn du ser ut når du puler?:P
Vis hele sitatet...
Jau, har en homevid her med eksen min og det er ikke så veldig ulikt!

Takker for feedback Diablo, skal jobbe med trynet
Da er det bare en synthsolo samt en trommesolo som mangler til solovideoene dine?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Ingen andre som skal legge ut gitar/musikk-videoer?
Grei nok, men den Slap Bass Grooves som var linka på youtube var rå da xD regner med at det er deg :P
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Joda, var meg det og
Lekkert, utrolig deilig for øra. Rett og slett. Ønsker gjerne å høre mer "improviserte verk" fra deg jeg
Jeg syns det var for lite følelser i spillinga di. Du har teknikken og alt det der, men det fins så utrolig mange folk som spiller som deg! Det er en grunn til at alle disse store gitarfolka er blitt kjent, og det er fordi de lager en egen person ut av spillinga si. Man kan fint høre at det er hendrix som spiller, eller bb king, eller Steve ray vaughan, dette er fordi de spiller med virkelige følelser. Og alle disse improviserte jo også.

For all del kompis, du spiller bra, men mangler det lille ekstra som skal til for å bli en ordentlig god gitarist, og det tar til å lære seg det... =)
Nja... Hørte ikke helt sammenhengen i spillinga. Du spilte mange helt okay paritier, men det var ingen sammenheng mellom de. Venta liksom på at du skulle "svare" på et parti men det passa ikke det du spillte. Ser du liker og ha litt fart i spillinga. Kanskje han her kan inspirere deg? http://www.youtube.com/watch?v=hb5QaCfm7bg
Sitat av Hjelpestikker
Nja... Hørte ikke helt sammenhengen i spillinga. Du spilte mange helt okay paritier, men det var ingen sammenheng mellom de. Venta liksom på at du skulle "svare" på et parti men det passa ikke det du spillte. Ser du liker og ha litt fart i spillinga. Kanskje han her kan inspirere deg? http://www.youtube.com/watch?v=hb5QaCfm7bg
Vis hele sitatet...
Akkurat dette er det som skuffer meg. Spiller man gitar, og absolutt skal spille fort, så spill med følelser! Spill pent, man kan fint spille pent selvom man spiller fort. Michael Angelo spiller jo forferdelig stygt!

Sier ikke at du/dere er unge og dumme, for jeg er ung selv, men det har noe med å forstå noe svært viktig innenfor musikken, at man skal spille med følelser. Alle virkelige kjente folk som er flinke, spiller med følelser, og man kan ofte høre at det er den og den personen som spiller utifra måten de spiller på.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Som sagt, jeg er hobbygitarist (spesielt når det kommer til soloer) så det er begrenset hvor mye jeg gidder (eller har tid til) og øve. Men takker for innspill. Sleng gjerne ut deres egne instrumentvideoer!

@ Hjelpestikker: Er ikke så stor fan av han, da sjekker jeg heller ut Guthrie Govan, Andy Timmons eller Steve Vai

Sitat av max-mekka
Akkurat dette er det som skuffer meg. Spiller man gitar, og absolutt skal spille fort, så spill med følelser! Spill pent, man kan fint spille pent selvom man spiller fort. Michael Angelo spiller jo forferdelig stygt!

Sier ikke at du/dere er unge og dumme, for jeg er ung selv, men det har noe med å forstå noe svært viktig innenfor musikken, at man skal spille med følelser. Alle virkelige kjente folk som er flinke, spiller med følelser, og man kan ofte høre at det er den og den personen som spiller utifra måten de spiller på.
Vis hele sitatet...
Enig i at han spiller stygt, men samtidig syns jeg ikke du skal ta musikken/gitaren så jævli høytidelig. Jeg er helt enig med deg, gitarister som Clapton, John Mayer, Stevie Ray, Pat, Stern osv er det jeg liker best og høre på, men hvorfor kan ikke disse shreddegitaristene få gjøre sin greie? Når jeg diskuterer dette emnet blir jeg faktisk mest irritert over folk som whiner over at det bare er raske skalaløp, ingen følelse til spillet osv. Andy Timmons, Steve Vai o.l. er gode eksempler på at man kan spille med dybde og innlevelse selv om man har røtter i 80-tallets gitaronani. Og i det hele tatt dra opp BB King i sammenheng med denne type gitarspill vitner om at man har misforstått. Ordet jeg vil dra frem er: Mangfold.
Eksempelvis tror jeg ikke BB King hadde passet i Whitesnake, akkurat som at Yngwie Malmsteen ikke kan spille blues (selv om han prøver noen ganger, og det er det jo overhode ikke noe galt i!)

Bottom line: vær open minded og ikke ta musikk for høytidelig.
Sitat av Polar-
Som sagt, jeg er hobbygitarist (spesielt når det kommer til soloer) så det er begrenset hvor mye jeg gidder (eller har tid til) og øve. Men takker for innspill. Sleng gjerne ut deres egne instrumentvideoer!

