Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2315
Dersom man vil sende en anonym sms for å varsle sjefen om uregelmessigheter på arbeidsplassen, hvilken nettside kan man da bruke om man vil gjøre dette fra PC-en?
Finnes det noe gratisopplegg for slikt?
luresms
Hvorfor ikke sende en epost ? det er mye bedre og vil også virke mer profesjonelt selv om du vil sende anonymt. Bare opprette en ny epost og send fra en offentlig pc feks.
Epost er mye bedre. Bare opprett en ny. Du slipper å tenke på f.eks offentlig PC da man må være politiet for å finne ut hvem du er. Og et varsel til arbeidsgiver vil vel ikke politiet hjelpe til med.
Trådstarter
Jeg fant en nettside man kan sende sms fra. Det blir vel ikke enklere for mottager å finne avsender fra en slik side enn fra epost?
Sist endret av Lauritz; 11. juni 2021 kl. 20:33.
Sitat av Lauritz Vis innlegg
Jeg fant en nettside man kan sende sms fra. Det blir vel ikke enklere for mottager å finne avsender fra en slik side enn fra epost?
Vis hele sitatet...
Det blir lettere for politiet når det er snakk om SMS vil jeg tro, men det kan være greit å kanskje dele nettsiden det er snakk om?
Jeg vet ikke om noen sider hvor det går lenger. Bare de det står tulleavsender men ekte avsender står på slutten av selve sms-teksten (må verifisere nummer før tullesmsen blir sendt)
Uansett er mail tryggere for å unngå sporing med VPN/Tor og en 10-minute mail client.
Eller hva med gamlemåten? Skrive et brev på papir og putte det i postkassa? Maskinskrevet sef.