Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1834
Hei

Jeg lurte på om det er mulig å sende post internasjonalt anonymt, altså at mottaker ikke kan finne ut noe om den som har sendt pakken. Det er det viktigste, men helt ideelt sett ville det vært best om at identiteten min er skjult i hele prosessen, da også for postselskap osv.

Fant veldig lite info om dette på nett & har lite erfaring med post så tenkte kanskje noen her hadde noe lurt å si

Takk på forhånd!
Det er ikke noe krav om legitimasjon for å sende pakker til utlandet, så når du fyller ut kan du bare skrive falsk navn og falsk adresse. Det er jo selvfølgelig kamera i butikken, så spørs hvor anonym du vil være.
Du kan jo bare putte det i en postboks et sted. Ingen vil uansett få vite at det er du som er avsender med mindre du skriver avsenderadresse på brevet. Dette gjør man kun hvis man vil ha brevet returnert ved eventuelle leveringsproblemer.
Brev trenger ingen avsender. På pakke er det jo bare å finne på noe.
Trådstarter
6 0
Oja, såpass hehe. Jeg tenkte også angående betaling av frakt & tolldokumentasjon & slikt men tydeligvis er dette ikke noe stort problem, bare å betale med kontanter sikkert..
Sist endret av Uhhhmhahaha; 26. juli 2021 kl. 22:22.
Du kan betale fraktkostnader kontant og fylle ut falskt navn som avsender. Easy peasy!

Helt anonym vil du ikke være så lenge du legger igjen DNA på pakken, beveger deg på postkontor eller post i butikk hvor det er kamera, kjører i bil gjennom bomstrekninger som registrerer deg osv men hvis pakken er harmløs trenger du ikke tenke på det