@ Hjelpestikker: Er ikke så stor fan av han, da sjekker jeg heller ut Guthrie Govan, Andy Timmons eller Steve Vai



Enig i at han spiller stygt, men samtidig syns jeg ikke du skal ta musikken/gitaren så jævli høytidelig. Jeg er helt enig med deg, gitarister som Clapton, John Mayer, Stevie Ray, Pat, Stern osv er det jeg liker best og høre på, men hvorfor kan ikke disse shreddegitaristene få gjøre sin greie? Når jeg diskuterer dette emnet blir jeg faktisk mest irritert over folk som whiner over at det bare er raske skalaløp, ingen følelse til spillet osv. Andy Timmons, Steve Vai o.l. er gode eksempler på at man kan spille med dybde og innlevelse selv om man har røtter i 80-tallets gitaronani. Og i det hele tatt dra opp BB King i sammenheng med denne type gitarspill vitner om at man har misforstått. Ordet jeg vil dra frem er: Mangfold.
Eksempelvis tror jeg ikke BB King hadde passet i Whitesnake, akkurat som at Yngwie Malmsteen ikke kan spille blues (selv om han prøver noen ganger, og det er det jo overhode ikke noe galt i!)

Bottom line: vær open minded og ikke ta musikk for høytidelig.
Vis hele sitatet...
Okay. får prøve med en ny kar da som kanskje kan være til inspirasjon.
http://www.youtube.com/watch?v=P0kfd...eature=related
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Hjelpestikker
Okay. får prøve med en ny kar da som kanskje kan være til inspirasjon.
http://www.youtube.com/watch?v=P0kfd...eature=related
Vis hele sitatet...
Steve Lynch har jo den artige "gothicskalaen" sin, fet nok han

Jeg har forresten hørt om alle kjente/gode gitarister noensinne, så la oss keep on topic og ikke gjøre dette til en dele-tråd

Peace.

EDIT: Lol i fail, jeg mente jo George Lynch. Men Steve er helt grei han og , skjønt en kopi av Eddie Van Halen.
Sist endret av Polar-; 26. november 2007 kl. 18:11.
Sitat av Polar-
Som sagt, jeg er hobbygitarist (spesielt når det kommer til soloer) så det er begrenset hvor mye jeg gidder (eller har tid til) og øve. Men takker for innspill. Sleng gjerne ut deres egne instrumentvideoer!

@ Hjelpestikker: Er ikke så stor fan av han, da sjekker jeg heller ut Guthrie Govan, Andy Timmons eller Steve Vai



Enig i at han spiller stygt, men samtidig syns jeg ikke du skal ta musikken/gitaren så jævli høytidelig. Jeg er helt enig med deg, gitarister som Clapton, John Mayer, Stevie Ray, Pat, Stern osv er det jeg liker best og høre på, men hvorfor kan ikke disse shreddegitaristene få gjøre sin greie? Når jeg diskuterer dette emnet blir jeg faktisk mest irritert over folk som whiner over at det bare er raske skalaløp, ingen følelse til spillet osv. Andy Timmons, Steve Vai o.l. er gode eksempler på at man kan spille med dybde og innlevelse selv om man har røtter i 80-tallets gitaronani. Og i det hele tatt dra opp BB King i sammenheng med denne type gitarspill vitner om at man har misforstått. Ordet jeg vil dra frem er: Mangfold.
Eksempelvis tror jeg ikke BB King hadde passet i Whitesnake, akkurat som at Yngwie Malmsteen ikke kan spille blues (selv om han prøver noen ganger, og det er det jo overhode ikke noe galt i!)

Bottom line: vær open minded og ikke ta musikk for høytidelig.
Vis hele sitatet...
Du misforstår meg.

Når jeg dro inn disse folka, mente jeg at disse har lyktes innenfor gitarspilling. Disse folka har gått inn i historien, og jeg veit aldeles godt at King ikke spiller kjappe låter slik som Angelo. Det jeg vil frem til er at man må ha dybde i spillinga si, og jeg sier ikke at de som spiller kjapt ikke spiller bra, jeg syns vai kan være stilig jeg (selvom han ikke er min smak)..

Musikk er mangfold, og det er jeg fullstendig klar over, men musikk er også følelser. Mangfold = Følelser, i allefall ofte. Er veldig enig med deg at det er mangfold.

Musikk tar jeg forøvrig høytidelig.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Følelser er et litt vagt begrep da. Om en person spiller med "følelser" tror jeg blir veldig individuell tolkning. Det er sikkert mange som ikke får en dritt ut av Jimi Hendrix. Er JS Bach følelser? Det er jo veldig systematisk og konstruert, han kunne skrev sangene med penn og papir. Likevel vil jeg si det er følelser i musikken.

Anyway, en diskusjon for en annen tråd kanskje?
Synes musikken var knall, artig at du håndterer bassen også


Best superhero movie ::LOL::